Groepsretour wordt Groepsticket



Toon eerste bericht

270 reacties

Reputatie 7
Badge +4
....
Reputatie 7
Badge +4
Ach heer Jacobus, u kent de uitspraak:

'Als u begrijpt wat ik bedoel!'

Met uw welnemen,

Th. B. Bommel.

Overigens denk ik dat u uw oude schicht beter bij Feanwalden kunt parkeren als u naar Dokkum wilt. Ik wil u, als zuiderling, er op wijzen dat men daar sinds jaar en dag wel raad weet met bisschoppen.
Reputatie 7
Badge
Welke plaats ligt het dichtst bij Buitenpost? Niet opzoeken he, en als je alleen maar weet dat je zo naar Leeuwarden en naar Groningen kon.....

Ik heb het idee dat het aantal verkochte kaartjes naar Buitenpost sterk zal afnemen.


Ik zal nog wel een eticket actiekaartje naar Buitenpost blijven gebruiken. Moet af en toe naar Dokkum, en weet nooit tevoren bij welk station ik word opgehaald of gedropt.

leedvermaak is soms toch een goed gevoel, eindelijk gerechtigheid.
foei foei Thom... een heer van stand heeft een groot hart 😛
Reputatie 7
Badge +4
Welke plaats ligt het dichtst bij Buitenpost? Niet opzoeken he, en als je alleen maar weet dat je zo naar Leeuwarden en naar Groningen kon.....

Ik heb het idee dat het aantal verkochte kaartjes naar Buitenpost sterk zal afnemen. Wat zielig voor onze fraudeurtjes die er nooit kwamen.

Leedvermaak is soms toch een goed gevoel, eindelijk gerechtigheid.
Reputatie 7
Badge
Laatste kans! Eenmaal, andermaal, ....
doe mij maar een retour Buitenpost naar Voerendaal 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Opgeruimd staat netjes! Het reizen met de trein wordt er alleen maar prettiger door.
Laatste kans!



Eenmaal, andermaal, ....
Reputatie 7
Badge
Precies, en dan schaft de hoofdreiziger 24 kaartjes aan, wordt ziek en omdat je onderweg mag instappen is het frauderetour weer terug
staat er (al) in de voorwaarden dat de groepsleider medeverantwoordelijk en -aansprakelijk voor fouten die door groepsdeelnemer(s)| worden gemaakt bij reizen met die groepsticket? De zgn. groepsschuldigheid in de wet. Dan heeft de incassoclub extra houvast bij verhalen van het UvB geld.
Reputatie 7
Badge +4
Laten we het positief zien: De Facebookfraude is al met al behoorlijk bestreden, al had het nieuwe groepsretour beter gekund en gemoeten. De conducteurs zijn er mooi klaar mee als er geen richtlijnen voor strikte handhaving komen.

Er is wel degelijk een grote stap ten goede gezet tegen de Facebookellende.
Hoe lang is een Chinees is een slechte grap en soms is het nodig dat de informatie van onderen komt. De jeugd heeft de toekomst en ooit kom ik een ict'er tegen die begrijpt dat tijd relatief is. Of zoiets.....
...sigaret.
Precies, en dan schaft de hoofdreiziger 24 kaartjes aan, wordt ziek en omdat je onderweg mag instappen is het frauderetour weer terug en dat regel je lekker met Facebook.

Dat gaan we niet doen.


Maandag is het ticket geldig. We gaan het zien, want duidelijke voorwaarden vooraf zal de NS niet publiceren.

(Eerst nadenken over een concept is voor de ns blijkbaar een geestverruimende.....) ???
Reputatie 7
Badge +4
Precies, en dan schaft de hoofdreiziger 24 kaartjes aan, wordt ziek en omdat je onderweg mag instappen is het frauderetour weer terug en dat regel je lekker met Facebook. De grote bek en de agressie doet de rest. We weten allemaal wat maar al te vaak de praktijk is. En juist daar moet een eind aan komen.

Dat gaan we niet doen. Zonder meester geen schoolreis, en we werken met hele kleine klassen. ;-)


De hoofdreiziger is een goed idee. Het is helder waarom deze vragen voor meerdere kaartjes gesteld worden.

Wie zonder hoofdreiziger reist en die niet direct kan aanwijzen of oproepen, wordt altijd bekeurd, bij voorkeur zo nodig met verbale agressietoeslag.

