beantwoord

GTBV bij niet gemaakte terugreis

  • 31 maart 2015
  • 8 reacties
  • 777 Bekeken

  • Sprinter
  • 4 reacties
Ik heb gereisd met een dagkaart (NS Vaste Klant actie) op 27 maart 2015.
Door de stroomstoring in Noord-Holland had ik een vertraging van ruim 5 kwartier. Hiervoor kan ik (als ik de reacties op het forum goed begrepen heb) geld terugvragen met het papieren formulier GTBV. Bij een dagkaart heb ik recht op een restitutie van een 1/2 deel van de prijs van de dagkaart bij vertraging van meer dan een uur op de heen- (of terug)reis.
Omdat, volgens de NS-website, de ernstige verstoring ook 's avonds aanhield (reizen in N-H werd ontraden) heb ik de terugreis niet aan"gedurfd" vanwege het risico dat ik weer veel vertraging zou hebben, of zelfs niet thuis zou komen.
Heb ik daardoor ook recht op restitutie van het andere 1/2 deel en zo ja, hoe geef ik dit aan op het papieren formulier? Ik heb de reis immers niet gemaakt en dus geen vertrektijd.
icon

Beste antwoord door Janou NS 1 april 2015, 08:16

Ik heb gereisd met een dagkaart (NS Vaste Klant actie) op 27 maart 2015.
Door de stroomstoring in Noord-Holland had ik een vertraging van ruim 5 kwartier. Hiervoor kan ik (als ik de reacties op het forum goed begrepen heb) geld terugvragen met het papieren formulier GTBV. Bij een dagkaart heb ik recht op een restitutie van een 1/2 deel van de prijs van de dagkaart bij vertraging van meer dan een uur op de heen- (of terug)reis.
Omdat, volgens de NS-website, de ernstige verstoring ook 's avonds aanhield (reizen in N-H werd ontraden) heb ik de terugreis niet aan"gedurfd" vanwege het risico dat ik weer veel vertraging zou hebben, of zelfs niet thuis zou komen.
Heb ik daardoor ook recht op restitutie van het andere 1/2 deel en zo ja, hoe geef ik dit aan op het papieren formulier? Ik heb de reis immers niet gemaakt en dus geen vertrektijd.


Goedemorgen RTe! Welkom op het NS Forum. Zou jij in dit geval mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan help ik jou daar graag verder. Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens "stuur bericht". Ik heb je topic verplaatst naar "Actie en uitjes".
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Ik heb gereisd met een dagkaart (NS Vaste Klant actie) op 27 maart 2015.
Door de stroomstoring in Noord-Holland had ik een vertraging van ruim 5 kwartier. Hiervoor kan ik (als ik de reacties op het forum goed begrepen heb) geld terugvragen met het papieren formulier GTBV. Bij een dagkaart heb ik recht op een restitutie van een 1/2 deel van de prijs van de dagkaart bij vertraging van meer dan een uur op de heen- (of terug)reis.
Omdat, volgens de NS-website, de ernstige verstoring ook 's avonds aanhield (reizen in N-H werd ontraden) heb ik de terugreis niet aan"gedurfd" vanwege het risico dat ik weer veel vertraging zou hebben, of zelfs niet thuis zou komen.
Heb ik daardoor ook recht op restitutie van het andere 1/2 deel en zo ja, hoe geef ik dit aan op het papieren formulier? Ik heb de reis immers niet gemaakt en dus geen vertrektijd.


Goedemorgen RTe! Welkom op het NS Forum. Zou jij in dit geval mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan help ik jou daar graag verder. Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens "stuur bericht". Ik heb je topic verplaatst naar "Actie en uitjes".
Wat te doen als een moderator (in dit geval Janou, zie boven) al 10 dagen niet gereageerd heeft op een privébericht? Heeft een moderator een vervanger bij afwezigheid of te grote werklast?
Waarschijnlijk leest ze dit openbare bericht binnenkort, of wordt ze aangepord door een van haar collega's.
Dank je wel.
Ik wacht een paar daagjes af.
Vaak is je privébericht wel beantwoord binnen 10 dagen, liefst nog binnen 2-3 dagen zelfs. Om dit te bereiken, proberen we inderdaad om de drukke momenten heen ook privéberichten van elkaar op te pakken (waar mogelijk).
En weer is het stil.
3 dagen na mijn vraag "wat te doen bij uitblijvende reactie" heb ik via privébericht een reactie ontvangen, in de vorm van een vraag. Die heb ik diezelfde dag beantwoord.
Nu wacht ik al weer 7 dagen op een reactie daarop.
En weer is het stil.
3 dagen na mijn vraag "wat te doen bij uitblijvende reactie" heb ik via privébericht een reactie ontvangen, in de vorm van een vraag. Die heb ik diezelfde dag beantwoord.
Nu wacht ik al weer 7 dagen op een reactie daarop.


Ben wel eens benieuwd wat er zo gevraagd wordt door de NS Moderators...
De NS Moderator heeft me gevraagd naar de precieze reis- en ticketgegevens en persoonsgegevens.