beantwoord

Hema trein dagretour + koffie/thee

• 9 juni 2017
  • 5 reacties
  • 274 Bekeken

Kan ik met de Hema dagretour ook van een ander station terug naar huis? Op mijn ticket staat Amsterdam Zuid, maar stel ik ben op de terug weg dichterbij Amsterdam Centraal, mag ik dan ook vanaf daar terug reizen?
icon

Beste antwoord door Thom 9 juni 2017, 11:12

Helaas niet, u moet zich aan de route houden. De kaart is alleen voor de route geldig die op de reisplanner wordt genoemd tussen de begin- en eindbestemming van uw kaart.

Het kan wel als u een kaartje heeft van Zuid dat langs Centraal naar uw woonplaats gaat, bijvoorbeeld Amsterdam-Zuid naar Den Helder. U mag wel onderweg instappen, met andere woorden.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Helaas niet, u moet zich aan de route houden. De kaart is alleen voor de route geldig die op de reisplanner wordt genoemd tussen de begin- en eindbestemming van uw kaart.

Het kan wel als u een kaartje heeft van Zuid dat langs Centraal naar uw woonplaats gaat, bijvoorbeeld Amsterdam-Zuid naar Den Helder. U mag wel onderweg instappen, met andere woorden.

Awwh jammer, bedankt voor het snelle antwoord:D
Het is duidelijk dat ik me aan de route moet houden. Ik woon in Hengelo en moet morgen in Den Haag zijn. Ik vertrek om 8.24 naar Almelo met een normale incheck. In Almelo check ik na 9.00 uur in met mijn Hemadagkaart. Moet ik nu de terugreis uitstappen om een kaartje te kopen Almelo - Hengelo ?
Welke route heb je op de dagretour ingevuld? Als deze staat op Hengelo - Den Haag dan hoef je hier voor de terugreis geen extra ticket voor aan te schaffen. Het ticket is voor 9 uur niet geldig, dus het is dan inderdaad goed om dan even tot 9 uur met je eigen OV-Chipkaart te reizen.
Badge +3
Met het HEMA dagretour kan je niet inchecken, alleen poortjes openen als je die onderweg toevallig tegenkomt.

Je kunt het beste een e-ticket enkeltje Hengelo - Almelo kopen, want dan kan je gewoon in de trein blijven zitten. Je ov-chipkaart dan niet gebruiken uiteraard bij aanvang van je reis in Hengelo.

Als je de reis op die manier gaat maken (vertrek 8:24) dan moet je wel een enkeltje hebben tot Deventer, want daar kom je om 9:00 aan. Of minimaal 25 minuten in Almelo wachten op een trein na 9:00.

Reageer