beantwoord

ICE: Weekend vrij en een meereizer

Hallo allemaal,

Ik ga zondag met een vriend een dagje treinen, hij heeft een meereiskaart. En nu is mijn vraag, kunnen wij ook met de ICE mee tot aan Arnhem? En hoe zit het met de toeslag, ik heb zelf weekend-vrij, dus ik kan daar in weekenden gratis mee reizen
icon

Beste antwoord door Tochjo 24 juli 2014, 20:12

U mag met Weekend Vrij zonder toeslag met ICE International reizen: reizigers, die reizen met een abonnement geldig bij NS, maken toeslagvrij gebruik van ICE International binnen Nederland.

Uw vriend mag met u meereizen, maar moet wel een toeslag aanschaffen als hij met ICE International wil reizen. Dat staat ook op de achterkant van de meereiskaart: "Voor Intercity direct en ICE geldt een toeslagverplichting."

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
U mag met Weekend Vrij zonder toeslag met ICE International reizen: reizigers, die reizen met een abonnement geldig bij NS, maken toeslagvrij gebruik van ICE International binnen Nederland.

Uw vriend mag met u meereizen, maar moet wel een toeslag aanschaffen als hij met ICE International wil reizen. Dat staat ook op de achterkant van de meereiskaart: "Voor Intercity direct en ICE geldt een toeslagverplichting."
De vriend mag in wel mee in de ICE, maar ook bij de meereiskaart geldt de toeslagverplichting. Een toeslagkaartje moet dus worden aangeschaft.
Hartstikke bedankt, wij zullen er rekening mee houden
Badge
Tochjo heeft het juiste antwoord gegeven. Voor je binnenlandse reis met de ICE International (Amsterdam – Arnhem) is een toeslag verplicht. Reizigers, die reizen met een abonnement geldig bij NS, maken toeslagvrij gebruik van ICE International binnen Nederland. Meer informatie over reizen met de ICE kun je vinden op de website van NS International.
Voor de vindbaarheid heb ik dit topic verplaatst naar 'acties en uitjes'.

Reageer