Heb je korting op P&R Assen in combinatie met spoordeelwinkel ticket voor vakantiebeurs | NS Community
beantwoord

Heb je korting op P&R Assen in combinatie met spoordeelwinkel ticket voor vakantiebeurs

  • 12 January 2023
  • 13 reacties
  • 212 Bekeken

Goedemiddag, ik heb me rot lopen zoeken op op het forum, maar ik kan een vergelijkbare topic niet vinden. 

 

Ik vroeg mij af: wij gaan zondag naar de vakantiebeurs in Utrecht. Daarvoor heb ik zo'n combi-ticket gekocht voor entree en treinreis via de spoordeelwinkel. Nu moet ik in assen parkeren op het P&R-terrein, waar voor treinreizigers een gereduceerd tarief geldt. Op de Veelgestelde vragen staat: 

 

  • Hoe krijg ik de reizigerskorting?

    Dit speciale dagtarief geldt in combinatie met een treinreis op dezelfde dag, waarbij je in- en uitcheckt met je OV-chipkaart of e-ticket. Dit tarief geldt voor treinreizen met álle vervoerders, dus niet alleen als je met NS reist. Bij het uitrijden scan je eerst je OV-chipkaart of e-ticket. De korting wordt dan berekend waarna je kan betalen. Meerdere dagen parkeren? Ook dan krijg je korting, mits je het P+R terrein verlaat op dezelfde dag als de terugreis met de trein.

    Goed om te weten:

    • Het e-ticket kun je ook scannen voor treinreiskorting op alle betaalde P+R locaties met kentekenherkenning.
    • Je dient uitgecheckt te zijn met het e-ticket bij de poortjes, zodat je reis geregistreerd is voor de
      reizigerskorting.
    • De reizigerskorting is van toepassing indien het reguliere dagtarief is bereikt.
    • De korting geldt niet voor internationale treinreizen.

Maar mijn vraag is: geldt dit dan ook voor de reis via zo'n spoordeelwinkel ticket? En hoe werkt dat? Hopelijk weet iemand dit. :) 

 

groet,

Pieter

icon

Beste antwoord door Erryt NS 12 January 2023, 17:16

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Jazeker, kaartjes uit de Spoordeelwinkel zijn e-tickets. Je kunt het kaartje dus gebruiken zoals in de omschrijving over een e-ticket beschreven staat. 

Reputatie 7
Badge +3

Dit lijkt me niet goed te gaan. Je checkt immers helemaal niet uit met een e-ticket. 
De tekst klopt helemaal niet. Je gebruikt een e-ticket om poortjes te passeren met de code op het ticket. Er wordt helemaal niets geregistreerd.

Je dient uitgecheckt te zijn met het e-ticket bij de poortjes, zodat je reis geregistreerd is voor de
reizigerskorting.

Welk stuk onbenul heeft die tekst geschreven? Bovendien zijn er stations zonder poortjes maar wel met een P+R-terrein.

Dit lijkt me niet goed te gaan. Je checkt immers helemaal niet uit met een e-ticket. 
De tekst klopt helemaal niet. Je gebruikt een e-ticket om poortjes te passeren met de code op het ticket. Er wordt helemaal niets geregistreerd.

Je dient uitgecheckt te zijn met het e-ticket bij de poortjes, zodat je reis geregistreerd is voor de
reizigerskorting.

 

Hier kwam mijn twijfel namelijk, omdat we in Assen ook geen poortjes hebben. Je hebt dus alleen check-in en uit. En ik begreep inderdaad dat je met een e-ticket niet inchekt/ uitcheckt. Maar ook dat is weer gek, want ook dat zie je dus in je schrijven wat je bij het kopen van zo'n kaartje niet ziet staan. Ik reis voor mijn werk vaak op de zakelijke kaart, daar is dit geen issue. Maar met zo'n losse ticket is het echt niet duidelijk. 

 

Als ik jullie reactie zo lees klinkt het een beetje als trail en error om het gewoon te proberen. :) 

 

Reputatie 7
Badge +3

Op de pagina https://www.ns.nl/deur-tot-deur/parkeer-en-reis/hoe-werkt-het.html wordt het half goed uitgelegd.

