Groepsretour wordt Groepsticket



Toon eerste bericht

270 reacties

Badge +3
Precies, ik werd toevallig vandaag (netjes op afspraak en na wat privéberichten op Twitter) gebeld door iemand van OV-chipkaart die graag wilde weten waarom ik zo actief was (en soms super kritisch, want dat is okee!) over het hele OV principe en hoe en wat.

Ze (werkgroep) zijn er echt mee bezig, en zoeken respondenten. Of ik een uurtje naar Amersfoort kon komen (op hun kosten, en dan kan je meteen zien waar we zitten!) heb ik maar even op de 'back burner' gezet want dan is via Skype handiger en scheelt mij een boel tijd.

Staat natuurlijk helemaal los van NS maar ik vond het wel bijzonder dat ze (blijkbaar niet zo willekeurige) mensen 'van onderaf' willen betrekken bij nieuwe projecten.

Achteraf betalen kwam heel even ter sprake dus ik zei al "oh, zoals NS Flex" en toen werd het even stil... (ik vermoed snel even Googlen..)

To be continued. 😃
Vandaag pas voor de eerste keer een groepsticket tegen gekomen. Iemand die het toch probeerde in zijn eentje. Heeft van mij een extra handgeschreven briefje meegekregen.

Het gaat erg goed tot nu toe 🙂
Vandaag pas voor de eerste keer een groepsticket tegen gekomen. Iemand die het toch probeerde in zijn eentje. Heeft van mij een extra handgeschreven briefje meegekregen.

Het gaat erg goed tot nu toe :)


Gekocht via Facebook?
Is er bug op het forum dat het plaatsen van enkel een link verhinderd?
Dus mensen met alléén een meereisticket zijn altijd 'fout' en de hele groep hoeft niet compleet te zijn bij controle? Ik ben vooral benieuwd waar al die mensen nu blijven die gebruik maken van de huidige Groepstickets... Ze zijn veel duurder uit straks.
Reputatie 7
Badge
Dus mensen met alléén een meereisticket zijn altijd 'fout' en de hele groep hoeft niet compleet te zijn bij controle?

1e manco voorspellling;
overvolle 1e trein na 9 of na 18.30 uur... Onderweg stapt reiziger 3 in met meereiskaartje. Gangen staan vol met mensrn en koffers. Of zit in verkeerde treindeel. Kan de groepsleider niet vinden... Wel controle... UvB of coulance?
Die spitsbeperking op de poortjes gaat nog leuk worden 😃 😃 😃 Misschien ga ik toch eens bij TransLink solliciteren 🆒
Reputatie 7
Badge
Thomas the Translinkengine 🆒
Reputatie 7
Badge
Het goedkoopste retour is daarmee 9,86 geworden (2x4,93) waar dit eerst 7,00 was (op basis van 10 personen).

In dat licht is het een flinke verhoging, maar wel een gezonde verhoging. Elk individu kan kan pakweg 15 euro een actiedagretour kopen met praktisch dezelfde voorwaarden. Het groepsticket is vergeleken met een 'solitair' dagretour dus iets gunstiger door de groepskorting.

Een handelaar moet bij de nieuwe constructie meer werk doen (drie keer het proces door bij 20 personen, waar dit eerst in 1x kon) en doordat de nieuwe tariefstelling duurder is, kan een individu beter een eigen actie-dagkaart kopen. Daarbij is er nu de samenreisverplichting. Goede verbeteringen zo, het mag gezegd worden! 🙂
letterlijk mensen die hier over meedenken aan het zijn over aanpassingen. wat een vervelend en bizar leven moet je hebben om zover te kunnen gaan.

hopelijk zeur je niet als je boodschappen per stuk 1 euro duurder worden 😉
Reputatie 7
Badge
;)



tip voor Facebook"reisbureaus": groepstickets van https://www.blablacar.nl/
Ik ben ongezellig momo.....sorry ?

Zal de NS de banner



en https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/ns-groepsretour op tijd verwijderen.
Ws omdat dat gedoogd werd.

Het is niet te controleren door conducteurs en ook niet te verkopen aan mensen, iedereen is er nu aan gewend dat als je een geldige incheck hebt met een dalkaartje dat je verder kan reizen in de spits.

Ik heb toen de vraag gesteld wie de vertraging moet bewijzen, de klant of de conducteur en tot op heden is die vraag onbeantwoord gebleven en bij herhaling genegeerd.
Het grappige is dat zelfs NS toegaf dat die voorwaarde niet handig was, maar blijkbaar leren ze niet van eerder gemaakte fouten.
Ik denk ook dat er veel minder geld binnenkomt nu, ook omdat groepen nu met elkaar in moeten stappen en de rare voorwaarde dat je niet meer mag doorreizen in de spits.

Alleen Roemeense bendeleden mogen zakdoekjes uitdelen.
Leuk die schatting, maar dat zijn dezelfde verhalen van platenmaatschappijen e.d.

De meeste fraude reizigers zullen geen gewoon kaartje kopen en in dat opzicht krijg je wellicht nog extra inkomsten hierdoor.

