beantwoord

Huishoudbeurs houdt huis in de trein



Toon eerste bericht

58 reacties

Tamzin schreef:

Die boekenmarkt is in het weekend en dan is er materieel genoeg om te versterken. Dat is dus toch net iets anders.



Ja, maar de discussie vertoont veel gelijkenis.
Reputatie 7
Badge +2
En ook al was er dan in het weekend genoeg materieel om te versterken, toch werd het blijkbaar niet (genoeg) gedaan).

Maar het ging er eigenlijk meer om dat er wel allerlei actiekaartjes worden verkocht, zoals nu via de Spoordeelwinkel een combi-kaartje met entree (ook via de site van de Huishoudbeurs zelf te koop), maar dat de treinen niet altijd berekend zijn op de aantallen reizigers die dan op pad gaan.
Reputatie 7
Te korte treinen vind ik zelf ook wel vervelend inderdaad. 😌
iMark schreef:

Het toont aan hoe merkwaardig de marketing bij NS werkt. Wie gaat er nu goedkope treinkaartjes verkopen op dagen dat je treinen toch al vol zitten? Het verstand staat er bij stil. Je zou op drukke dagen toeslagen verwachten i.p.v. kortingen. Zo zou de markt behoren te werken.

Hoe ook kan toont NS aan door voor komende zaterdag "uitwaaidagkaartjes" te verkopen naar Zandvoort. Dat lijkt me een veel beter idee. Die treinen hebben vast wel capaciteit over.



Hoe belangrijk is het aantal reizigerskilometers voor NS ?
Reputatie 7
Badge +3
Perron23 schreef:

Hoe belangrijk is het aantal reizigerskilometers voor NS ?


Los van de extra inkomsten is het ook politiek van belang. NS krijgt al langer het verwijt dat het ondanks grote investeringen in nieuwe infra en vooral stations nauwelijks reizigersgroei weet te realiseren (over de periode 2008-2017 was het gemiddeld maar 1% per jaar) terwijl Arriva c.s. in dezelfde periode veel hogere groeicijfers wisten te halen. Politici vragen zich (terecht) af waarom er dan zoveel geld nodig zou zijn voor uitbreidingen.

Of je die groei uit actietarieven of uit een hogere verkoop van je reguliere assortiment moet halen is natuurlijk weer een andere vraag.
Dat zou weleens veel kunnen verklaren.

Merk hierbij op dat NS als pluspunt van de overstap van papieren actietickets naar E-tickets heeft aangegeven dat E-tickets itt papieren tickets nooit op kunnen geraken.

Ben benieuwd, waar dat toe gaat leiden.

Merkwaardig bedrijf.

Wil men eigenlijk wel winst maken ?
Badge +3
Vandaag kreeg ik via de e-mail een melding dat er een rapport is verschenen over de (te) volle treinen tijdens de Huishoudbeurs. Meer informatie op https://www.rover.nl/actueel/1610-klachten-over-huishoudbeurs-in-meldpunt-volle-treinen

Opvallend dat vooral trajecten in het noorden van het land worden genoemd waar de treinen te vol waren tijdens de Huishoudbeurs. Er wordt niets gezegd over de treinen vanuit de richting Eindhoven die we in dit topic hebben besproken. Blijkbaar zijn die treinen niet gemeld als te vol.
Reputatie 7
Badge +3
@iMark
Het bericht van Rover is wat verwarrend. De cijfers betreffen de hele maand en daar scoorde het Noorden het slechtste, daarnaast wordt de huishoudbeurs genoemd maar die was maar één week.

Reageer