beantwoord

Inloggen wintercity lukt niet

  • 1 December 2022
  • 73 reacties
  • 2598 Bekeken

Vorige week een mail ontvangen om me aan te melden voor wintercity. Dat lukt niet. Hij geeft steeds aan dat ik een abonnement moet hebben. Ik heb een Flex basis abonnement en ik heb de mail ontvangen. Dan zou dat inloggen toch m,oeten lukken. Ik snap het niet.

icon

Beste antwoord door Aurora NS 1 December 2022, 14:10

Bekijk origineel

73 reacties

Welkom op de NS Community, yvonblaauw.

Het heeft me wat uitzoekwerk gekost, en ik ben nog steeds niet zeker van het antwoord, maar het lijkt er op dat je met een NS Flex basis contract inderdaad niet (meteen) deel kunt nemen aan de Wintercity actie.
De reden dat je de mail krijgt is waarschijnlijk omdat je wel gebruik kunt maken van het gratis Dal Voordeel abonnement voor één maand. Vraag je deze aan, dan kun je jezelf ook meteen inschrijven voor de Wintercity actie.

Nogmaals, dit is deels speculatie, en ik heb de vraag intern uitstaan. Zodra ik meer zeker weet kom ik op dit topic terug.

Ik lees even mee, want ook ik kreeg een mail over NS Wintercity en ik heb een Traject Vrij abonnement. Dat is geen studenten-, kids- of zakelijk abonnement. Jammer dat dat dan niet werkt, ik hoef niet per se een gratis Dal Voordeel abonnement eigenlijk.  

Reputatie 7
Badge +3

Ik had vorige week ook die mail ontvangen en wilde me hiervoor niet aanmelden omdat ik toch niet reis en geen interesse heb in aanbiedingen hiervoor Maar nav deze post toch even een poging gewaagd en inderdaad met mijn Flex Basis krijg ik de melding dat ik een NS abonnement nodig heb. Ik heb nu niet het juiste abonnement, maar kan wel Flex Dal Voordeel voor 1 maand gratis proberen. Komt hierdoor op mij over als de zoveelste poging om me toch weer aan een betaald abonnement te krijgen.

 

 

Ik lees even verder in de voorwaarden voor dit aambod 1 maand gratis Flex Dal Voordeel en daar staat dit onder punt 1:

Het aanbod om het NS Flex Dal Voordeelabonnement 1 maand gratis te ontvangen, geldt alleen voor nietabonnees die in de periode van 24 november 2022 tot en met 31 december 2022 een NS Flex Dal Voordeelabonnement afsluiten via het NS Wintercity-platform of via NS Klantenservice. Niet-abonnee wil zeggen dat je bij het afsluiten van het abonnement niet geregistreerd staat als abonnee van NS Flex of NS Reizen op Saldo. Dit betekent dat reizigers met een studentenreisproduct, Kids Vrij of zakelijk abonnement ook gelden als nietabonnee. Ook als je eerder een NS Flexabonnement of NS Reizen op Saldoabonnement hebt gehad en dit abonnement hebt beëindigd, word je voor deze actie gezien als niet-abonnee.

 

Ben je dan ook nietabonne als je nu alleen Flex Basis hebt? Op de kaart waar ik nu Flex Basis heb, heeft eerder een maand Flex Dal Voordeel en een maand Flex Weekend Vrij gestaan en dit is gewijzigd naar Flex Basis. NS Flex is niet beëindigd (onder beëindigd versta ik Flex in zijn geheel opgezegd en van de kaart verwijderd).

Ik vind het niet duidelijk, ook omdat in Mijn Producten mijn Flex Basis wel als abonnement staat en ik met mijn Flex Basis dus wel de mail over Wintercity heb ontvangen. Als ik met Flex Basis toch niet in aanmerking kom om mee te doen met Wintercity stuur mij de mail dan niet, ik hou niet zo van dooie mussen. Of is het in dat geval bedoeld om me toch weer een Flex Dal Voordeel abonnement te laten nemen, wat dan de eerste gratis en waarvan NS hoopt dat ik het daarna behoud?

Reputatie 7
Badge +3

Leuk weer zo'n nieuwe aktie maar ook deze niet ontvangen, terwijl ik 2x dal voordeel + keuzedagen heb.

