beantwoord

Hoe kan ik het voordeligst reizen

• 25 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 349 Bekeken

Mijn man en ik met 2 kinderen gaan deze week voor het eerst met de trein reizen.
we hebben geen chipkaart.
Hoe kan ik het voordeligst in Amsterdam komen.
Ik zag wel dal kaarten maar deze zijn maar bepaalde tijd te gebruiken?Klopt dat
Help
icon

Beste antwoord door Marjan NS 26 augustus 2014, 09:03

Hallo Henriette,

Het NS groepsretour en de Dagkaart Blokker worden hier als goed opties gegeven om voordelig te reizen. Wat voor jou het voordeligste is om te reizen hangt af van de afstand die je gaat reizen, hoe oud de kinderen zijn en op welke dag/tijdstip je wilt reizen.

Groet,
Marjan
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt met een groepsretour reizen. Dan kunt u de reis van uw woonplaats naar Amsterdam heen en terug met zijn vieren maken voor 49,00. U heeft dan geen chipkaart nodig. Het is een e-ticket die u bij NS kunt kopen. Of het de goedkoopste oplossing is, hangt ook af van uw reisafstand naar Amsterdam. Deze kaart is een dag geldig. U mag door de week pas weg na negen uur. In het weekend kunt u er onbeperkt gebruik van maken.

Overigens kan reizen met een ov-chipkaart met abonnement en Kidsvrij, waarmee kinderen een jaar gratis reizen, voor veel gezinnen een goede oplossing in het algemeen zijn. U geeft echter niet aan hoe oud uw kinderen zijn. Maar dat is als u de smaak van het treinreizen te pakken krijgt.:D

Klik hier voor extra informatie.
Reputatie 4
Badge
Wanneer uw kinderen jonger zijn dan 12 jaar kunt ook voor 30 euro twee daldagkaarten kopen bij Blokker en daarnaast 2 railrunner kaartjes op het station zodra u gaat reizen. Deze Blokker kaartjes zijn namelijk geldig op een dag naar keuze tot 6 oktober waardoor u het kaartje ook op een andere dag kunt gebruiken.

Nadeel is dat u met de daldagkaart niet in mag checken tijdens de avondspits terwijl het groepsretour dan wel geldig is.
Wanneer uw kinderen jonger zijn dan 12 jaar kunt ook voor 30 euro twee daldagkaarten kopen bij Blokker en daarnaast 2 railrunner kaartjes op het station zodra u gaat reizen. Deze Blokker kaartjes zijn namelijk geldig op een dag naar keuze tot 6 oktober waardoor u het kaartje ook op een andere dag kunt gebruiken.
maar dan mag ik niet tussen 4 en 18.30 reizen...
Nadeel is dat u met de daldagkaart niet in mag checken tijdens de avondspits terwijl het groepsretour dan wel geldig is.
Reputatie 7
Badge +4
Dat vind ik door de week ook het nadeel van de Blokkerkaartjes. U moet er ook mee inchecken. Met jongere kinderen is het wel de goedkoopste optie. Als u er toch gebruik van wilt maken, kan dat wel als u voor 16.00 incheckt en dan mag u de reis afmaken. Maar u mag bij NS niet tussen 16.00 en 18.30 inchecken en u mag bij de overige treinvervoerders helemaal niet in de trein als u geen extra spitskaartje koopt.
Als u op zaterdag of zondag gaat heeft u daar geen last van. Het is denk ik een afweging. Het is goedkoper maar u moet wel in- en uitchecken en door de week rekening houden met de spitsuren. Met een groepsretour heeft u geen omkijken naar in- en uitchecken en heeft u ook geen middagspits. U komt dan niet voor de verrassing te staan dat u als u te laat wilt checken, niet kunt reizen. Maar het is ook ongeveer 14 euro duurder. Die afweging kan ik niet voor u maken.
Hallo Henriette,

Het NS groepsretour en de Dagkaart Blokker worden hier als goed opties gegeven om voordelig te reizen. Wat voor jou het voordeligste is om te reizen hangt af van de afstand die je gaat reizen, hoe oud de kinderen zijn en op welke dag/tijdstip je wilt reizen.

Groet,
Marjan

Reageer