Je had ook de Facebook handelaren aan kunnen pakken.
Reputatie 4
Badge
Vak 2 op het ticket kan wel wat verbetering gebruiken.
Een duidelijke vermelding dat de reistijd en niet de instaptijd van toepassing is bij e-tickets zou handig zijn. Zeker omdat dit in tegenstelling tot de Dag Daluren + Kiosk test een ticket is dat meestal niet door de reiziger zelf gekocht wordt en die moet zijn informatie dus van de koper of het ticket krijgen.
Daarnaast klopt de vermelding dat Samenreizen met de gehele groep verplicht is niet. Alleen samenreizen met de hoofdboeker is verplicht.
Deze verbeterde uitleg past waarschijnlijk niet in vak 2, dus zou wat mij betreft het reclamevak linksonder opgeofferd kunnen worden.

- Na een vertraging is het toegestaan om in de spits door te reizen maar het is niet mogelijk om over te stappen door poortjes heen of even buiten de poortjes te winkelen. Daar mag ook wel voor gewaarschuwd worden.
Met de poortjes in de middagspits wordt toch een onwerkbare situatie zometeen... :?
Duidelijker ? Hoe wil jij controleren of mensen mogen doorreizen in de spits bij vertraging ?

Er is nota bene een proef hiermee geweest, wordt er dan helemaal niets met feedback gedaan ?
NS had dit héél simpel aan kunnen pakken:

-Laat de hoofdboeker alleen kopen met een NS account gelinked aan een persoonlijke OV chipkaart.
Dan heb je de fraudeurs er gelijk uit. Die zet je op de zwarte lijst van handelaren.
-Maak gewoon 6/7/8/9 iDeal betaalknopjes voor de medereizigers. Zij betalen elk met een aparte transactieID de 7 euro rechtstreeks aan de NS. Dan heb je ook meteen eruit dat iemand eraan verdiend. Koppel het desnoods aan een MijnNS account dan heb je gelijk de tickets op naam, die niet doorverkocht kunnen worden. Vanuit mijnNS kun je het ticket met QR code dan printen of direct op je telefoon inladen in de ReisPlanner app.

Nu loopt NS te schermen met de rare verhalen dat een losse ticket beter is maar een retour is straks dubbel zo duur (15 euro) bij een groep van 4. Groepen van 7 ga je gewoon niet vinden om fysiek mee mee te reizen.

Zo kan ik trouwens nog wel 5 oplossingen verzinnen op de achterkant van een bierviltje.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over dat als je een andere trein neemt (al is het maar 2 km) om aan te sluiten bij het groepsticket (de hoofdboeker) dat je mogelijk die aansluiting niet eens haalt doordat de NS te laat is. Het fysiek aanwezig zijn is gewoonweg niet altijd mogelijk. Daar zit je dan met je meereiskaartje.

Het retour zelfs bij 7 personen is 2x 4,93 oftewel bijna een tientje. Dat is géén 2 procent prijsverhoging maar 40% duurder!
Ik stel de vraag nog maar eens, hoe gaan jullie nu controleren of mensen al dan niet terecht doorreizen in de spits met vertraging ? Moet de reiziger zelf met bewijzen komen of moet de conducteur dat bewijzen ?

In sommige gevallen is dat onmogelijk bv met treinen die te vroeg vertrekken of treinen die een station voorbij rijden, waardoor er geen direct traceerbare vertraging ontstaat, maar die er wel is.

Waarom is deze voorwaarde weer opgenomen bij een product terwijl bij de proef met het Actie Dalkaartje duidelijk naar voren kwam dat dit niet kan worden gecontroleerd ?
Reputatie 7
Badge
Het wordt een flinke kluif voor Loes, Slidestops c s om in een volle spitstrein een vertraagde groep van correct opgemaakte UvB's te voorzien...als de volgende stop zich al weer aandient
Is mijn vraag ook al doorgezet ? Ik heb deze vraag overigens al een maand geleden gesteld en toen ook geen reactie meer ontvangen.

Aanvullende vraag, moet de groep zich verplicht melden bij de conducteur indien er door vertraging in de spits moet worden gereisd.
@Chiel, de website is volgens mij nog niet in de lucht. Wees gerust dat ik hier niet de mogelijkheden ga uitleggen die ik zie. Als het zo geheim is om vooraf aan te geven of de reizigers in verschillende coupés mogen zitten, dan maak ik me toch een beetje zorgen. Welke pet heeft de hc vandaag op? Wat is de situatie van vandaag? Het is gewoon een JA/NEE vraag. 🆒

Dat een reiziger in het verkeerde treinstel stapt kan ik me ook nog voorstellen. Zeker als je sporadisch reist.
@Chiel, de website is volgens mij nog niet in de lucht. Wees gerust dat ik hier niet de mogelijkheden ga uitleggen die ik zie. Als het zo geheim is om vooraf aan te geven of de reizigers in verschillende coupés mogen zitten, dan maak ik me toch een beetje zorgen. Welke pet heeft de hc vandaag op? Wat is de situatie van vandaag? Het is gewoon een JA/NEE vraag. 🆒

Dat een reiziger in het verkeerde treinstel stapt kan ik me ook nog voorstellen. Zeker als je sporadisch reist.

Geloof je dit in alle ernst zelf als je met een groep reist?

Reageer