beantwoord

He lekker, een meereis den Haag....maar eh...ik moet nu al weten met wie ik wanneer op reis ga......

• 1 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 286 Bekeken

Die meereis den Haag komt goed van pas. Gaan we naar SeaLife en het Museon of het Omniversum. Samen met mijn vriend. Of met mijn dochter. Of met mijn kleinzoon. In november denk ik, maar kopen voor morgen 2 oktober. Gauw invullen dus. Shit, ik moet nu al weten wanneer we gaan. Dan moet ik nu mijn vriend en mijn dochter bellen en afspreken....Shit, ik moet de naam van degeen die meereist al invullen, eh, Peter. Of Claudia. Of Robin. Of misschien Mike? Tako en Brigitte? Ik weet het nog niet en ik moet nu beslissen met wie ik wanneer naar den Haag ga! Dat kan ik nu toch niet beslissen en ik kan ze nu toch niet opbellen, het is al middernacht! Wat moet ik nou? Gokken en betalen en hopen dat iedereen dan kan en wil? Shit. Hier maak ik me dus druk om want de NS wil iets wat niet kan. 'Ja, dat is de regel bij het voordeel.' Ja, de regel bij het voordeel is dat als ik met Claudia in de trein zit, kaartje betaalt heb, en Peter gaat niet mee maar staat wel op de kaart, dat ik in de zenuwen zit en dat alles niet klopt. Ja, ik heb inderdaad hartklachten van jullie NS. Dit is wat de cardioloog tegen me zei: 'Geen stress. Laat het. Het is niet belangrijk.' En even snel nog dat meereiskaartje kopen geeft nu al stress omdat ik nu, middernacht, dingen weten moet die ik nog niet weten kan. Waarom maken jullie het zo moeilijk, NS? Waarom bieden jullie een verrassing aan met zoveel regels dat het niet leuk meer is, NS? Laat me gewoon een kaartje kopen dat ik geef aan Claudia of Peter of wie er mee gaat en dan checken ze in en uit en is er niets aan de hand. Als we gaan dan checken ze. Klaar. Simpel. Eenvoudig. Wat is het probleem?
icon

Beste antwoord door Inge NS 1 oktober 2016, 13:58

Welkom op het forum MaartjeZee!

Bij deze actie is inderdaad voor deze werkwijze gekozen. Helaas kan ik de bestelwijze van een lopende actie niet veranderen en kan ik je daarom alleen aanraden om van de actie gebruik te maken als je weet welke personen er met je mee gaan. Je kunt de meereiskaart Den Haag vandaag of morgen nog bestellen dus in principe heb je nog twee dagen de tijd om af te stemmen met wie je die dag op stap gaat. Mocht dit niet lukken of je teveel stress opleveren, dan is het misschien beter om deze actie te laten voor wat het is. Ik zal de hier geplaatste feedback doorzetten en hoop dat een volgende actie qua voorwaarden beter voor je is ingericht.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Acties en uitjes. Daar komt je topic het beste tot zijn recht.
Bekijk origineel

5 reacties

Welkom op het forum MaartjeZee!

Bij deze actie is inderdaad voor deze werkwijze gekozen. Helaas kan ik de bestelwijze van een lopende actie niet veranderen en kan ik je daarom alleen aanraden om van de actie gebruik te maken als je weet welke personen er met je mee gaan. Je kunt de meereiskaart Den Haag vandaag of morgen nog bestellen dus in principe heb je nog twee dagen de tijd om af te stemmen met wie je die dag op stap gaat. Mocht dit niet lukken of je teveel stress opleveren, dan is het misschien beter om deze actie te laten voor wat het is. Ik zal de hier geplaatste feedback doorzetten en hoop dat een volgende actie qua voorwaarden beter voor je is ingericht.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Acties en uitjes. Daar komt je topic het beste tot zijn recht.
Reputatie 7
Badge +3
Er zijn hierover al meerdere klachten geweest dat men nu nog geen datum kan aangeven om te reizen en het enige antwoord van NS is "jammer, zo is de actie nu eenmaal". Dan zou je je als bedrijf toch achter de oren moeten krabben en bedenken dat de actie dan anders zou moeten?

Je zou bv de aankoopperiode gelijk kunnen maken aan de periode waarin je kunt reizen, dan hoef je niet al weken van te voren te bepalen wanneer je wilt reizen. Nu is deze meereiskaart te koop t/m 2 oktober maar je mag ermee reizen t/m 15 november.

Of NS geeft bij aankoop een couponcode die dan later kan worden ingewisseld voor een e-ticket. Dan kun je later de reisdatum en naam opgeven.

Of mensen moeten de mogelijkheid krijgen om te kiezen tussen een e-ticket of een eenmalige chipkaart die per post wordt opgestuurd, eventueel met een toeslag van een klein bedrag. Dan kun je deze gedurende de periode wanneer deze geldig is gebruiken wanneer en voor wie je maar wilt. Tijdens de spoordeelweken wordt toch ook vele gratis meereiskaartjes in de vorm van eenmalige chipkaartjes zomaar weggegeven op op aanvraag verstuurd? Geheel gratis.

Of het hele systeem van e-tickets moet op de schop zodat dit niet meer fraudegevoelig is. Wanneer ik bv zelf mijn concertkaartje uitprint wordt deze bij de ingang gescand en zou er een 2e persoon zijn met hetzelfde ticket / barcode dan kan alleen de eerste persoon naar binnen. Waarom kan zo iets niet bij de NS?
En dan niet zeggen "dat gaat te veel kosten". Nu kost het vaak reizigers geld wanneer ze een e-ticket hebben aangeschaft maar onverhoopt op de aangegeven niet kunnen gaan. Dan is het helaas jammer, geen restitutie voor een e-ticket want het is zo fraudegevoelig, je zou er achteraf toch mee kunnen gaan reizen. Maak het dan fraudebestendig.
Het verbaast me al heel lang dat NS een dergelijk fraudegevoelig product verkoopt. Als je weet dat een product fraudegevoelig is dan verkoop je het toch niet? Of je neemt maatregelen dat het niet fraudegevoelig is.
Ik zou zelf niet zo snel een e-ticket kopen met de huidige voorwaarden, tot nu toen ook niet gedaan.
Misschien is luisteren naar je klanten een goed idee, waarbij je suggesties over onhandigheden in je aanbiedingen de volgende keer oplost zodat je meer klanten krijgt die je aanbieding kopen.

Daarnaast lijkt het bij deze actie afwijkend van de normale gang van zaken. Voorheen kon je kiezen dat je de datum en personen pas later invulde. Het argument dat dit gedaan is om fraude te voorkomen is dan ook onzin.
Reputatie 7
Badge +3
Misschien is stoppen met dit soort acties het beste als mensen er nog over gaan klagen ook.
Reputatie 7
En dat kaartje wat niet op naam gesteld is print je 20x keer uit en verkoop je door en dergelijke. Met andere woorden, fraude. De enigste controle is naam + geboortedatum (samen met traject en reisdatum) om te kijken of je hem wel maar 1x gebruikt. Dat kan anders niet.

Reageer