beantwoord

Inchecken met boekenweekgeschenk lukte niet goed

• 18 maart 2018
  • 9 reacties
  • 193 Bekeken

Reputatie 4
Het lukte niet goed om in te checken met het boekenweekgeschenk aan de incheckzijde van station Rotterdam Centraal. Ik stond voor een poortje met het barcode logo (wat ze overigens allemaal zijn). Meerdere reizigers hadden hier moeite mee. Iemand enig idee hoe dit kan?
icon

Beste antwoord door Slidestops 18 maart 2018, 21:04

Glaasje is soms beschadigd, waardoor het poortje de code lastig leest. Een poortje links of rechts ervan doet het dan meestal wel goed. Heb er pas geleden een paar gemeld waar ik het van zag
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Glaasje is soms beschadigd, waardoor het poortje de code lastig leest. Een poortje links of rechts ervan doet het dan meestal wel goed. Heb er pas geleden een paar gemeld waar ik het van zag
Reputatie 7
Badge +4
Heeft u een poortje met 'Scan Ticket' genomen, dus met een doorzichtige plastic plaat? Een poortje met een paars embleem werkt niet. In Rotterdam zijn vrij veel poortjes met 'Scan Ticket'.

Ik heb vandaag nogal wat boekenweekgeschenkreizigers in Leeuwarden op die optie gewezen, want ja, het poortje met het paarse embleem gaat in geen honderd jaar open. Het duurt dan wat lang voor de wachtende reiziger die er ook uit wil ;-)

Let er wel op dat de hele vierkante code gelezen kan worden en zie de opmerking van Slidestops.
Kan meerdere oorzeken hebben. Als u het nummer van het poortje even kan doorgeven aan de klantenservice zal een monteur dit binnen enkele weken fixen. Vorige maand nog een niet werkend poortje meermasls gemeld en na drie weken was het opgelost.
Vervelend dat het scannen van de code moeilijk ging, johnnyvtz1990 :(

Mocht je dit weer ervaren ontvangen we graag het nummer van het betreffende poortje om een melding te kunnen maken zodat er naar het poortje gekeken kan worden. Verder sluit ik me aan bij de forumleden hierboven 🙂
Reputatie 4
Heeft u een poortje met 'Scan Ticket' genomen, dus met een doorzichtige plastic plaat? Een poortje met een paars embleem werkt niet. In Rotterdam zijn vrij veel poortjes met 'Scan Ticket'.

Uiteraard. Ik ben bekend met deze situatie.
Reputatie 4
Vervelend dat het scannen van de code moeilijk ging, johnnyvtz1990 :(

Mocht je dit weer ervaren ontvangen we graag het nummer van het betreffende poortje om een melding te kunnen maken zodat er naar het poortje gekeken kan worden. Verder sluit ik me aan bij de forumleden hierboven :)

Het waren de poortjes aan de Centrum kant van Rotterdam Centraal en dan aan de rechterkant als je naar de perrons toe wil. Ik weet niet meer welke het waren maar misschien dat er op gelet kan worden of daar het glaasje beschadigd is?
Badge +3

Uiteraard. Ik ben bekend met deze situatie.

Op stations waar internationale treinen stoppen hebben alle poortjes een optische scanner (althans zo is mij verteld).. :?
Reputatie 4
Badge

Klopt, in Zaltbommel is bij de hoofduitgang het glaasje ook zodanig bekrast dat codes met moeite gelezen worden. Voor het proberen bij het andere barcodepoortje moet je dan wel drie trappen op en af.
Badge +3
Klopt, in Zaltbommel is bij de hoofduitgang het glaasje ook zodanig bekrast dat codes met moeite gelezen worden. Voor het proberen bij het andere barcodepoortje moet je dan wel drie trappen op en af.
Dat zou ik niet doen. Ik zou dan op de knop van de servicezuil drukken. Dan is meteen bekend dat het poortje niet goed werkt.

Reageer