Groepsretour wordt Groepsticket | NS Community

Groepsretour wordt Groepsticket



Toon eerste bericht

270 reacties

Met deze e-tickets moet je wel het poortje openen en dat gaat niet met deze e-tickets in de spits, dus in die zin kan je het wel een beetje inschatten.

Bovendien geldt jouw argument voor alle andere e-tickets ook en daar mag je wel mee doorreizen in de spits.

Maar het e-ticket is een slecht product, het zou technisch wel mogelijk moeten zijn om in te checken ermee met tijdsweergave. Daarom is deze voorwaarde juist zo belachelijk voor het Groepsticket, juist omdat je niet kan bewijzen dat jij je reis voor de spits bent begonnen.
Reputatie 7
Badge
Met goedkope dagkaarten mag je ook in de spits doorreizen na een geldige incheck ervoor. Met goedkope abonnementen ook.
Klopt allemaal, maar ook die goedkope kaartjes kosten geen 7,50 per reis.
We gaan steeds meer naar een economie toe waarbij schaarste en overvloed realtime in de prijs zicht-/voelbaar zijn.
[/quote]
Je kan deze voorwaarde niet handhaven, dat probleem heb ik er mee
Badge +3
Het is een rare voorwaarde, abonnementhouders mogen ook gewoon doorreizen in de spits als je ingecheckt zijn voor de spits.
Tja, maar bijvoorbeeld je fiets weer niet! Ik vrees dat dit in de toekomst wel voor meer goedkope actiekaartjes gaat gelden.
Badge +3
Maar het e-ticket is een slecht product, het zou technisch wel mogelijk moeten zijn om in te checken ermee met tijdsweergave.
Dan moeten eerst alle stations punten hebben waar je met een e-ticket kunt 'inchecken' (optische scanners op de paaltjes of een soort stempelautomaten of zo) en dat zie ik zo gauw niet gebeuren.
Het is een rare voorwaarde, abonnementhouders mogen ook gewoon doorreizen in de spits als je ingecheckt zijn voor de spits.
Tja, maar bijvoorbeeld je fiets weer niet! Ik vrees dat dit in de toekomst wel voor meer goedkope actiekaartjes gaat gelden.


Ik ook en ook voor abonnementhouders.
Badge +3
Ik ook en ook voor abonnementhouders.
Niet waarschijnlijk. Mensen met een abonnement hebben een incheck en betalen het bijbehorende tarief als dat in de spits is (traject)vrij, 20% korting of de volle mep.

Met een e-ticket (actiekaartjes maar dus ook groepsticket) kan dat niet.
Bedankt Thomas. Deze info komt overeen met wat ik intern al had meegekregen.
Er is een verschil tussen het oude Facebookgroepsretour en abonnementhouders. De één reist sporadisch en de ander reist naar zijn werk.
Reputatie 7
Badge +4
Hulde, de vlag kan uit wat mij betreft!
Reputatie 2
Heb nog 2 vragen m.b.t. het groepsticket waar ik het antwoord niet op heb na het lezen van dit topic, de pagina van NS en Goedkoop-treinkaartje.nl

1.) Moet je echt aantoonbaar bij elkaar zitten in dezelfde trein? Want dit zie ik nergens staan en het blijft hierdoor fraudegevoelig natuurlijk.

2.) Stel je checkt in rond 15:45 uur en rond 16:10 moet je overstappen van vervoerder om je eindbestemming te halen. Kan dit of moet je dan wachten tot na de spits?
Reputatie 7
@Loes Gelukkig maar!
@Thom Ik ben ook niet ontevreden, maar er zitten nog wel wat dingetjes in.
1.) De NS geeft daar geen antwoord op. Het is aan de conducteur om te oordelen.
2.) U mag zich niet in de trein bevinden in de spitsuren. Alleen bij vertraging mag u uw reis afmaken.
Reputatie 7
Badge +4
Dat ben ik inderdaad met je eens, maar het is een hele verbetering. Ik had ook de voorkeur gegeven aan mijn eigen oplossing waarbij op het beginstation het automaat het aantal kaartjes verstrekte aan de hoofdreiziger in de vorm van kartonnen kaartjes, waarbij samenreizen altijd moet en er tijdens de spits niet kan worden ingecheckt. Maar goed, dat vergt het een en ander. Nog even de puntjes op de i, er zal wel een hausse zijn de komende dagen nog.

Dit beperkt de ellende behoorlijk, al had het nog wat scherper gekund en wellicht gemoeten. Het is niettemin een grote stap vooruit. Minder agressie en meer zitplaatsen, zeker in de spits.
Reputatie 7
Badge
Stel je checkt in rond 15:45 uur en rond 16:10 moet je overstappen van vervoerder om je eindbestemming te halen. U mag zich niet in de trein bevinden in de spitsuren. Alleen bij vertraging mag u uw reis afmaken.
U dient tevoren een reisadvies op te vragen bij NS reisplanner waaruit blijkt dat u de gehele reis naar de eindbestemming van de hoofdtickethouder kunt afmaken voor de spitstijd van 6.30 of 16.00 begint. Overstappen rond 16:10 is sowieso fout. U(w groepsleider) had om 15.59 uur op het eindstation moeten zijn.
Neem het reisadvies op papier of screenprint mee, zodat u bij onverwachte vertraging aan NS personeel kunt laten zien dat het geen opzet is.
Badge +3
Positieve ontwikkelingen!