Reputatie 7
Badge +3

Ik lees even mee, want ook ik kreeg een mail over NS Wintercity en ik heb een Traject Vrij abonnement. Dat is geen studenten-, kids- of zakelijk abonnement. Jammer dat dat dan niet werkt, ik hoef niet per se een gratis Dal Voordeel abonnement eigenlijk.  

Met Traject Vrij zou het toch gewoon moeten kunnen? Dan ben je wel abonnee. Heb je het al geprobeerd en zou je bovenstaande melding niet moeten krijgen. 

Het is mij inmiddels gelukt. Ik weet niet waarom het eerst niet ging, maar ik was op mijn telefoon aan het prutsen en heb in de app ingelogd. Vervolgens werkte het op m'n laptop. Ik ben benieuwd of het morgen in één keer goed gaat.

Reputatie 7
Badge +3

Na lezen van jouw bericht heb ik het nog eens geprobeerd en nu lukt het hier ook, heb nu een barcode voor een gratis warme drank. Heb ik verder niets aan, maar het werkt opeens.

Was ik intussen wel de pagina kwijt waarop je dat 1 maand gratis Dal Voordeel kan aanvragen, die maar even uit de browser geschiedenis gevist, misschien ga ik die nog wel gebruiken om er dan gelijk een gratis OV-chipkaart mee te bestellen en dan na die gratis maand gelijk weer te wijzigen naar Flex Basis. 

Reputatie 7
Badge +1

Leuk weer zo'n nieuwe aktie maar ook deze niet ontvangen, terwijl ik 2x dal voordeel + keuzedagen heb.

Je kunt er via Google (https://nswintercity.nl/login) ook gewoon komen en inloggen. Dat zou met een abonnement gewoon moeten werken lijkt mij.

Badge +3

Vind de term ‘inloggen’ nogal overdreven, want je vult een e-mail adres in en klaar. Of komt dat omdat ik een bij NS bekend e-mailadres gebruikte?

Vermoed dus dat iedereen er gewoon gebruik van kan maken, of je nou een NS abonnement hebt of niet.

Als barcode voor het drankje kreeg ik overigens 9810004****174, verschillen die eigenlijk wel?

Reputatie 7
Badge +1

Er wordt schijnbaar wel gecheckt op het hebben van een abonnement, want als ik een ander emailadres van mij invul krijg ik:

Ik heb overigens Flex Basis, dat is feitelijk ook geen abonnement toch? Kan er wel gewoon aan mee doen met het emailadres wat ik in Mijn NS gebruik.

Edit: Mijn barcode voor het drankje is wel anders.

Badge +3

Er wordt schijnbaar wel gecheckt op het hebben van een abonnement, want als ik een ander emailadres van mij invul krijg ik:

Ik heb overigens Flex Basis, dat is feitelijk ook geen abonnement toch? Kan er wel gewoon aan mee doen met het emailadres wat ik in Mijn NS gebruik.

Ah, dan proberen ze je dus (als je nog geen ‘bekende’ bent) een Dal Voordeel aan te smeren?

Reputatie 7
Badge +3

Vind de term ‘inloggen’ nogal overdreven, want je vult een e-mail adres in en klaar. Of komt dat omdat ik een bij NS bekend e-mailadres gebruikte?

Vermoed dus dat iedereen er gewoon gebruik van kan maken, of je nou een NS abonnement hebt of niet.

Als barcode voor het drankje kreeg ik overigens 9810004****174, verschillen die eigenlijk wel?

Ja, verschilt, mijne eindigt op 579

Reputatie 7
Badge +3

Ah, dan proberen ze je dus (als je nog geen klant bent) een Dal Voordeel aan te smeren?

Dat dus, gaf ik zelf al eerder aan toen ik de eerste keer inlogde en het niet lukte. Je kunt er wel weer een gratis OV-chipkaart mee uitslepen en de gratis maand Dal Voordeel wijzigen naar Basis of geheel opzeggen. 😁

 

Badge +3

Over die barcode, zie in de e-mail het volgende:

Je persoonlijke kortingscode is: 9810004***174

Bij de barcode in de mail staat : 981000 **817

Maar dat zal wel komen omdat ik me twee keer aangemeld heb (met zelfde e-mail adres overigens) 😅

Edit: Oh wacht, als ik die barcode in de mail scan met mijn telefoon is het gewoon die met 174 op het eind, er vallen wat cijfers weg door de langere streepjes, het is een standaard EAN-13 code.