Wie in de spits in de trein aanwezig is met een groepsretourkaartje, wordt altijd bekeurd en moet via Klantenservice het gelijk maar halen dat er vertraging was. Wie weet via de hoofdreiziger, die maximaal zeven keer kan aftikken.

Anders kun je de conducteurs dit kaartje niet aandoen.

Mijn voorstel was beter 😉
Reputatie 7
Badge +3
Als je dan ziek bent komen je 24 medereizigers je misschien alsnog gewoon thuis ophalen, stoppen je vol met een flinke dosis Antigrippine en dwingen je mee te gaan. Desnoods dragen ze je of ze regelen een rolstoel voor je met een dekentje, maar meegaan zul je dan als hoofdreiziger:P;)

Jij wilt toch niet de meester zijn die ziek is dus gaat het leuke schoolreisje niet door?:$
Je zal toch voor 24 genderneutrale entiteiten kaartjes hebben besteld en niet meekunnen. https://forum.ns.nl/overige-producten-6/kan-een-hoofdboeker-van-meerdere-ns-groepstickets-tegelijk-meer-dan-6-medereizigers-meenemen-43719

Voor vier 25 lege zitplaatsen betaald.....
Op zich wel logisch maar het moet toch wel mogelijk worden gemaakt om vooraf een nieuwe hoofdboeker aan te wijzen bij calamiteiten.
Reputatie 7
Badge +3
In reactie 34 werd op deze vraag al antwoord gegeven door Thomas:

Als de hoofdboeker ziek is, is het ticket niet geldig. Helaas is het technisch nog niet mogelijk om een nieuwe hoofdboeker aan te wijzen.
Reputatie 7
Badge
... De juf is ziek dus gaat heel het schoolreisje of excursie niet door, dikke pech! :Ddat is in het normale leven ook zo. Anders is de groep met leider ineens een anarchistische groep. Die geven meer werk, dus is het duurder
Badge +3
Ik denk dat als het ticket van de (zieke) hoofdreiziger getoond kan worden dat het geen probleem zal zijn want de tickets zijn genummerd en staan op naam toch, net als andere e-tickets?

Dan is het is duidelijk dat de andere 6 reizigers deel uitmaken van de groep (zolang ze samen in de trein zitten).

Anders wordt het een beetje kinderachtig... De juf is ziek dus gaat heel het schoolreisje of excursie niet door, dikke pech! 😃
In dit concept is de hoofdboeker/reiziger de belangrijkste en dient altijd aanwezig te zijn. Zwart wit gezegd is de groep zonder hun hoofdreiziger aan het reizen zonder geldig vervoersbewijs.

Is dit correct :?

Uiteraard, anders kun je het ticket van de hoofdreiziger tig keer uitprinten en alsnog alleen op reis. Ze zijn bij NS niet helemaal op hun achterhoofd gevallen.


Misschien dat Loes hier iets meer over kan vertellen, want het lijkt mij een beetje onredelijk.

Is dit correct :?

Uiteraard, anders kun je het ticket van de hoofdreiziger tig keer uitprinten en alsnog alleen op reis. Ze zijn bij NS niet helemaal op hun achterhoofd gevallen.
Ja de hoofdreiziger moet er bij zijn, dus 6x boete.
Hc "Vervoersbewijzen a.u.b."
Klant "A.u.b. conducteur."
Hc "De hoofdboeker is niet aanwezig? Grom grom."
Klant "Nee, conducteur helaas werd hij ziek en kon hij niet mee. Maar hier is zijn e-ticket. Er is voor betaald en hij neemt geen plek in. Kan een andere reiziger mooi zitten. :$"
Hc "Dat mag niet en u allen bent in overtreding. Dat is dan 6 maal een uvb plus de kosten vol tarief van uw enkele reis."
Klanten "#$@%# ????☻?"


Is dit correct :?
Reputatie 4
Badge
Vreemd het niet mogen doorreizen in de spits wel duidelijk is vermeld maar dat de uitzondering bij vertraging hierop niet is opgenomen onder het FAQ-tabje. Nu moet je maar net op de hoogte zijn van je rechten als treinpassagier in Europa.

Dag daluren + Kiosk all over again?

Reageer