Hamburg in Spoor magazine

• 8 juni 2019
  • 5 reacties
  • 242 Bekeken

Het afgelopen jaar kwam Hamburg twee keer aan de orde in Spoor Magazine. Maar beide keren werd er met geen woord gerept over de meest bezochte toeristische attractie de stad: het Miniatur Wunderland.
Dit is de grootste (en volgens velen ook de mooiste) h0 modelspoorbaan ter wereld, met 1500 m2 landschappen uit heel Europa en Amerika, meer dan 15 km modelspoor, ruim 1000 treinen, bijna 10.000 veelal ook rijdende autootjes en echt startende en landende vliegtuigen. Voor veel spoorfanaten de reden om af te reizen naar Hamburg.
Hoe hebben jullie dit kunnen missen redactie?

https://www.miniatur-wunderland.de/

5 reacties

Goedemorgen Willem Den Haag en welkom bij de NS Community!

Ik kan helaas niet spreken voor de redactie van tijdschrift SPOOR, dus ik kan ook niet aangeven waarom deze specifieke attractie nog niet aan bod is gekomen. Ik zal wel proberen om je suggestie bij de redactie te krijgen, mogelijk dat deze attractie bij een volgende editie wel kan worden besproken. 🙂
@Willem Den Haag Had er nooit van gehoord, heb alvast met plezier het filmpje bekeken. Bedankt !
Ben het helemaal eens met Willem uit Den Haag, ik wilde net zo’n opmerking maken over Wunderland, heel wonderlijk dat dit door de redactie gemist werd,
Het is een fantastisch miniatuurlandschap. Prachtig zoals alles in detail is nagemaakt en werkt!
Zeker bezoeken als je naar Hamburg gaat.
Welkom bij onze NS Community, Loesen :)

Bedankt voor je toevoeging! Erg leuk om te zien dat jullie tips met elkaar uitwisselen!
Bij deze iets meer context naar aanleiding van een reactie die ik heb gekregen:

SPOOR richt zich op een publiek dat veel breder is dan spoorwegliefhebbers. We doen veel onderzoek naar de interesses van onze lezers en daardoor weten we dat een grote meerderheid op zoek is naar de beste en leukste culturele-, eet- en winkeladressen. Waar bevinden zich de beste musea en wat zijn de niet te missen tentoonstellingen? Waar eet je een gevarieerde, lekkere ontbijt, lunch of diner? Waar koop je de mooiste kleding of meest verrassende cadeaus? De tips hiervoor bieden we met onze reportages.

Miniatur Wunderland hadden we nog niet gespot, maar kunnen we zeker een keer meenemen als tip. Ik stuur dit in elk geval door naar onze redactie.

Of en wanneer deze attractie aan bod komt durf ik niet te zeggen, maar de suggestie is in ieder geval terecht gekomen bij de redactie van SPOOR. Bedankt voor de input, Willem Den Haag!

Reageer