Reputatie 7
Badge +3

Leuk weer zo'n nieuwe aktie maar ook deze niet ontvangen, terwijl ik 2x dal voordeel + keuzedagen heb.

Je kunt er via Google (https://nswintercity.nl/login) ook gewoon komen en inloggen. Dat zou met een abonnement gewoon moeten werken lijkt mij.

Zou moeten werken, alleen niet bij mij, want de mail die ik na 10 minuten zou moeten krijgen heb ik uren later nog steeds niet. Niets in de spam, probleem van het niet ontvangen van actiemails, nieuwsbrieven, online Spoor  dateert van zomer 2020…

Dat warme drankje leek mij wel lekker, maar helaas.

Reputatie 7
Badge +1

Maar dat je een mail moet krijgen betekend dus dat NS je mailadres wel accepteert? Het lijkt of de mails worden gestuurd naar een mailadres wat er dan niet is.

Wat als je je emailadres in Mijn NS wijzigt naar een ander, en dan met dat nieuwe emailadres inlogt?

Reputatie 7
Badge +3

Zou moeten werken, alleen niet bij mij, want de mail die ik na 10 minuten zou moeten krijgen heb ik uren later nog steeds niet. Niets in de spam, probleem van het niet ontvangen van actiemails, nieuwsbrieven, online Spoor  dateert van zomer 2020…

Dat warme drankje leek mij wel lekker, maar helaas.

Ik begrijp echt nog steeds niet waarom niemand bij NS het probleem dat jij geen enkele van dit soort mails meer ontvangt kan oplossen. Heb je daar wel eens een officiele klacht over ingediend, dus niet alleen maar aangeven bij de klantenservice dat je geen mails ontvangt met de vraag of het opgelost kan worden, maar echt een klacht dat NS dit probleem niet oplost? 

Reputatie 7
Badge +3

Zou moeten werken, alleen niet bij mij, want de mail die ik na 10 minuten zou moeten krijgen heb ik uren later nog steeds niet. Niets in de spam, probleem van het niet ontvangen van actiemails, nieuwsbrieven, online Spoor  dateert van zomer 2020…

Dat warme drankje leek mij wel lekker, maar helaas.

Ik begrijp echt nog steeds niet waarom niemand bij NS het probleem dat jij geen enkele van dit soort mails meer ontvangt kan oplossen. Heb je daar wel eens een officiele klacht over ingediend, dus niet alleen maar aangeven bij de klantenservice dat je geen mails ontvangt met de vraag of het opgelost kan worden, maar echt een klacht dat NS dit probleem niet oplost? 

Toevallig vandaag mail op het door mij voor NS gebruikte mailadres gekregen dat volgens ict er geen problemen zijn. Met de vraag of ik de wintercitymail had gekregen. Nee dus, dat soort mails krijg niet. Wel paar dagen geleden dat er een incasso plaats gaat vinden…

Er zit niets in de spam. Ik overweeg al een tijdje om mailadres te wijzigen. Ben alleen bang dat dat ook niet gaat werken, als het niet aan mailadres maar aan bepaalde instellingen ligt. Hij blijft vreemd dat ik de ‘zakelijke’ mail van NS wel krijg.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt dus wel mail van NS ontvangen aangezien je wel de mail over de incasso ontvangt, het gaat dan blijkbaar alleen over de mails die je zou moeten ontvangen nav je mailvoorkeuren (aanbiedingen, servicemails). Ik zou nu antwoorden op die vandaag ontvangen mail dat je nog steeds niets ontvangt en dat je, als ze het niet oplossen, een officiele klacht zal indienen. 

Badge +3

Het cadeautje voor 2 december (heb Flex Basis en vooralsnog geen reisplannen):

  • De kortingscode is te verzilveren en te gebruiken tot en met 15 januari 2023.
  • Verzilveren van de kortingscode kan op ns.nl/producten/s/241122002.
  • Op deze bestelpagina zie je onderaan een prijs van € 10 staan. Vul eerst je reisdatum, voorletters en achternaam in en klik op de gele knop 'In winkelwagen'. Op het volgende scherm voert je je unieke couponcode in, en daarna verandert de prijs naar € 1,00.

