beantwoord

huishoudbeurs: welk vervoerbewijs

• 15 februari 2017
  • 16 reacties
  • 302 Bekeken

Welke ns kaart of combi kaart kan ik het beste nemen om naar de huishoudbeurs in de Rai te gaan en aansluitend iemand op te halen op schiphol?
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 15 februari 2017, 19:44

Nee, dat is sowieso een heel slecht advies om twee redenen.

- Dit betreft een dagretour naar Amsterdam RAI waardoor Elsie alleen op Schiphol mag komen als dat station op de reisroute tussen het vertrekstation en RAI ligt. Ze kan dus beter een dagkaart dan een dagretour kopen zodat ze kris kras door het land mag reizen.

- De actie is domweg te duur. Een entreekaart kost 16 euro waardoor je dus 18 euro kwijt bent voor de trein terwijl er momenteel dagkaarten verkrijgbaar zijn voor 12,50 en 16 euro.

Ik zou dus kiezen voor:
http://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/treinpakkers/product/dagkaart
of
https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/dagkaart-februari-1901007

Ik vind het trouwens belachelijk dat de treinpakkers alleen op de desktop versie van de spoordeelwinkel te vinden zijn en op de mobiele variant verborgen worden.
Bekijk origineel

16 reacties

Contact gehad met de spoorvoordeelwinkel. Geen enkel probleem als een abonnementhouder voor mij kaarten via de link geeft en de kaarten op mijn naam koopt. Verplichting dat ik me kan legitimeren bij controle.
Service voor de abonnement houders. Staat ook bij de meest gestelde vragen dat men de kaarten cadeau kan doen mits de kaart op naam staat van de gebruiker. dank voor deze geweldige tip
Reputatie 7
Badge +3
Kan 't zelf niet beter verwoorden 😉
Reputatie 4
Badge
Nee, MrFreeze wil daarmee zeggen dat ie NS voor gek verklaard en dat zijn handen jeuken om eens orde op zaken te stellen.

Zolang MrFreeze niet aangenomen wordt bij NS is het dus gewoon 'veilig' om de abonnementhouders aanbieding te kopen als u er geen vervelend gevoel bij heeft om de regels te overtreden wanneer controle op die regels onmogelijk is.
Maar NS controleert niet bij aankoop of je wel echt een abonnement bezit en bij het reizen ook niet omdat je ze ook cadeau mag doen aan vrienden zonder abonnement.
Niks geleerd van de vorige keer (keren) dus, terwijl het zo makkelijk kan zijn.
Als er ooit een vacature Manager Acties bij NS komt, houd ik me aanbevolen :)

Wil je daar mee zeggen "niet doen"?
Reputatie 7
Badge +3
Maar NS controleert niet bij aankoop of je wel echt een abonnement bezit en bij het reizen ook niet omdat je ze ook cadeau mag doen aan vrienden zonder abonnement.
Niks geleerd van de vorige keer (keren) dus, terwijl het zo makkelijk kan zijn.
Als er ooit een vacature Manager Acties bij NS komt, houd ik me aanbevolen 🙂
Dank voor de tip. Ik heb nog niets gekocht. kijk morgen of ik die van €12,50 durf te kopen.
Niet zozeer voor het verschil van 3,50, maar wel voor de uitdaging.
Geweldig dat er zo goed en snel op mijn vraag is gereageerd.
Reputatie 4
Badge
Eigenlijk wel, daarom gaf ik ook de 16 euro actie.

De tweede link had u een kaartje voor 12,50 opgeleverd.
oke ga even kijken.
Ik zie dat ik vanaf Eindhoven rechtstreeks naar de Rai kan.

Het kaartje van €12,50 is voor abonnementhouders
oke ga even kijken.
Ik zie dat ik vanaf Eindhoven rechtstreeks naar de Rai kan.
Inderdaad een goede link kaartjes voor €16,-. De volgende vraag (kan ik zelf opzoeken natuurlijk) is kan ik met de trein bij de Rai komen?
Dank je Gert Jan ik ga het even checken wat we nu(of nog net niet) gekocht hebben
Reputatie 4
Badge
Welk dagkaartje bedoel je?

Het enige kaartje waar ik weet van heb waar tram/bus in Amsterdam bij inbegrepen is komt uit de spoordeelwinkel met een kroket en het treindeel is daar geen dagkaart maar een retour. Je mag met dat treinretour 'Limburg'-Amsterdam Centraal' geen omweg maken en dus volgens mij niet van/naar station RAI of Schiphol met de trein.

Met de door mij gelinkte dagkaarten mag je naar elk treinstation maar niet met metro/tram/bus.
Dank je voor jullie reacties.
We komen vanuit Limburg. Even na gekeken en inderdaad kunnen we beter een los entree kaartje pakken voor de Rai en een dagkaart voor Amsterdam. die geld voor de trein tram en bus.
Reputatie 4
Badge
Nee, dat is sowieso een heel slecht advies om twee redenen.

- Dit betreft een dagretour naar Amsterdam RAI waardoor Elsie alleen op Schiphol mag komen als dat station op de reisroute tussen het vertrekstation en RAI ligt. Ze kan dus beter een dagkaart dan een dagretour kopen zodat ze kris kras door het land mag reizen.

- De actie is domweg te duur. Een entreekaart kost 16 euro waardoor je dus 18 euro kwijt bent voor de trein terwijl er momenteel dagkaarten verkrijgbaar zijn voor 12,50 en 16 euro.

Ik zou dus kiezen voor:
http://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/treinpakkers/product/dagkaart
of
https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/dagkaart-februari-1901007

Ik vind het trouwens belachelijk dat de treinpakkers alleen op de desktop versie van de spoordeelwinkel te vinden zijn en op de mobiele variant verborgen worden.
Goedenavond ElsieElsie25, welkom op het forum.

Dat hangt echt van je begin en eindstation af. Ik denk dat dit misschien wel een goede actie voor je is, en dan een los kaartje kopen naar Schiphol. Maar dat hangt dus echt af van je exacte reis.

Reageer