beantwoord

Groepsticket tussenstop

Hallo,

Mag je met een groepsticket een tussenstop maken en later doorreizen naar de eindbestemming?
Alvast bedankt!

Gr.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 19 april 2018, 10:18

Ik zie dat mrfreeze, Nooduitgang en Slidestops je al hebben voorzien van het volledige antwoord.

Nog even alles samenvattend in één reactie:
Ter verduidelijking:
- Je mag je reis onderbreken zolang de stop op de route ligt.
- Met een groepticket mag je tussen 6.30 - 9.00 en 16.00 - 18.30 uur niet in de trein zijn en móet je er dus uit als je je bestemming nog niet hebt bereikt. Na 9.00 of 18.30 uur mag je dan weer verder. Op zaterdag, zondag en feestdagen geldt deze restrictie dus niet, dan mag je de hele dag reizen, Mod.

Met een groepticket (e-ticket) hoef je niet in- en uit te checken (kan zelfs niet eens, Mod). Er zit een code op om eventuele poortjes te openen.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Zolang die tussenstop maar op je reisroute ligt, mag je met je groep inderdaad de reis onderbreken.
Ja, maar let wel op. In de spitsuren mag u zich niet in de trein begeven. Alleen bij vertraging mag u de reis in de spits afmaken.
Reputatie 7
Badge +3
Ja, maar let wel op. In de spitsuren mag het niet.
Nee, in de spitsuren móet het zelfs 🙂
Dus ik kan met hetzelfde papieren ticket meerdere keren inchecken? Ook als we bijvoorbeeld 's ochtends vroeg heen gaan, tussenstop maken en 's avonds laat doorgaan naar de eindbestemming?
Reputatie 7
Badge +3
Misschien wat verwarrend deze reacties.
Ter verduidelijking:
- Je mag je reis onderbreken zolang de stop op de route ligt
- Met een groepticket mag je tussen 6.30 - 9.00 en 16.00 - 18.30 uur niet in de trein zijn en móet je er dus uit als je je bestemming nog niet hebt bereikt. Na 9.00 of 18.30 uur mag je dan weer verder.
Reputatie 7
Badge +3
Dus ik kan met hetzelfde papieren ticket meerdere keren inchecken? Ook als we bijvoorbeeld 's ochtends vroeg heen gaan, tussenstop maken en 's avonds laat doorgaan naar de eindbestemming?
Ja, dat mag. Met een groepticket (e-ticket) hoef je niet in- en uit te checken. Er zit een code op om eventuele poortjes te openen.
Oké super. Het gaat om een zondag, dus dan mag je de hele dag toch?
Had mijn antwoord al aangepast mrfreeze. Typen met één vinger... ?

Edit: En ja zondag mag het de hele dag. 😉 lol
Reputatie 7
Badge +3
Oké super. Het gaat om een zondag, dus dan mag je de hele dag toch?
Sorry, had ik niet vermeld. Zondags mag het inderdaad de hele dag 🙂
Top, bedankt!
Ik zie dat mrfreeze, Nooduitgang en Slidestops je al hebben voorzien van het volledige antwoord.

Nog even alles samenvattend in één reactie:
Ter verduidelijking:
- Je mag je reis onderbreken zolang de stop op de route ligt.
- Met een groepticket mag je tussen 6.30 - 9.00 en 16.00 - 18.30 uur niet in de trein zijn en móet je er dus uit als je je bestemming nog niet hebt bereikt. Na 9.00 of 18.30 uur mag je dan weer verder. Op zaterdag, zondag en feestdagen geldt deze restrictie dus niet, dan mag je de hele dag reizen, Mod.

Met een groepticket (e-ticket) hoef je niet in- en uit te checken (kan zelfs niet eens, Mod). Er zit een code op om eventuele poortjes te openen.

Reageer