beantwoord

Hoe werkt de e-ticket?

• 13 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 257 Bekeken

Hallo,

Vooraf; ik reis nooit met het OV en heb ook geen OV-chipkaart.

Morgen wil ik met mijn vrouw en kinderen een dagje naar Amsterdam met de trein.
Daartoe heb ik twee railrunnerkaartjes gekocht en in de NS-app geladen.
Via deze actie wil ik twee kaartjes voor mijn vrouw/mij bestellen; https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitjes/dagje-uit-amsterdam-illy.html

Mijn vragen;
  • Kan ik deze tickets ook in de NS-app laden?
  • Ik heb geen printer, kun je gewoon inchecken/uitchecken op het station met de app? met andere woorden; is het nog noodzakelijk om iets te printen?

bvd
Joost
icon

Beste antwoord door Thom 13 oktober 2019, 20:33

U kunt ze in de app laden en u mag ook op de mobiel het pdf laten zien wat u toegestuurd krijgt. Het is niet nodig een printer te hebben, het kan op de mobiel.

U kunt een poortje openen bij een poortje met een doorzichtige lezer, bij het binnengaan vaak rechts. U doet dit met de vierkante code, een chaotisch lijkende verzameling vierkantjes. Poortjes en paaltjes met een roze opdruk werken niet voor e-tickets

Bedenk wel dat een e-ticket na het downloaden niet meer gewijzigd kan worden en let er goed op wanneer hij geldig is.

E-tickets als actiekaartjes zijn vaak veel goedkoper dan bij NS. NS heeft wel nette aanbiedingen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt ze in de app laden en u mag ook op de mobiel het pdf laten zien wat u toegestuurd krijgt. Het is niet nodig een printer te hebben, het kan op de mobiel.

U kunt een poortje openen bij een poortje met een doorzichtige lezer, bij het binnengaan vaak rechts. U doet dit met de vierkante code, een chaotisch lijkende verzameling vierkantjes. Poortjes en paaltjes met een roze opdruk werken niet voor e-tickets

Bedenk wel dat een e-ticket na het downloaden niet meer gewijzigd kan worden en let er goed op wanneer hij geldig is.

E-tickets als actiekaartjes zijn vaak veel goedkoper dan bij NS. NS heeft wel nette aanbiedingen.
Reputatie 7
Badge +3
Voor de trein hoef je de tickets niet uit te printen, in de app laden is voldoende.
Met een e-ticket kun je niet in of uitchecken, dan kan alleen met een chip en papier of de app heeft die niet. Je kunt er alleen indien nodig gesloten poortjes mee openen. Neem dan een poortje voorzien van het "scan ticket" symbool, die hebben op de plek waar je nogmaal de OV-chipkaart aanbied een glaasje, daaronder zit de scanner die de QR code scant.

Deze Spoordeelwinkel actie is inclusief een voucher voor koffie met een brownie bij illy Caffè. De ene aanbieder neemt wel genoegen met bv de PDF van de voucher op mobiel en bij een andere moet je echt de geprinte voucher inleveren.
Bij deze staat dat illy Caffè alleen geprinte vouchers accepteert. E-tickets kunnen eventueel voor €1 bij een service bali op eens station geprint worden, weet niet of dit ook voor dit soort vouchers kan. Zou me wel logisch lijken.
Reputatie 7
Badge
Bedenk wel dat een e-ticket na het downloaden niet meer gewijzigd kan worden

Hou vooral deze productvoorwaarde goed in de gaten @joostvp
Is bv één van kinderen ziek, bij slecht weer enz enz dan kunnen de E-tickets niet meer gewijzigd / ingenomen worden.
Reputatie 7
Badge +3
@joostvp u zou ook kunnen kijken naar andere goedkope treinkaartjes op www.treinreiziger.nl waarbij niets uitgeprint hoeft te worden.
Reputatie 7
Badge +3
Goedkoper dan de €19 van de Spoordeelwinkel kom je niet uit.
Actie van de Dag heeft een Dagkaart voor alleen de daluren voor €19,50 en daarmee mag je dus niet tussen 16:00 en 18:30 reizen, wat wel mag met het ticket van de Spoordeelwinkel.
Wanneer je echt alleen naar Amsterdam wilt en terug (geen omweg via een ander station) is een dagretour voldoende. En voor die €19 kun je ook koffie met brownie krijgen, mits je de voucher ergens print.

Momenteel is er geen Kruidvat of Kruidvat actie die vaak wel goedkoper zijn.

Reageer