beantwoord

intercity met blokker dagkaart

• 9 januari 2016
  • 2 reacties
  • 158 Bekeken

hallo,

Ik reis nooit met de trein en heb dus ook geen ov kaart. Ik heb nu een dagkaart van de blokker en moet van 2 Veolia treinen overstappen naar een Intercity. Maar hoe werkt dit precies? Bij in en uitstappen van alle treinen elke keer die dagkaart gebruiken, maar nu zit er een toeslag op de intercity. Moet ik hiervoor alsnog een ov kaart aanschaffen en een kortingskaart op de ov kaart zetten ofzo? en ook deze kaart bij in en uitstappen registreren?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag

janneke
icon

Beste antwoord door Loes 9 januari 2016, 17:25

Als u met gewone intercities reist, heeft u daar geen toeslag voor nodig. Dit geldt oa voor de Intercity Direct op het stuk Rotterdam Centraal - Schiphol.
Let verder op uw inchecktijden, ook bij overstappen, want inchecken kan niet tussen 06.35-08.54 en 16.05-18.24. Als u van vervoerder wisselt, moet u inderdaad omchecken. Blijft u bij dezelfde vervoerder ondanks overstappen is dat niet nodig. U hoeft verder geen ander vervoersbewijs aan te schaffen. Ik hoop dar uw vragen hier mee zijn beantwoord.
Bekijk origineel

2 reacties

Als u met gewone intercities reist, heeft u daar geen toeslag voor nodig. Dit geldt oa voor de Intercity Direct op het stuk Rotterdam Centraal - Schiphol.
Let verder op uw inchecktijden, ook bij overstappen, want inchecken kan niet tussen 06.35-08.54 en 16.05-18.24. Als u van vervoerder wisselt, moet u inderdaad omchecken. Blijft u bij dezelfde vervoerder ondanks overstappen is dat niet nodig. U hoeft verder geen ander vervoersbewijs aan te schaffen. Ik hoop dar uw vragen hier mee zijn beantwoord.
Hoi jooltjep1978, welkom op het serviceforum.

Met de reguliere Intercity's hoef je inderdaad geen toeslag te betalen met de Dagkaart van Blokker. Ga je met de Intercity Direct reizen tussen Rotterdam Centraal en Schiphol, dan dien je wel de toeslag te betalen.

Reageer