beantwoord

Groepsticket

Beste heer/mevrouw,

Ik heb een tweetal vragen:

Is het mogelijk om met een groepsticket bijv. van Den Bosch - Adam Centraal, onderweg uit te stappen (Utrecht?) en vervolgens de weg te vervolgen (met hetzelfde ticket), kom je de poortjes dus twee keer door met één ticket op verschillende stations?

Bestaat een groepsticket uit 1 ticket voor de gehele groep of 1 ticket p.p. ? Als de tickets in de ReisplannerApp worden geladen is dit dan alleen bij de hoofdboeker of bij elke medereizer appart (mijn medereizigers zijn namelijk geen treinreizigers en hebben niet de App).

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Tochjo 30 januari 2019, 08:39

U mag met het Groepsticket de reis op een tussengelegen station onderbreken en later weer vervolgen. U kunt daarbij ook de poortjes op dat station passeren met de vierkante barcode. Vanzelfsprekend moet u er wel voor zorgen dat u altijd in de daluren reist.

Elk groepslid krijgt een eigen ticket, met daarop de naam van het betreffende groepslid, en moet dat bij controle kunnen tonen. Reizigers zonder smartphone met app kunnen het Groepsticket als e-ticket afdrukken, en mogen tegenwoordig ook het geopende pdf-bestand op de telefoon aan de conducteur tonen.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
U mag met het Groepsticket de reis op een tussengelegen station onderbreken en later weer vervolgen. U kunt daarbij ook de poortjes op dat station passeren met de vierkante barcode. Vanzelfsprekend moet u er wel voor zorgen dat u altijd in de daluren reist.

Elk groepslid krijgt een eigen ticket, met daarop de naam van het betreffende groepslid, en moet dat bij controle kunnen tonen. Reizigers zonder smartphone met app kunnen het Groepsticket als e-ticket afdrukken, en mogen tegenwoordig ook het geopende pdf-bestand op de telefoon aan de conducteur tonen.
Hallo Roel Gevers en welkom bij de NS Community.

Ik zie dat er door Tochjo al een passende reactie is gegeven. Kun je hiermee uit de voeten?
Jouke NS schreef:

Hallo Roel Gevers en welkom bij de NS Community.

Ik zie dat er door Tochjo al een passende reactie is gegeven. Kun je hiermee uit de voeten?

Ja, duidelijk.

Reageer