beantwoord

Is het mogelijk om e-tickets (bv Groepsretour) te bestellen met een buitenlandse bankpas?

• 28 maart 2014
  • 7 reacties
  • 394 Bekeken

Ik ben er achter gekomen dat de Genius´s bij de NS geen belgische bankkaarten accepteren?
icon

Beste antwoord door Anonymous 28 maart 2014, 17:35

Hallo Melvin,

Helaas, internet bestellingen bij NS kun je vooralsnog alleen maar per iDeal (dus vanaf een Nederlandse bankrekening) voldoen.

Inmiddels zijn er al wel 15 (grotere stations - waaronder Roosendaal) waar je met een credit card kunt betalen.
De verwachting is dat dat later dit jaar verder uitgerold wordt naar vrijwel alle stations.
Of en wanneer het mogelijk wordt per credit card via internet te betalen, daar is nog helemaal niets van bekend, helaas.

De enige mogelijkheid is dus om iemand (uit de groep?) die een Nederlandse bankrekening heeft bereid te vinden de betaling te regelen.
Vr.gr.
Hans
Bekijk origineel

7 reacties

Hallo Melvin,

Helaas, internet bestellingen bij NS kun je vooralsnog alleen maar per iDeal (dus vanaf een Nederlandse bankrekening) voldoen.

Inmiddels zijn er al wel 15 (grotere stations - waaronder Roosendaal) waar je met een credit card kunt betalen.
De verwachting is dat dat later dit jaar verder uitgerold wordt naar vrijwel alle stations.
Of en wanneer het mogelijk wordt per credit card via internet te betalen, daar is nog helemaal niets van bekend, helaas.

De enige mogelijkheid is dus om iemand (uit de groep?) die een Nederlandse bankrekening heeft bereid te vinden de betaling te regelen.
Vr.gr.
Hans
Hoi Melvin Tiel,

Welkom op het NS Serviceforum! Zoals Hans heeft aangegeven, kun je inderdaad alleen met een Nederlandse bankpas e-tickets (zoals groepsretour) bestellen via de webshop. Op 15 stations kun je met een creditcard bij de kaartautomaat een papieren kaartje kopen (of je OV-chipkaart opladen); houd er wel rekening mee dat er € 0,50 transactiekosten in rekening worden gebracht.
Je topic is verplaatst naar "Acties en uitjes" en je titel is aangepast, zodat ook anderen je topic beter kunnen vinden.

Groet,
Stephan
Hallo!

Maar ik heb het juist verstaan, dat ik een groepsretour-ticket met Maestro-kaart en PIN aan het kaartautomaat kopen kan?

Groetjes

Bernd
Hallo!

Maar ik heb het juist verstaan, dat ik een groepsretour-ticket met Maestro-kaart en PIN aan het kaartautomaat kopen kan?

Groetjes

Bernd

Hoi Bernd,

Nee helaas kan dat niet, het groepsretour kan alleen via de webshop worden betaald en juist niet via de kaartautomaat. De andere losse kaartjes, dus geen e-tickets kan je wel via de kaartautomaat kopen met een buitenlandse pas.
Kann het dan, dat een Nederlander, die niet meegaat, een groepsretour voor mij/op mijn naam koopt?

Groetjes

Bernd[/quote]

Hoi Bernd,

Nee helaas kan dat niet, het groepsretour kan alleen via de webshop worden betaald en juist niet via de kaartautomaat. De andere losse kaartjes, dus geen e-tickets kan je wel via de kaartautomaat kopen met een buitenlandse pas.[/quote]
Badge +3
Kann het dan, dat een Nederlander, die niet meegaat, een groepsretour voor mij/op mijn naam koopt?
Dat kan.
Dag Bernd,

Dat is, zoals Tochjo juist aangeeft, inderdaad mogelijk. Het bestelproces van een Groepsretour is als volgt:

De hoofdboeker koopt en betaalt en krijgt een couponcode in zijn mail. Die mailt hij door aan zijn medereizigers. Ieder groepslid moet nu zijn eigen e-ticket gaan 'verzilveren' door op ns.nl/eticket te kiezen voor "u wilt een couponcode invoeren". De reisdatum en het bestemmingsstation zijn al ingevuld. Het groepslid vult dit aan met het vertrekstation en zijn persoonlijke gegevens en print zijn eigen e-ticket uit.

Ik hoop dat ik je zo voldoende info heb gegeven :)

Reageer