hoe kom ik van de spam van @ezine.ns.nl af?

De NS steld dat deze emails te vertrouwen zijn. maar het is gewoon spam, drie of soms 4 per dag.
Onder het kopje te vertrouwen;
  • @ezine.ns.nl: nieuwsbrieven, communicatie abonnementen, Spoordeelwinkel
AH@ezine.ns.nl, c&A@ezine.ns.nl Hop@ezine.ns.nl, scratch mania@ezine.ns.nl.

41 reacties

Reputatie 7
Onderaan iedere mail staat een link om af te melden
in de meeste gevallen is klikken op zo'n spam mail alleen maar een trigger voor nog meer spam.
Zijn dit officiele mails van jullie, en kan ik met een gerust hart op de afmeld link klikken?
Goedemorgen 78787878, welkom bij de NS Community.

De e-mails van @ezine.ns.nl zijn gewoon van NS, die kan je vertrouwen. Je kan je inderdaad via de mail afmelden, maar het kan ook op Mijn NS.

Laat je weten of het gelukt is?
Reputatie 7
Badge +2
De nieuwsbrieven die ik ontvang zijn afkomstig van mail@ezine.ns.nl
Ik zou me zo voor kunnen stellen dat mail van bv AH@ezine.ns.nl is nav meedoen met een winactie bj de AH actiekaartjes. In dat geval is het heel simpel, niet meedoen met dit soort winacties, de kans dat je iets wint is toch al heel klein. Of geef dan een ander mailadres op wat je alleen wat dit ongein gebruikt.
Neem van mij aan dat ik nooit mee doe met dit soort win acties.
Vreemd dat de NS zich leent om dit soort dubieuze acties te distribueren..ner weer een van Scratchmania ..
en een mijn ns account heb ik ook niet.
Het lijken alleen maar meer emails van mail@ezine.ns.nl te worden. in het kader van de GDPR of de AVG, mag ik jullie vragen hier nou eens mee te stoppen.
@Chiel NS de Moderator van deze site.

Je vroeg mij even te laten weten of het gelukt was. NEE.
IK heb bij enkele mails de Unsubscribe link gevolgd, maar de mails ook van die 'namens' account blijven komen.
Bij andere van de mail die namens 'mail@ezine.ns.nl' doet de unsubscribe link neet eens iets.

Vertel mij wat ik moet doen om bij jullie van de lijst af te komen. (ik heb geen ' Mijn NS' account)

Met vriendelijke groet. Cees B
Heel erg vreemd, Cees B. Ik help je graag verder. Zou je mij een privébericht willen sturen met je postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum en e-mailadres? Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken.
Beste NS,

Helaas heb ik ook veel last van hetzelfde probleem als 78787878 beschrijft. Ik krijg elke dag minimaal 5 mails van @ezine.ns.nl. De afzender is dan bijvoorbeeld "mail (mail@ezine.ns.nl) namens Energie Bespaartips via Energie offers (redactie@treinreiziger.nl) ".

Ik voeg de afzender telkens aan mijn ongewenste e-mailadressen toe, echter wordt elk spam-mailtje vanuit een ander "namens" e-mailadres verzonden. Daardoor krijg ik elk spam-mailtje in mijn gewone inbox. Extreem hardnekkig, en tot nu toe heb ik er geen oplossing voor kunnen vinden.

Ik heb dit probleem in de afgelopen weken al twee keer aangekaart bij de klantenservice van NS. Zij zouden de mails uit zetten, maar helaas nog zonder succes.

Naast 78787878 en ik, zijn er gegarandeerd nog velen anderen met dit probleem, veroorzaakt door NS. Ik zie het dan ook als jullie verantwoordelijkheid om dit op te lossen.

Graag zie ik dit probleem dan ook z.s.m. opgelost. Bij voorbaat dank.

Bedankt en groet,
Max
@Webwhale kun je mij de volgende gegevens sturen in een privébericht: postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum en e-mailadres? Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken.
Hi Jouke, dit heb ik ongeveer een week geleden ook gedaan naar een collega van je Erryt, maar nog steeds geen verbetering.
Reputatie 5
Uit de informatie van Webwhale blijkt volgens mij dat het om een ordinaire spammer gaat en dat de e-mail helemaal niet door NS wordt verzonden. Het is heel eenvoudig om te doen alsof e-mail van een betrouwbaar adres afkomstig is; dat gebeurt om de spamfilters bij de e-mail service providers te misleiden.

NS kan deze berichten niet voorkomen en ook eigen spamfilters van de gebruiker hebben weinig effect omdat de afzendernaam telkens wisselt. Ook afmelden via de link in de e-mail heeft geen zin, in tegendeel, de spammer ziet dan dat het e-mailadres in gebruik is.

