beantwoord

Is een ticket te wijzigen?

• 20 juli 2019
  • 3 reacties
  • 176 Bekeken

Kan ik ook mijn ticket inruilen voor een andere
icon

Beste antwoord door Robert B 20 juli 2019, 00:25

Welkom bij de NS Community!

Ruilen is huilen meestal...

Als het een kaartje uit een automaat is (dus wegwerp chipkaartje)...dan kan je dat gewoon terug krijgen zolang er niet mee ingecheckt is. Dat kan meteen bij een servicebalie op het station of anders ná de datum die er op staat.

Met e-tickets (online besteld) is er helemaal geen controle mogelijk, en is het jammer maar helaas. 😥

Dus ALLEEN als je het nog niet 'verzilverd' hebt (dus geen reisdatum gekozen en naam reiziger ingevuld) is het nog te annuleren.

Maar als dat niet aan de orde was zou je deze (best wel vage) vraag niet stellen.

Alles via de klantenservice dus...

Voor de rest is "Kan ik ook mijn ticket inruilen voor een andere" wel vaag

Want wat voor ticket heb je en voor welke (treinreis) zou je het dan willen omruilen eigenlijk?

Zeg er dus vooral even bij @Mohamootje Welk ticket en waarom je het om wilt ruilen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Hoi,

Dat ligt aan een aantal zaken. Heb je een ticket gekocht bij de kaartautomaat of heb je een E-ticket?

Bij een E-ticket is het zo dat als je deze nog niet geprint heb of ingeladen in de NS app, dan kan je contact op nemen met de klantenservice van NS om te kijken wat mogelijk is. Zodra je een E-ticket gedownload heb van de NS site, of ingeladen heb in de NS app is dat niet meer mogelijk.

Hoe het precies zit met kaartjes bij de kaartautomaat weet ik niet. Aangezien je met die kaarten in moet checken lijkt het mij logisch dat er wel het een en ander mogelijk moet zijn zolang je nog niet ingecheckt heb, alleen weet ik dit niet zeker.

Hopelijk kan je hier wat mee! 🙂
Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Ruilen is huilen meestal...

Als het een kaartje uit een automaat is (dus wegwerp chipkaartje)...dan kan je dat gewoon terug krijgen zolang er niet mee ingecheckt is. Dat kan meteen bij een servicebalie op het station of anders ná de datum die er op staat.

Met e-tickets (online besteld) is er helemaal geen controle mogelijk, en is het jammer maar helaas. 😥

Dus ALLEEN als je het nog niet 'verzilverd' hebt (dus geen reisdatum gekozen en naam reiziger ingevuld) is het nog te annuleren.

Maar als dat niet aan de orde was zou je deze (best wel vage) vraag niet stellen.

Alles via de klantenservice dus...

Voor de rest is "Kan ik ook mijn ticket inruilen voor een andere" wel vaag

Want wat voor ticket heb je en voor welke (treinreis) zou je het dan willen omruilen eigenlijk?

Zeg er dus vooral even bij @Mohamootje Welk ticket en waarom je het om wilt ruilen.
Hallo Mohamootje, welkom op de NS Community.

Het antwoord hangt zoals aangegeven helemaal af van wat voor ticket je hebt en wat daarvan de status is. Wat voor ticket heb je en wat wil je wijzigen?

Reageer