Jongerendagkaart niet geldig op Koningsdag


Reputatie 7
Badge +1

Ik lees net op Twitter dat de jongerendagkaart niet geldig is op Koningsdag, even gekeken naar de voorwaarden en inderdaad het mag niet. Ik vind dit eerlijk gezegd welk een beetje “cheap” van NS om op zo'n dag waarbij het bedrijf weet dat er heel veel jongeren met de trein gaan er een slaatje uit te slaan en deze jongeren op vol tarief te laten reizen.

 

Overigens: Ik vind het jongerendalkaartje veel te goedkoop t.o.v. de overige kaartjes maar ik vind dit wel een vrij bespottelijke actie van NS eerlijk gezegd. Medewerker op twitter kan/wil ook inhoudelijk hier niet op ingaan.  

 

 


19 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Allerlei andere actiekaartjes zijn en waren in het verleden ook niet geldig op Koningsdag, niet alleen het Jongerenticket. Is gewoon standaard. 

Reputatie 7
Badge +3

Je geeft zelf al een reden aan: de jongerendagkaart is veel te goedkoop. In het verleden waren andere actiekaartjes zoals die van Kruidvat, Hema, AH ook niet geldig op Koningsdag. Niet om de reiziger te pesten, of er een slaatje uit te slaan, maar om de toch al overvolle treinen op die dag niet nog voller te krijgen, of nog vervelender, mensen achter moeten laten.

Koningsdag wordt door het hele land gevierd, je zou het ook in de buurt kunnen vieren.

Reputatie 7
Badge +3

In het verleden waren andere actiekaartjes zoals die van Kruidvat, Hema, AH ook niet geldig op Koningsdag.

Niet alleen in het verleden. Ook nu zijn Meereisretours en Spoordeelwinkeltickets niet geldig op Koningsdag. Volgens mij zijn er momenteel geen andere goedkope actiekaartjes, of ik moet iets gemist hebben. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Volle treinen is natuurlijk wel een slap excuus. Er is denk ik werkelijk niemand die vanwege het niet geldig zijn van een actiekaartje afziet van een treinreis op Koningsdag.

Reputatie 7
Badge +3

Volle treinen is natuurlijk wel een slap excuus. 

Ik denk dat je ook moet bedenken waarom NS actiekaartjes heeft geintroduceerd waarmee je in de daluren goedkoper kan reizen. Namelijk dat veel treinen in de daluren veel rustiger zijn en op die manier hoopt(e) NS meer reizigers te trekken. Dat is met Koningsdag niet het geval, dan is het al druk en is het niet nodig meer reizigers te trekken. 

Ooit was er nog wel een speciaal Koningsdagretour met 20% korting, maar dat is er al enige tijd niet meer.

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik vind dit echter niet een actiekaartje. Actie wil toch iets tijdelijks impliceren en dat is het jongerendalkaartje niet.

Reputatie 7
Badge +3

In het verleden waren andere actiekaartjes zoals die van Kruidvat, Hema, AH ook niet geldig op Koningsdag.

Niet alleen in het verleden. Ook nu zijn Meereisretours en Spoordeelwinkeltickets niet geldig op Koningsdag. Volgens mij zijn er momenteel geen andere goedkope actiekaartjes, of ik moet iets gemist hebben. 

 

Er zijn voor zover ik weet geen andere goedkope actiekaartjes, daarom schreef ik ‘in het verleden’.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind dit echter niet een actiekaartje. Actie wil toch iets tijdelijks impliceren en dat is het jongerendalkaartje niet.

Vanwege de prijs wordt het jongerenkaartje als een actiekaartje gezien, al heb je gelijk dat je bij actie denkt aan iets tijdelijks.

Reputatie 7
Badge +3

In het verleden waren andere actiekaartjes zoals die van Kruidvat, Hema, AH ook niet geldig op Koningsdag.

Niet alleen in het verleden. Ook nu zijn Meereisretours en Spoordeelwinkeltickets niet geldig op Koningsdag. Volgens mij zijn er momenteel geen andere goedkope actiekaartjes, of ik moet iets gemist hebben. 

 

Er zijn voor zover ik weet geen andere goedkope actiekaartjes, daarom schreef ik ‘in het verleden’.

Maar nu zijn er ook actietickets (Meereisretour en Spoordeelwinkeltickets). Actietickets zijn of waren niet alleen tickets verkocht bij diverse winkelketens of websites als Actievandedag, NS had en heeft die ook zelf.

Overigens zie ik nu ook dat er op Koningsdag ook geen Groepstickets, Vroegboekdaltickets en NS Voordeel tickets te koop zijn. Deze vallen volgens mij ook niet onder de actiekaartjes.

De enige korting die je nog kan krijgen is die met een abonnement of Samenreiskorting. 

Reputatie 7
Badge

Er wordt ook flink misbruik gemaakt van deze jongerendagkaart. Wellicht speelt dat ook mee. Verder kan ik wel begrijpen dat NS op een dergelijke dag goedkope aktiekaarten uitsluit.

