is er weer Jongerentoer aankomende zomervakantie? | NS Community
beantwoord

is er weer Jongerentoer aankomende zomervakantie?


Hé iedereen, ik heb een vraagje over de jongerentoer dit jaar: want komt er in de zomervakantie ook een jongerentoer bij ns want ik zou graag met vrienden op jongerentoer willen, ik zie dat jongerentoer er nu in de meivakantie is, betekent dat jongerentoer niet meer in de zomervakantie komt?

op deze website staat dat jongerentoer ook in de zomervakantie komt, klopt dat? https://goedkoop-treinkaartje.nl/ns-korting-actie/ns-jongerentoer
Ik hoop dat iemand me er iets meer over zou kunnen vertellen...
icon

Beste antwoord door Erryt NS 15 June 2019, 12:44

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ze mogen binnen dat traject in- en uitstappen wanneer ze willen. Strikt genomen check je met een jongerentoer niet in of uit. Er staat een vierkante code op waarmee je zonodig een poortje - neem er eentje met een doorzichtige plaat en Scan Ticket, kunt openen. Zijn er geen poortjes, dan mag je zo de trein in.

Een dagretour Oss-Den Helder is via Amsterdam en kost niets meer. Dan zouden ze bij wijze van spreken nog naar Texel kunnen. Zandvoort kan ook;-) Het zal wel Amsterdam worden, dat is een populaire bestemming onder jongeren. ;-)

Voor de volledigheid: Dochterlief mag voor negen uur zich niet in de trein bevinden, maar in de middagspits wel. De jongerentoer is alleen een geldig kaartje als ze haar ID bij zich heeft en de gegevens op het kaartje en het ID overeenkomen.
Naar mijn weten is dat gewoon mogelijk @Ingedr! 🙂
Nog over de jongerentour:
als ze bijv een retourkaart van Oss naar Amsterdam nemen voor bijvoorbeeld dag 1. Mogen ze dan die dag op dat traject reizen en uitstappen en instappen waar en wanneer ze willen? Ze hoeven niet in en uit te checken in dag?
Reputatie 7
Badge +4
Ja, dat mag. Dat is de reden dat ik het wat duurder, maar wel gunstiger vind in veel gevallen. Het kaartje kost €16,50 maar ze worden per stuk goedkoper naarmate u er meer aanschaft. Een jongerenkaart is voor drie dagen, als u drie kruidvaartkaartjes koopt bent u € 6,50 duurder uit.
U bent €43,50 kwijt aan Kruidvat en de Jongerentoer kost €37,00. Ze zijn echter tot 18 augustus geldig en u moet ze op tijd bestellen.



Lees bij actiekaartjes altijd de voorwaarden. Eenmaal gedownload is uw kaartje niet meer te veranderen, en krijgt u geen geld terug, dus verzilver pas kort voordat u gaat.
https://www.kruidvat.nl/ns
Mag je bij die Kruidvat kaartjes wel de hele dag onbeperkt rond reizen?
Het is veranderd. Het waren drie dagkaarten en het zijn nu drie dagretours. U moet van te voren de dag en de bestemming invullen. Wilt u drie dagkaarten dan raad ik de kruitvataanbieding met stapelkorting aan. De kruitvatkaartjes hebben andere beperkingen. Lees de voorwaarden.
als ze bijv een retourkaart van Oss naar Amsterdam nemen voor bijvoorbeeld dag 1. Mogen ze dan die dag op dat traject reizen en uitstappen en instappen waar en wanneer ze willen? Ze hoeven niet in en uit te checken in dag?
als ze bijv een retourkaart van iOS naar Amsterdam nemen voor bij dag 1 Mogen ze dan die dag op dat traject reizen en uitstappen en instappen waar en wanneer ze willen? Ze hoeven niet in en uit te checken in dag?
Dit lijkt mij een heel slechte verandering, waar we telkens het advies geven niet te ver vooraf een e-ticket te verzilveren moet er nu voor de jongerentoer al bij aanschaf aangegeven worden wanneer er gereisd gaat worden. Waarom niet gewoon vouchers zoals ook bij actietickets gedaan wordt?
Reputatie 7
Badge +4
Het is veranderd. Het waren drie dagkaarten en het zijn nu drie dagretours. U moet van te voren de dag en de bestemming invullen. Wilt u drie dagkaarten dan raad ik de kruitvataanbieding met stapelkorting aan. De kruitvatkaartjes hebben andere beperkingen. Lees de voorwaarden.
Ik wil de jongerentour bestellen maar zie nu dat ik nu al de 3 data in moet vullen en ook waar ik opstap en waar ik heen ga. Ik dacht dat de jongerentour 3 dagen onbeperkt reizen was? Dus niet 3x een dagretour? Hoe werkt dit?

