beantwoord

Inchecken met AH trein dagkaart (Dag Dal Vrij)

• 13 juli 2017
  • 7 reacties
  • 1071 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik wil morgen (vrijdag) met de trein van 9.02 uur vanuit Eindhoven naar Amsterdam.
Moet ik tot 9.00 uur wachten om in te checken met een AH dagkaart?
Deze kaart is geldig voor 06;30 uur en tussen 9.00 en 16.00 en na 18.30 uur.
icon

Beste antwoord door Robert B 13 juli 2017, 20:58

Als het een wegwerp-chipkaartje is, kan je vanaf 8:55 inchecken om een trein van na 9:00 te kunnen halen.

Met een zelf uitgeprint e-ticket hoef je niets te doen. Je kunt gewoon doorlopen (poortjes zijn nog gewoon open in Eindhoven) en je trein nemen.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Als het een wegwerp-chipkaartje is, kan je vanaf 8:55 inchecken om een trein van na 9:00 te kunnen halen.

Met een zelf uitgeprint e-ticket hoef je niets te doen. Je kunt gewoon doorlopen (poortjes zijn nog gewoon open in Eindhoven) en je trein nemen.
Vanaf 8:55 kunt u als het goed is inchecken.
Goedenavond Suus337! Deze tickets kan je om 8:55 inchecken, dat moet wel lukken toch?
Inchecken dag kaart als ik ma 23:45 Inchecken kan ik dan volgende dag om di 3 uur Schiphol halen?
Reputatie 6
Hoe is uw reis dan, met welke trein, nachtnet ?
Een ticket voor maandag is tot dinsdagochtend 4:00 geldig, ook voor het nachtnet.
Badge +3
Voor de duidelijkheid (van dit oude topic)

De AH dagkaartjes waren daluren chipkaartjes. Daarmee mocht je vóór 6:30 of ná 9:00 (met dus 5 minuten marge voor het incheckmoment in jouw voordeel) op pad.

Maar die zijn er tegenwoordig dus niet meer. Bij e-tickets gelden andere spitsvoorwaarden en die zijn:
  • Na 9:00 geldig (dus niet om 8:57 of zo) en daarna de hele dag
  • Niet geldig in de spits (dus vóór 6:30 of 16:00 de trein uit en dan pas verder reizen ná 9:00 of 18:30 op ma-vr).
Geen 5-minuten marge, want met een e-ticket kan je niet inchecken en alleen maar poortjes openen onderweg (als je die toevallig tegenkomt)

De meeste stations hebben alleen maar paaltjes en daar kan je helemaal niets met je e-ticket en blokjescode natuurlijk).

Reageer