beantwoord

Is NS inmiddels modern genoeg om datum eticket te wijzigen?

Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Maar als je een regelmatige reiziger bent heb je waarschijnlijk een OV-chipkaart waarmee je op saldo kunt reizen. Dan zul je bijna nooit een e-ticket kopen.
Ik heb het idee dat de e-tickets vooral gekocht worden door incidentele reizigers.

Niet noodzakelijk aangezien we hier op dit forum al eens eerder hebben vastgesteld dat voor langere reizen het vaak goedkoper is om van een actiekaartje gebruik te maken dan met 40% korting te reizen. Een dagkaart is helemaal aantrekkelijk want dan kun je ook via een andere retour reizen en daar onderweg uitstappen of vanaf een ander station die niet op de route ligt terug reizen.
Ik wil nog wel eens fietsen in een ander deel van het land, en dan heen reizen met de trein naar station A, fietsen naar B en vandaar weer terug naar huis. Dat heb ik een keer gedaan met Kruidvat dagkaart waarbij ik ook eerst nog ergens anders ging (verder dan station A), dat was toen nog een eenmalige chipkaart van ik dacht €14.95. Met de 40% korting van Traject Vrij zou ik meer dan het dubbele zijn kwijt geweest.
Reputatie 6
Badge +1
Voor mijn regelmatige limburgreisjes kocht ik altijd een actiekaartje. Scheelde toch tot €10 per dag in vergelijking met VDU.
Verzilver e-tickets altijd vlak voor vertrek. 1x problemen gehad, toen lag plots de website eruit en kon ik mijn net verzilverde kaartje niet downloaden en moest toen op ov-chip reizen en heb uiteindelijk mijn geld voor de OVchipreis terug kunnen krijgen. Men wilde eerst alleen actie e-ticket vergoeden.
Waarom zou je eigenlijk geen actiekaartjes kunnen (kopen en) ophalen via de automaten ?Keuzedagen zijn volgens mij toch ook op een ov-chipkaart te laden.
Badge +3
Het is natuurlijk problematisch dat NS actiekaartjes verkoopt via derden die meer korting geven dan de eigen abonnementen. NS zou er beter aan doen meer korting te verlenen aan de vaste klanten en de actiekaartjes duurder te maken.

Waarom houdt NS strak vast aan 40% korting? Waarom de korting niet veel flexibeler maken? Waarom niet 50% of 60% korting verlenen in weekenden dat weinig reizigers verwacht worden? NS moet inmiddels een goed beeld hebben van de reizigersstromen na jaren van verzamelen van in- ten uitcheckgegevens.
Is een ov-chipkaarthouder geen vaste klant ?

Met Flex komen allerlei nieuwe mogelijkheden binnen handbereik, misschien wel veel meer dan je lief is.

Verder ben ik het wel met je eens 🙂
Reputatie 6
Badge +1

Alleen als deze een NS-abonnement hebben zijn ze vaste klant van NS 😉

Alleen als deze een NS-abonnement hebben zijn ze vaste klant van NS 😉

Ok, waarom zou je dan geen actiekaartjes voor abonnementhouders kunnen verstrekken via de automaten ?

Reageer