beantwoord

jongeren dagkaart en intercity

  • 24 July 2023
  • 7 reacties
  • 325 Bekeken

Ik ga binnenkort naar Rotterdam, daarvoor moet ik op Zwolle overstappen. Ik wil graag met de jongeren dagkaart reizen, maar tussen Zwolle en Rdam rijden dan alleen intercity’s. Is de jongeren dagkaart ook geldig in een intercity, of alleen sprinters?

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 24 July 2023, 17:53

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De jongerendagkaart is geldig in alle treinen van NS. Ik weet niet waar je vandaan komt maar als dat bijvoorbeeld van Emmen is, zal je dus een apart kaartje van Emmen naar Zwolle moeten kopen. Het maakt niet uit of je met sprinters of intercity's van NS reist.

Goedenavond friedearthapple, welkom op de NS Community!

De Jongeren dagkaart is alleen geldig in alle NS treinen. Je dient alleen wel een extra toeslag aan te schaffen als je rijdt met de Intercity direct tussen Rotterdam Centraal en Schiphol Airport of op het binnenlandse traject van ICE International.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou in de zomermaanden als moderator van NS helemaal niets zeggen over het gebruik van de ICE International in het binnenlands verkeer………..

Ik snap je punt. Echter wou ik het direct juist vermelden voor eventuele vragen hierover in de toekomst. Vaak zien we dat mensen op de Community kijken voor topics die overeenkomen met hun vragen. Jongeren Dagkaart Dal | NS

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap je punt. Maar dan zou je beter het topic kunnen archiveren na de zomer van 2023. Mocht iemand  de vraag nog een keer stellen dan krijgt die vragensteller een actueel antwoord.

We zien helaas veel te vaak dat mensen iets zoeken via een zoekmachine of de zoekfunctie en dan uitkomen op een topic dat totaal niet meer actueel is.
 

 

 

Badge +3

Over het binnenlands gebruik van de ICE is al genoeg gezegd, want dat mag gewoon ook al staan ze niet in de Reisplanner of staat er op de borden ‘Niet instappen’.

Sterker nog, de toeslag voor reizigers zonder abonnement (of Flex Basis) is ook gewoon online te koop https://www.ns.nl/producten/s/toeslag-ice

Rijtuig 37+38 hebben niet reserveerbare plaatsen en anders mag je staand mee.

Reputatie 7
Badge +3

Maar bij te veel drukte zul je op last van het treinpersoneel gewoon de trein uitgeknikkerd worden als je geen reservering hebt of een vervoerbewijs naar het buitenland. Je loopt zelfs de kans dat de trein helemaal niet stopt op binnenlandse stations.

Betere informatie is om de mogelijkheid helemaal niet te bespreken. Dit om teleurstellingen te voorkomen.

Reageer