groepsticket en kinderen | NS Community
beantwoord

groepsticket en kinderen

  • 19 December 2021
  • 2 reacties
  • 703 Bekeken

Als ik met drie kinderen in de daluren ga rijzen, kan ik gebruik maken van de groepsticket daluren als de kinderen een legitimatie bewijs hebben? 

icon

Beste antwoord door Denice NS 21 December 2021, 18:08

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U heeft wel een ID nodig, kinderen onder de twaalf niet. Bij twijfel is het altijd wel verstandiger. Wat u wilt, mag gewoon. Een kind onder de twaalf kan overigens een dag onbeperkt reizen voor €2,50 met een Railrunner. Dat kan flink goedkoper zijn in een aantal gevallen.

Bedenk dat de voorwaarden voor een groepsticket zijn gewijzigd. Een groepsticket is nu een enkele reis en als u ook terug wilt, dan heeft u twee groepstickets nodig. Deze oplossing is niet zo goedkoop. Een maand Flex Dalvoordeel voor vijf euro met een korting van 40 procent in de daluren plus drie Railrunners is waarschijnlijk gunstiger dan als u twee groepstickets voor zeventig euro koopt.

U kunt dan bovendien uw reis in de spits afmaken. Met een groepsticket mag u zich tijdens de spits niet in de trein bevinden. Een groepsticket is waarschijnlijk ongunstig en het gaf soms ook gedoe bij het bestellen met kinderen onder de twaalf. Bij een ouder kind en twee jongere kan een groepsticket voor twee personen tegenwoordig ook, samen met twee Railrunners.

 

https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/groepsticket-daluren

Hoi ArturoBaldini. Welkom bij de Community.

Hoe oud zijn de kinderen? Ik wijs je namelijk graag op Artikel 2 van de productvoorwaarden van het Groepsticket:

De Groep bestaat uit minimaal 2 en maximaal 7 reizigers. Deze Groep kent één zogenoemde hoofdboeker en minimaal 1 en maximaal 6 zogenoemde medereizigers. Vanwege de identificatieplicht (zie artikel 5) dienen alle reizigers in de Groep 12 jaar of ouder te zijn.

Reageer