Het verstrekken van kaartjes op het station is denk ik lastig want die zijn natuurlijk altijd anoniem, en kunnen dan evt. doorgegeven worden (tenzij ze na een uitcheck resoluut ongeldig worden).

Ik geef toe dat ik na een reis op een dagkaartje AH (reis eindige om 14:30 in Eindhoven) het ook zonde vond en naar een kaartautomaat gelopen ben waar een toerist stond te stuntelen. Waar moet je naar toe? Amsterdam, via Den Haag...
Mooi, geef mij 5 euro en veel plezier ermee, je kunt het tot 4:00 gebruiken in heel NL 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Heb nog 2 vragen m.b.t. het groepsticket waar ik het antwoord niet op heb na het lezen van dit topic, de pagina van NS en Goedkoop-treinkaartje.nl

1.) Moet je echt aantoonbaar bij elkaar zitten in dezelfde trein? Want dit zie ik nergens staan en het blijft hierdoor fraudegevoelig natuurlijk.

2.) Stel je checkt in rond 15:45 uur en rond 16:10 moet je overstappen van vervoerder om je eindbestemming te halen. Kan dit of moet je dan wachten tot na de spits?


Aanvulling op wat Jac zegt: U moet bij elkaar zitten in dezelfde trein en om ellende te voorkomen niet te ver van elkaar. Als u de hoofdreiziger niet bij u kunt roepen, rijdt u zwart. door niet bij de hoofdreiziger in de buurt te zijn, laadt u op zijn minst een verdenking op zich. U heeft een geldig kaartje nodig, geen verhaal.
U mag uw reis alleen afmaken als u de bestemming die normaal voor vier uur had kunnen bereiken, heeft gemist door aantoonbare vertraging. Is dat niet het geval, dan reist u zwart. Dat kost al snel vijftig euro plus reiskosten.

Het reizen in de spits is niet Ja, mits maar Nee, tenzij.

Zorg dat u niet na vier uur in de trein zit en houdt u zich gewoon aan de regels, dan zijn er ook geen problemen. Wie de grens opzoekt, loopt kans hem te overschrijden.
Reputatie 7
Badge +4
Dat kan dus niet met mijn oplossing, want ze zijn dan herkenbaar als onderdeel van een groep. Bijvoorbeeld door een volgnummer - en samenreizen is nu verplicht.

Het onderweg nog kunnen instappen, had natuurlijk niet mogelijk geweest moeten zijn.
Reputatie 4
Badge
U(w groepsleider) had om 15.59 uur op het eindstation moeten zijn.
Die voorwaarde heb ik niet kunnen vinden. Je moet alleen zo plannen dat je om 15:59 de trein verlaten hebt, dat mag ook een tussenpunt zijn waar je dan netjes 2,5 uur wacht voor je weer instapt.
Reputatie 7
Badge
Minder agressie
dat moet zich bewijzen. Ik heb daarin een hard hoofd, omdat dit nog steeds valt en staat met de controle door HC dus die vangt de agressie bij UVB op of ontwijkt die door administratie te doen o i d

Als dit ook mislukt, wil NS mogelijk aan een beter idee: korting pas verrekenen als de reis correct gemaakt is
Reputatie 7
Badge
... Je moet alleen zo plannen dat je om 15:59 de trein verlaten hebt, dat mag ook een tussenpunt zijn waar je dan netjes 2,5 uur wacht voor je weer instapt.dat lijkt ne een logische variabele, die je met een kopie van het bijbehorende reisadvies kunt onderbouwen. Al met al gaat het er om dat de groep niet sjoemelt.
Badge +3
Oh ja, te snel overheen gelezen dat ze samen voor dezelfde reis (tijd/traject) gebruikt dienen te worden.
https://forum.ns.nl/overige-producten-6/regels-omtrent-spitsbeperking-44619/index1.html#post301231

Edit: Graag ook in dit topic lees ik het resultaat terug.
Reputatie 7
Badge +4
Agressie ontstaat niet door controle maar door het ontbreken ervan. Gezien het relatief grote deel Facebookreizigers die problemen veroorzaakten, moet de feitelijke afschaffing van deze manier van reizen wel een positief effect hebben. Het is altijd afwachten, maar het moet haast uitmaken als je ze in beduidend geringere aantallen in de trein hebt. Je zult altijd treiterreizigers houden, maar minder is al mooi.
Is er bug op het forum dat het plaatsen van enkel een link verhinderd?

Nee, dat is geen bug. Je moet meerdere woorden plaatsen voor een reactie. Een link wordt als 'één woord' gezien.

Reageer