beantwoord

Hoe lang blijft incheck van Dagkaart Dal Vrij (Blokker) geldig?

• 19 januari 2017
  • 3 reacties
  • 368 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hallo,

Voor een reis die ik volgende week moet maken heb ik een Dagkaart Dag Dal Vrij bij de Blokker gekocht. Dit zal echter een lange reis worden (beetje een omweg omdat ik een vriend onderweg ophaal) en ik vroeg me af hoe lang mijn incheck met zo'n dagkaart geldig is want als ik tussendoor tijdens de spits opnieuw moet inchecken kan dat niet en ik wil niet op een station vast komen te staan. Weet iemand toevallig hoe lang je met zo'n dagkaart ingecheckt blijft? Bij een OV-chipkaart is dat volgens mij 6 uur, maar ik weet niet of dat ook voor dagkaarten geld.

Alvast bedankt,
Nika
icon

Beste antwoord door Dennis 19 januari 2017, 13:39

Je moet bij een omweg wel omchecken, maar dat kan ook in de spits (zie https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/rit-naar-reis-voorkom-ik-straks-veel-betaal-25194/index3.html#post164810) als dit omchecken binnen 6 uur na de (laatste) check-in op het vertrekstation is. Als je meerdere reizen maakt met minstens 35 minuten ertussen moet elke reis in de daluren beginnen; dan begint steeds de 6 uur opnieuw te tellen. bijdragevandennis
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Je moet bij een omweg wel omchecken, maar dat kan ook in de spits (zie https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/rit-naar-reis-voorkom-ik-straks-veel-betaal-25194/index3.html#post164810) als dit omchecken binnen 6 uur na de (laatste) check-in op het vertrekstation is. Als je meerdere reizen maakt met minstens 35 minuten ertussen moet elke reis in de daluren beginnen; dan begint steeds de 6 uur opnieuw te tellen. bijdragevandennis
Duidelijk, bedankt voor je antwoord Dennis! 🙂
Reputatie 6
Badge +2
De genoemde grens van 6 uur is overigens ondervonden bij het Dal Vrij abonnement. Over de overeenkomsten met Dal Vrij Dag hebben we alleen de door NS (onder meer in de genoemde link) en Blokker verstrekte informatie. bijdragevandennis

Reageer