beantwoord

ik heb voor zondag een reis gepland maar heb per ongeluk de reisbestemming en beginbestemming omgewisselt, hoe fix ik dit?

• 21 november 2019
  • 45 reacties
  • 763 Bekeken

Toon eerste bericht

45 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wijzig de naam in Dagtraject Daluren en alle problemen zijn opgelost !

Omdat iemand begin/eindstation verkeerd heeft ingevuld?

Denk dat er aan een dal dagtraject een ander prijskaartje komt te hangen.

Nee, lees de overige berichten.

Dit kaartje is recent in de plaats gekomen van de dagkaart die  ongeveer voor dezelfde prijs verkocht werd. Een dagtrajectkaart hoeft dus echt niet duurder te zijn.

In de praktijk kan de kaart al zo gebruikt worden en de toelichting spreekt dit niet tegen. Voorwaarden zijn voorwaarden en dienen toch zeker nageleefd te worden @MoDe .

Dal dag retour is iets anders dan een dal traject kaart.

Badge +3

Natuurlijk, maar in de praktijk is een dagretour dus ‘onbeperkt reizen tussen A en B op één dag’, althans met een chipkaartje en vooropgesteld dat je Loes met de kniptang niet tegenkomt.

Want dan is het feestje afgelopen na controle op de (eerste) terugreis, ongeacht of je de heenreis ooit gemaakt hebt of niet. :smiley:

Reputatie 4

Waar ben je bang voor @MoDe ?

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie het nut niet van een Dal traject kaart voor 1 dag. Hoeveel mensen zullen echt op 1 dag op een traject meermalen heen en weer reizen? De keuze in actiekaartjes tussen een Dagretour en een Dagkaart dal is genoeg. 

Hopelijk wordt het wil snel mogelijk om e-tickets te wijzigen of cancellen zodat je dit soort foutje kunt corrigeren. Tot die tijd gewoon goed opletten met invullen van de gegevens.

Reputatie 4

@Momo

Heb het voorgesteld als oplossing voor deze discussie en waarom zou je iets dat al als zodanig functioneert ook niet zo noemen. Lijkt mij wel zo gemakkelijk. Welke bezwaren zie je ?

En inderdaad, wie gaat nu de hele dag op een traject in de daluren in de trein zitten.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie vooral het nut niet. Wil je op meer keer op een traject tussen A en B en terug reizen kun je een Dal Dagkaart kopen. Die is vaak wel duurder dan een Dag retour.  Een Dal Dagtraject zou ook duurder moeten zijn dan een Dagretour en dan zit je al snel aan de prijs van die Dagkaart. Waarom zou iemand dan een Dagtraject kaart kopen als je voor (ongeveer) hetzelfde bedrag een Dagkaart hebt voor onbeperkt reizen (afgezien van de spitstijden dan).

En als je dan ook het goedkopere Dagretour hebt wordt het voor mensen die nu soms toch al niet de verschillende voorwaarden snappen nog onoverzichtelijker.  Met het ene kaartje mag iets en met een ander kaartje niet. 

Badge +3

@Momo

Heb het voorgesteld als oplossing voor deze discussie en waarom zou je iets dat al als zodanig functioneert ook niet zo noemen. Lijkt mij wel zo gemakkelijk. Welke bezwaren zie je ?

En inderdaad, wie gaat nu de hele dag op een traject in de daluren in de trein zitten.

Nou ja, diegene uit zoiets als mijn voorbeeldje… Amsterdam - Maastricht en er in Utrecht achter komen dat je iets vergeten bent..

Dus hup even terug naar Amsterdam en daarna opnieuw onderweg naar Maastricht of zo…

Met een kaartje uit de automaat lukt dat dus prima?

Reputatie 7
Badge +3

Maar in dat voorbeeld weet je dus niet van te voren dat je iets gaat vergeten dus ga je ook niet van te voren een (duurdere) Dag trajectkaart kopen. Dat zou je alleen doen wanneer je al plant meer dan alleen van A naar B en terug te gaan. En hoeveel zijn dat er? 

Reputatie 4

@Momo het nut moet je zoeken in het voorkomen van dit soort discussies en mogelijk maken van een effectieve controle. Let wel: niet duurder 

@Robert B als ik het goed begrijp (vrijdagavond) lukt het ook prima met het dagretour ah.