Omdat de reis met een e-ticket volledig betaald is, kun je volstaan met het scannen van de code op het e-ticket voordat je afrekent.
“Bij het uitrijden scan je eerst je OV-chipkaart of e-ticket. De korting wordt dan berekend waarna je kan betalen.” 
Hoe dat dan moet wanneer je meerdere dagen parkeert en je gebruik maakt van een e-ticket voor zowel de heen als terugreis weet ik ook niet. Maar het zou zo maar kunnen dat het voldoende is het e-ticket voor de terugreis te scannen.

Wel leuk is natuurlijk dat je met een e-ticket helemaal niet hoeft te reizen om de parkeerkorting te krijgen. Er staat ook nergens dat er een minimum afstand moet zijn afgelegd voordat je korting krijgt. Een e-ticket tegen het allerlaagst denkbare tarief moet voldoende zijn om de korting te krijgen.
 

Hallo TamaradB en welkom bij de NS Community,

 

Zoals aangegeven krijg je gewoon korting. Ik heb een melding gemaakt over het stukje van het verplicht uitchecken met een e-ticket bij een poortje zodat dit kan worden aangepast. Bedankt daarvoor, iMark.

Badge +3

Hoe dat dan moet wanneer je meerdere dagen parkeert en je gebruik maakt van een e-ticket voor zowel de heen als terugreis weet ik ook niet. Maar het zou zo maar kunnen dat het voldoende is het e-ticket voor de terugreis te scannen.

De barcode op e-tickets bevat een reisdatum, dus zolang die overeenkomt met de datum van uitrijden P+R krijg je gewoon korting.

Bij barcodes die gedurende een langere periode geldig zijn (bijv. die op een Interrail boekje of app) lukt dat natuurlijk niet.

Gerelateerd: 

en 

 

Reputatie 7
Badge +2

Bij barcodes die gedurende een langere periode geldig zijn (bijv. die op een Interrail boekje of app) lukt dat natuurlijk niet.

De barcode in de Interrail app is een aparte per reisdag zover ik weet, daar worden je in de app toegevoegde reizen voor die dag ook aan gekoppeld namelijk.

Badge +3

De barcode in de Interrail app is een aparte per reisdag zover ik weet, daar worden je in de app toegevoegde reizen voor die dag ook aan gekoppeld namelijk.

Oh, ook prima maar die zal waarschijnlijk niet werken omdat die als ‘internationaal’ gezien wordt. Maar goed, daar ging de vraag van @TamaradB helemaal niet over. Het (trein/combi) ticket voor de Jaarbeurs zal gewoon werken.

Reputatie 7
Badge +3

@Erryt NS 
Ik vind het uiterst zorgwekkend dat er medewerkers zijn die totale onzin op de website van NS kunnen zetten en dus blijkbaar totaal niet weten hoe het reizen met een e-ticket werkt bij NS en de andere spoorvervoerders. Mogelijk nog zorgwekkender is dat er blijkbaar niemand met enig verstand van zaken meeleest alvorens de onzin gepubliceerd wordt.

Een heel slechte beurt van NS.
Bij deze nog een gratis tip. Haal alle onhandig geformuleerde tekst van de website af en verwijs alleen nog naar de pagina van Q-Park. Op hun pagina wordt kort en bondig uitgelegd hoe het werkt: https://www.q-park.nl/nl-nl/p-r/ NS kan er natuurlijk ook voor kiezen om in overleg met Q-Park hun tekst te knippen en te plakken.

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Grappig dat je hierin ziet dat onduidelijke communicatie zoveel extra vragen oproept. Maar ik ben vol vertrouwen dat het zondag goed gaat komen. 

Reputatie 7
Badge +3

@TamaradB Ik ben blij dat jij de humor kunt inzien van de totale wartaal van NS. Ik vind eerder zorgwekkend dat zulke wartaal op de website van NS terecht kan komen.

Badge +3

Je dient uitgecheckt te zijn met het e-ticket bij de poortjes, zodat je reis geregistreerd is voor de
reizigerskorting.

Welk stuk onbenul heeft die tekst geschreven? Bovendien zijn er stations zonder poortjes maar wel met een P+R-terrein.

Voorbeeldje, ‘s-Hertogenbosch met zelfs twee P+R terreinen!

Badge +3

En soms werkt het (te vaak) niet?

https://twitter.com/J_sus0fsuburbia/status/1619434782860910593

Hey @NS_online ik heb een klacht over die p+r automaten in Roermond en Weert. Nu al voor de derde keer de volle prijs moeten betalen omdat die ov chipkaart lezers niet werken…

Dat heeft overigens niets met ‘workarounds’ te maken

Reageer