Dus wie codes heeft en ze niet zal gebruiken.. geef ze maar weg. https://www.ns.nl/producten/s/241122002 en voor de eerstkomende, de code is 

XP4HB84F8455S

Vreemd dat een 1e klas upgrade voor €10 blijkbaar een regulier product is… 🙄 Scheelt je wel een Flex correctie van €20 bij controle. Uiteraard wel onder de e-tickets voorwaarden dus niet in de spits en zo.

Reputatie 7
Badge +3

Oh oh, dat gaat weer klachten opleveren van 1e klas reizigers. 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt dus wel mail van NS ontvangen aangezien je wel de mail over de incasso ontvangt, het gaat dan blijkbaar alleen over de mails die je zou moeten ontvangen nav je mailvoorkeuren (aanbiedingen, servicemails). Ik zou nu antwoorden op die vandaag ontvangen mail dat je nog steeds niets ontvangt en dat je, als ze het niet oplossen, een officiele klacht zal indienen. 

Al geantwoord, dat antwoord zal wel komen als de wintercity actie is afgelopen...

Reputatie 7
Badge +3

Leuk weer zo'n nieuwe aktie maar ook deze niet ontvangen, terwijl ik 2x dal voordeel + keuzedagen heb.

Je kunt er via Google (https://nswintercity.nl/login) ook gewoon komen en inloggen. Dat zou met een abonnement gewoon moeten werken lijkt mij.

Zou moeten werken, alleen niet bij mij, want de mail die ik na 10 minuten zou moeten krijgen heb ik uren later nog steeds niet. Niets in de spam, probleem van het niet ontvangen van actiemails, nieuwsbrieven, online Spoor  dateert van zomer 2020…

Dat warme drankje leek mij wel lekker, maar helaas.

Kun je ondanks dat je de mail niet ontvangen hebt wel opnieuw inloggen op de pagina van de actie en daar de cadeautjes ophalen en meedoen met de quiz? Dus gewoon vanuit de link die Jurgen gaf weer naar de actie? Dan maar geen mail, maar heb je wel de barcode voor het drankje en nu dus ook de code voor de 1e klas upgrade. En anders mag je zo mijn barcode voor dat warme drankje hebben, ga ik toch niet gebruiken.

Badge +3

Al geantwoord, dat antwoord zal wel komen als de wintercity actie is afgelopen...

Zo te lezen (op Twitter) krijg jij gewoon geen e-mail. Overigens komen die niet in de spam, want gewoon van NS (en niet van Insided zoals de Community mails).

Ik zou eens kijken bij je mail-provider wat je weert aan ‘reclame’ (dus wat er gebeurt met ongewenste maar verder geldige mails).

Reputatie 7
Badge +3

Leuk weer zo'n nieuwe aktie maar ook deze niet ontvangen, terwijl ik 2x dal voordeel + keuzedagen heb.

Je kunt er via Google (https://nswintercity.nl/login) ook gewoon komen en inloggen. Dat zou met een abonnement gewoon moeten werken lijkt mij.

Zou moeten werken, alleen niet bij mij, want de mail die ik na 10 minuten zou moeten krijgen heb ik uren later nog steeds niet. Niets in de spam, probleem van het niet ontvangen van actiemails, nieuwsbrieven, online Spoor  dateert van zomer 2020…

Dat warme drankje leek mij wel lekker, maar helaas.

Kun je ondanks dat je de mail niet ontvangen hebt wel opnieuw inloggen op de pagina van de actie en daar de cadeautjes ophalen en meedoen met de quiz? Dus gewoon vanuit de link die Jurgen gaf weer naar de actie? Dan maar geen mail, maar heb je wel de barcode voor het drankje en nu dus ook de code voor de 1e klas upgrade. En anders mag je zo mijn barcode voor dat warme drankje hebben, ga ik toch niet gebruiken.

Ik moet eerst een mail krijgen na inloggen en die krijg ik niet….

Reageer