In de zogenaamde "header" van ieder e-mailbericht is uit te zoeken wie de werkelijke afzender van de spam is. Je kunt er bij je e-mail service provider op aandringen om hun spamfilter aan te passen of de bron uit de lucht te (laten) halen - maar daar heb ik geen hoge verwachtingen van.
Hi Rudi Reisleider, Heb jij een tip om een rule/rege te maken, die alle emails met 'mail@ezine.ns.nl' richting deleted items te leiden? Graag een rule/regel die altijd uitgevoerd wordt, en niet alleen als ik m uitvoer.
Reputatie 5
Daar kan ik geen algemeen antwoord op geven; dat is afhankelijk van de e-mailprogramma (reader) dat je gebruikt. Ikzelf gebruik Outlook en daarin kan je alleen een afzender of een tekstdeel in het onderwerp blokkeren en niet - zoals hier nodig - een tekstdeel binnen een (gefingeerde) afzendernaam. 'Mail@ezine.ns.nl' kan je blokkeren, maar alleen als dat de volledige naam van de afzender is.
Dank je, tot daar was ik ook gekomen, maar twee weten meer dan een..
P.S. De NS erkent nog steeds dat de emails via hen lopen.
Welke mailadressen worden door NS gebruikt en zijn dus te vertrouwen?
  • @ezine.ns.nl:
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb ook nooit gesnapt waarom ze dat zo neerzetten. Het e-mailprotocol is nou eenmaal zo ontworpen dat je elk willekeurig e-mailadres als afzender kunt gebruiken. Wie kijkt er nou in de headers? 😎
@MrFreeze, ook de medewerkers aan de telefoon die ik inmiddels een aantal keren gesproken heb, ontkennen niet dat de NS achter de mail stroom zit.
Als je het niet weet kun je het niet ontkennen noch bekennen.
Dank je, tot daar was ik ook gekomen, maar twee weten meer dan een..
P.S. De NS erkent nog steeds dat de emails via hen lopen.Welke mailadressen worden door NS gebruikt en zijn dus te vertrouwen?
  • @ezine.ns.nl:

Dit adres is alleen te vertrouwen nadat je gecontroleerd hebt dat het bericht daadwerkelijk vanaf een ip-adres van NS verstuurd is. Een tip voor het achterlaten van je (Gmail) adres: plak b.v. "+ns" achter je naam in je e-mail adres. Je kunt dan e-mails van NS herkennen omdat ze gericht zijn aan dat specifieke adres. Zie b.v. deze link voor meer info: https://gmail.googleblog.com/2008/03/2-hidden-ways-to-get-more-from-your.html
@Martin7182. OK, niet vertrouwen dus, maar hoe weer ik deze uit mijn mailbox.
Dat hangt van je e-mail programma af. Met Gmail kun je b.v. filteren op From:

From: @ezine.ns.nl
=> alles van @ezine.ns.nl wordt verwijderd

Als je toch nog nieuwsbrieven van NS wilt ontvangen dan is het iets ingewikkelder. Als je eigen e-mail adres b.v. 78787878@gmail.com is, dan kun je jezelf opnieuw aanmelden bij NS met 78787878+ns@gmail.com en vervolgens bovenstaand filter uitbreiden met:

To: 78787878@gmail.com

=> alles van @ezine.ns.nl naar 78787878@gmail.com wordt verwijderd
=> alles van @ezine.ns.nl naar 78787878+ns@gmail.com wordt doorgelaten
Ik heb de instellingen van 78787878 aangepast zodat hij geen mailtjes meer van ons krijgt. Indien hij deze nog wel ontvangt wil ik hem vragen om Jouke een privébericht te sturen. Vanwege mijn vakantie zal ik de komende 3 weken niet meer erg actief te vinden zijn binnen onze community.
Ik heb inmiddels contact gehad met de collega's die dit kunnen oplossen. Ze zijn nog bezig met het zoeken waar de mails precies vandaan komen en hoe we dit kunnen stoppen. Zodra ik meer weet laat ik het weten!
Vooalsnog moet ik toegeven, dat na de acties van Erryt van vorige week, de stroom berichten flink opgedroogd is. afgelopen week nog meer een berichtje van mail@ezine.ns.nl, dus blijkbaar hebben jullie toch de bron gevonden en gestopt.

Ik heb even gewacht of het probleem was verholpen, maar daar lijkt het wel op.

Bedankt voor de inspanningen.
toch iets te vroeg na mijn eerdere post van nog geen 24 uur geleden, toch weer 3 mailsbinnen gekomen.
C&A , uw gezondheidscoach en Dyson Aircooler, allen van mail@ezine.ns.nl

Reageer