Badge +3

Ik wilde alleen een verkeerd ingevuld (B-A) dagretour verdedigen dat eigenlijk A-B moest zijn.

In een ander onderwerp ging het daar ook over, dat was iemand die volgens mij Utrecht - Maastricht had ingevuld en op de terugweg (nog) naar Amsterdam wilde (dat mag natuurlijk niet)

En wat er dan zou gebeuren als hij/zij Amsterdam op een AH kaartje had ingevuld, en in Utrecht instapt, vanuit Maastricht terugreist naar Amsterdam en daarna nog het ‘ontbrekende’ (niet eerder gereisde) stukje Amsterdam - Utrecht zou doen?

Diegene heeft dan elk deel van het retour precies één keer afgelegd, niets meer dan precies waar diegene (denkt) recht op te hebben, en zelfs veel minder kilometers dan als er op hetzelfde ticket geen Utrecht of Amsterdam maar Den Helder of Enkhuizen of zo ingevuld was.

Reputatie 7
Badge +3

Het voorkomen van dit soort discussies kan door ten eerste zelf goed op te letten bij het invullen van de gegevens van het begin en bestemmingsstation. En ten tweede door het mogelijk te maken dat e-tickets kunnen worden gewijzigd en gecancelled. 

Reputatie 4

@Momo  volkomen mee eens maar voorlopig zul je moeten roeien met de beschikbare riemen.

Heb volgens mij nog niet je bezwaren gezien tegen een naamsverandering.

Reputatie 7
Badge +3

Wat blijf je toch erg irritant drammen over iets wat totaal geen nut heeft en alleen komt omdat iemand zelf niet oplet bij het invullen. Waarom iets gaan veranderen alleen omdat sommige mensen blijkbaar niet goed opletten?  Een Dagretour actiekaartje is al erg goedkoop en dan wil je ook nog de mogelijkheid hebben om vaker op een traject dan alleen van A naar B en terug te gaan.  NS is Gekke Henkie niet en zou stommiteit niet moeten belonen. 

En je hoeft niet iedere keer mij te mentionen, bijzonder irritant. Ik ben er wel klaar mee nu.

Reputatie 4

Wil helemaal niets, stel slechts iets voor. Als een discussie daarover op dit forum niet mogelijk is, dan houdt het natuurlijk op. Welterusten.

Morgen misschien alles even opnieuw met een frisse en open blik bekijken en overdenken. 

Reputatie 7
Badge +3

Het is alleen dat NS wel andere prioriteiten heeft in diverse dingen die gewoon echt mis gaan aan de kant van NS, denk aan de vele IT storingen, onterecht correctietarieven, onjuiste adviezen door de klantenservice, de ontzettend lange wachttijden om slechts enkele dingen te noemen. Dat oplossen heeft meer nut. De klanten die zelf de fout maken moeten gewoon zelf beter opletten, dat is geen NS fout.

Reputatie 4

Heb geen idee of je nu van mij een reactie verwacht. Gezien je gevoeligheden laat ik het, ondanks dat ik er wel het een en ander over zou kunnen melden, voor de zekerheid maar achterwege.

Badge +3

Morgen misschien alles even opnieuw met een frisse en open blik bekijken en overdenken. 

Goed plan! Vooral niet te druk over maken totdat je zelf (weer) ergens tegenaan loopt.

Ik heb dat ook soms (hier) en de volgende keer dat ik hetzelfde topic lees is mijn mening/gevoel soms toch weer anders...

Reputatie 4

Goed plan! Vooral niet te druk over maken totdat je zelf weer ergens tegenaan loopt.

Met name als je zelf weer ergens tegenaan loopt, niet te druk over maken @Robert B 

Badge +3

Ik kan van alles zeggen nu (over forum-ervaring en olifantenhuid en geheugen en zo) maar dat doen we maar niet, want bedtijd :sleeping: voor mij.

Alles wat ik nog zou willen zeggen zou off-topic zijn.

Badge +3

De beste oplossing voor het probleem komt van @Loes: de dagretours in het vervolg uitvoeren als twee enkele reizen. 

Reageer