beantwoord

Groepsticket geldig met OV?

• 25 maart 2019
  • 8 reacties
  • 117 Bekeken

Vraagje, Als ik op de reisplanner een reis invoer geeft hij het ene moment 2 treinen aan, waardoor een groepsticket voldoende zou zijn. Het andere tijdstip geeft de NS planner bussen aan. Betekend dit dat we met ons groepsticket ook daar gebruik van kunnen maken? BVD
icon

Beste antwoord door Momo 25 maart 2019, 22:48

Als dat bussen zijn voor alternatief vervoer bij werkzaamheden waarbij er op een bepaald traject geen treinen rijden dan mag je daar gebruik van maken.
Het mag niet wanneer het gewone lijnbussen zijn zonder dat er sprake is van treinuitval.

Om welke reis gaat het in dit geval?
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Als dat bussen zijn voor alternatief vervoer bij werkzaamheden waarbij er op een bepaald traject geen treinen rijden dan mag je daar gebruik van maken.
Het mag niet wanneer het gewone lijnbussen zijn zonder dat er sprake is van treinuitval.

Om welke reis gaat het in dit geval?
Om de reis vleuten - almere en retour.
Reputatie 7
Badge +2
Ik vind daarvoor in de reisplanner alleen reizen met treinen, niet met een bus.
Heb je een datum en tijdstip waarop jij reizen met een bus ziet? En misschien een screenprint ervan?
Op het moment dat ik 1 vd laatste treinen terug wil nemen vanaf de Ijmeerdijk krijg ik hoe dan ook een bus.. Wat doe ik anders?
Reputatie 7
Badge +2
Dan zal het komen omdat je plant vanaf een bushalte. Dan kunnen er andere adviezen uitkomen dan wanneer je van treinstation naar treinstation plant, o.a. met een bus. Maar dat zijn dan lijnbussen waarvoor het groepsticket niet geldig is, die mag je alleen gebruiken voor treinreizen (of treinvervangend vervoer bij werkzaamheden of storingen).
Reputatie 6
Badge +2
plan je je reis via 9292? Wanneer je je reis via de NS reisplanner plant zie je alleen de treinen die je zou kunnen nemen.
Nee expres via de NS planner. Ik denk dat er na een bepaalde tijd geen treinen meer rijden waardoor een bus een alternatief is. Maar dat geldt ook niet denk ik..
Reputatie 7
Badge +2
Wanneer je in de NS reisplanner niet een station invult maar bv een bushalte of een huisadres dan wordt de 9292 planner gebruikt en kan er een heel ander reisadvies uitkomen, bv met een bus.

Zie hier de verschillen van zoeken in de planner.
Wanneer je zoekt vanaf bushalte IJmeerdijk Almere krijg je inderdaad na een bepaalde tijd in de avond een advies met een bus, wanneer je zoekt vanaf Station Almere dan komt er advies uit met alleen treinen.

Reageer