Badge +3

Er wordt ook flink misbruik gemaakt van deze jongerendagkaart. Wellicht speelt dat ook mee. Verder kan ik wel begrijpen dat NS op een dergelijke dag goedkope aktiekaarten uitsluit.

Dat misbruik is vrij recent (speelt in principe dus niet mee). Een Jongeren Dagkaart Dal is nooit geldig geweest op Koningsdag, net als de meeste (alle?) goedkope dagkaartjes dus.

Reputatie 7
Badge +1

De webcaremedewerker op twitter had blijkbaar ook nogal moeite om een goede reden te vinden. Ik kan tenminste geen chocola maken van deze reactie.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

De webcaremedewerker op twitter had blijkbaar ook nogal moeite om een goede reden te vinden. Ik kan tenminste geen chocola maken van deze reactie.

 

 

Ik vind dit wel leuk gevonden.

Wat een gezeur weer. NS is bij deze goedkope aanbiedingen gewoon vrij om zelf de voorwaarden te stellen.

NS heeft zich met dat Jongerenticket alleen maar een hoop ellende op de hals gehaald terwijl het nauwelijks iets oplevert. Zo snel mogelijk afschaffen.

Reputatie 7
Badge +3

Wat een gezeur specifiek over de Jongerendagkaart. Ook de andere goedkope tickets, zoals Groepsticket, Vroegboekdal tickets, NS Voordeel tickets, Meereisretour en Spoordeelwinkel tickets zijn niet geldig op Koningsdag. Al dit soort tickets zijn bedoeld om in de rustige daluren meer reizigers te verlokken en dat is met Koningsdag niet nodig, de treinen komen toch wel vol zonder al deze goedkope kaartjes.

Oh, en fietsen mogen ook niet mee.

Het is gewoon zo dat een bedrijf  ZELF de keuze maakt hoe ze dingen prijzen en in dit geval op welke dagen en tijdstippen voor een doelgroep een lager tarief geldt. Straks wil je ook nog dat het kaartje tijdens de spits geldig is want dan reizen ook veel jongeren.

En dan willen de mensen die graag in een groep samen reizen maar voor de daluren willen vertrekken ook dat een groepsticket in de spits geldig is.

WAAR wil je dat dit soort discussies dan eindigen?

Een bedrijf hoeft niet uit te leggen waarom het bepaalde restricties stelt, of vraag je je dat ook af bij acties van supermarkten? Waarom is iets de ene week 2 halen 1 betalen en de week erop 2 halen 2 betalen. Ik zie je al een discussie voeren bij de kassa.

Reputatie 7
Badge +1

Het is gewoon zo dat een bedrijf  ZELF de keuze maakt hoe ze dingen prijzen en in dit geval op welke dagen en tijdstippen voor een doelgroep een lager tarief geldt. Straks wil je ook nog dat het kaartje tijdens de spits geldig is want dan reizen ook veel jongeren.

En dan willen de mensen die graag in een groep samen reizen maar voor de daluren willen vertrekken ook dat een groepsticket in de spits geldig is.

WAAR wil je dat dit soort discussies dan eindigen?

Een bedrijf hoeft niet uit te leggen waarom het bepaalde restricties stelt, of vraag je je dat ook af bij acties van supermarkten? Waarom is iets de ene week 2 halen 1 betalen en de week erop 2 halen 2 betalen. Ik zie je al een discussie voeren bij de kassa.

Op zich heb je daar wel gelijk in. Alleen de jongerenkaart is nu 364 dagen van het jaar geldig en op de dag dat iedereen hem graag zou willen gebruiken juist niet. Daar zit toch echt iets kroms in.

Reputatie 7
Badge +3

Op zich heb je daar wel gelijk in. Alleen de jongerenkaart is nu 364 dagen van het jaar geldig en op de dag dat iedereen hem graag zou willen gebruiken juist niet. Daar zit toch echt iets kroms in.

Het zou pas krom zijn als de Jongerendagkaart als enige van de goedkope kaartjes wel op Koningsdag geldig zou zijn en de andere kaartjes dus niet. Nu zijn gewoon alle goedkope kaartjes gelijk, niet geldig op Koningsdag. En dat is al jaren zo, ook vorig jaar en 2 jaar geleden was de Jongerendagkaart niet geldig op Koningsdag en ook voor de andere goedkope kaartjes geldt al jaren dat ze niet op Koningsdag geldig zijn.

 

Op zich heb je daar wel gelijk in. Alleen de jongerenkaart is nu 364 dagen van het jaar geldig en op de dag dat iedereen hem graag zou willen gebruiken juist niet. Daar zit toch echt iets kroms in.

Daar is niets kroms aan, geen aanbiedingen als de vraag het hoogst is is heel normaal. Of denk je serieus dat AH de week voor kerstmis de biefstuk voor de halve prijs gaat verkopen of dat een vakantiepark in juli de huisjes voor €100 per week gaat verhuren?

Reageer