groet inge
Badge +3
Voor het gemak, houd gewoon ns.nl/jongerentoer in de gaten voor de laatste info.

Morgen (1 juli) zou daar alle info moeten staan, plus een link naar de bestelpagina.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt de kaarten alleen via het Internet kopen.

Hier staat de meeste informatie, ze zijn in juli en augustus geldig en morgen ook al verkrijgbaar.

https://goedkoop-treinkaartje.nl/ns-korting-actie/ns-jongerentoer
kan mijn dochter de jongerentourkaart voor 3 dagen op elk station kopen? Aan het loket of automaat? Wat is de lengte van de periode waarin ze de 3dagen mag gebruiken?
Vanaf 1 juli tot en met 2 augustus is deze weer te koop. Je kan hem dan gebruiken tot en met 4 augustus dit jaar.
Helaas kan ik niets zeggen over aankomende acties van de Jongerentoer. Indien er meer informatie hierover komt zullen wij dat via onze website vermelden.
Ik kan ook nog helaas niets vertellen.
Bedankt iedereen voor de reacties!!! Ik had ook al gechat met een werknemer maar die kon me eigenlijk niks vertellen, echt heel erg bedankt!!!!
Ik laat tot nu het antwoord staan omdat ik mij daar wel in kan vinden. Hoe het daadwerkelijk zit zal ik zo snel mogelijk aan jullie laten weten.
Reputatie 7
Badge +4

Het is inderdaad een andere link dan die van Tridek, daar reageerde ik opIk had wat te snel gekeken en er niet op gerekend dat er iemand binnen 3 minuten reageert, vandaar dat ik mijn reactie heb verwijderd.

Niks aan de hand toch, we proberen hier te zorgen voor juiste informatie en ik zit er ook wel eens naast.

Ik ben kennelijk nog best snel voor mijn leeftijd, lol.
Ik durf er nog niets over te zeggen, maar ik zal het voor jullie uitzoeken en laat het hier weten.
Het is inderdaad een andere link dan die van Tridek, daar reageerde ik op

Ik had wat te snel gekeken en er niet op gerekend dat er iemand binnen 3 minuten reageert, vandaar dat ik mijn reactie heb verwijderd.
Reputatie 7
Badge +4
Het is inderdaad een andere link dan die van Tridek, daar reageerde ik op, en hier wordt hij wel aangekondigd. dat is mooi, want voorheem was dat doorgaans kort van te voren. Gelukkig maar. De voorloper was de tienertoer en die was er vijftig jaar geleden al, dus NS zal wel doorgaan met het bieden van dit soort mogelijkheden.

Acht dagen voor 25 gulden en geen spits, dat was niet gek.😀
Waar leest u op deze pagina dat hij er in de zomer zeker is? Ik ga er overigens zonder meer van uit.

Op de link van de website die ik had gezien, en die ik ook bij mijn verhaal had gezet
Reputatie 7
Badge +4
Waar leest u op deze pagina dat hij er in de zomer zeker is? Ik ga er overigens zonder meer van uit.

Reageer