beantwoord

Jongerentoer als dagretour?!?

• 26 juni 2019
  • 17 reacties
  • 660 Bekeken

Reputatie 1
Goedendag

Ik zag dat dit jaar er weer jongerentoer kwam, maar waarom moet het nou ineens als dagretour?!?
Hierdoor zijn er veel minder mogelijkheden en de kaartjes zullen wel niet goedkoper worden...
Kan het niet gewoon weer als dagkaart komen zoals altijd?
Dan kan er ook naar bijv. Leer of Aachen mee gereisd worden, met een dagretour kan dat niet, want die stations kunnen niet opgegeven worden.
icon

Beste antwoord door Danny NS 26 juni 2019, 10:26

Hoi DiepFries,

Ik durf je niet te vertellen waarom hiervoor is gekozen. Ik kan je ook nog niks vertellen over de prijs die hieraan zal hangen en of deze. vanwege de beperking, goedkoper zal zijn.
Ik begrijp duidelijk dat je het jammer vindt dat hiervoor is gekozen. Ik zal je feedback doorzetten!
Bekijk origineel

17 reacties

Hoi DiepFries,

Ik durf je niet te vertellen waarom hiervoor is gekozen. Ik kan je ook nog niks vertellen over de prijs die hieraan zal hangen en of deze. vanwege de beperking, goedkoper zal zijn.
Ik begrijp duidelijk dat je het jammer vindt dat hiervoor is gekozen. Ik zal je feedback doorzetten!
Reputatie 7
Badge +4
Het is voor jongeren vaak wel grappig even de grens over te kunnen. NS of NSInternational zou het zo moeten aanpassen dat je niet automatisch naar NSInternational verwezen wordt en vervolgens een voor jongeren duur kaartje moet kopen.

Het is overigens voor alle mensen met een vorm van actiekaartje moeilijk, terwijl mensen met de mogelijkheid van inchecken moeiteloos naar Aachen of Leer kunnen.

Het voelt niet eerlijk.

Grappig, de nick DiepFries, 😉
Reputatie 7
Badge +3
Het is voor jongeren vaak wel grappig even de grens over te kunnen. NS of NSInternational zou het zo moeten aanpassen dat je niet automatisch naar NSInternational verwezen wordt en vervolgens een voor jongeren duur kaartje moet kopen.

Het is overigens voor alle mensen met een vorm van actiekaartje moeilijk, terwijl mensen met de mogelijkheid van inchecken moeiteloos naar Aachen of Leer kunnen.

Het voelt niet eerlijk.

Grappig, de nick DiepFries, ;-)

Waarom zou dat niet eerlijk zijn? Aktiekaartjes zijn ook goedkoper dan reizen op een chipkaart
Reputatie 1
Met alle kaartjes op retourkaartjes na kan er naar Weener, Leer (Ostfriesl), Herzogenrath, Aachen West en Hbf gereisd worden. Misschien wordt het tijd dat die stations eens bij het lijstje van stations kiezen komen.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als er ook nog paaltjes in Bad Bentheim, Emmerich, Essen (B) en Gronau komen en zodra Arriva naar Liège rijdt ook tussen Visé en Liège-Guillemins.
Reputatie 7
Badge +3
Het mooiste zou natuurlijk zijn als er ook nog paaltjes in Bad Bentheim, Emmerich, Essen (B) en Gronau komen en zodra Arriva naar Liège rijdt ook tussen Visé en Liège-Guillemins.
Het gaat niet om een paar paaltjes maar om de vraag wie er opdraait voor de inkomstenderving als je met een Nederlands kaartje zonder bijbetaling ook naar het buitenland kunt.
Reputatie 1
Hoe zit dat dan omgekeerd met bijv. de Duitse einzeltickets die wel geldig zijn naar Arnhem?
Ik ben het volledig met DiepFries mee eens.
Vorig jaar ben ik met 2 nichten en een neef van mij ook op pad geweest met tienertourkaarten. Het mooie van de dagkaarten was dat je een reis kon maken door heel Nederland in verschillende dagen en je dan via een plaats kon die niet bepaald op de route stond. Zo zijn wij van Groningen naar Den Helder gegaan, een paar dagen later van Den Helder naar Utrecht via Zandvoort aan Zee. Van Utrecht naar Maastricht en weer een paar dagen later van Maastricht weer naar Groningen gereist. Het lijkt mij dat dit niet mogelijk is met dagretourkaarten. Want Zandvoort aan Zee ligt volledig buiten de route Den Helder - Utrecht.
Reputatie 7
Badge +4

Nou DiepFries,

Daar heb je met een jongerenticket niks aan, want je checkt er niet mee in en uit. Je opent allen de poortjes met de vierkante code, maar dat is geen in- of uitchecken.

Inchecken is je vervoersbewijs geldig maken, uitchecken is het juiste bedrag afrekenen. De jongerenticket is van te voren al betaald. Je hebt betaald tot het laatste station voor de grens als je dat opgeeft en niet voor verder,

Ik raad je aan als je Duitsland in wilt een Niedersachsen- of NRW ticket te kopen. Die kosten weinig, 24 of 31 euro voor een dag, en bestrijken een enorm gebied in Duitsland, Helemaal goedkoop als je met meerdere mensen reist. Dat is per persoon maar een paar euro duurder. Geldig vanaf Hengelo (NS-ticket), Enschede, Arnhem, Venlo en Heerlen voor NRW-ticket.

Ik ben het overigens wel met je eens. Ze staan al in Weener en Leer en na Eygelshoven ook op het Duitse traject tot en met Aken. Dt zijn echter lijnen die vanuit Nederland, door Arriva, worden geëxploiteerd.

Ik verwacht niet dat ze in Gronau en Bentheim zullen worden neergezet. ze staan aan deze trajecten wel op de Nederlandse stations.

De jongerentour is wel ongunstiger geworden door het geen dagkaart meer te laten zijn.
Reputatie 1
@Thom Na Leer (Ostfriesl) is het ook de bedoeling om samen met anderen met een NDS-ticket te gaan reizen in de richting van Hamburg.
Voor het deel tot Leer (Ostfriesl) en de andere dagen reizen in Nederland wordt nog gekeken naar kaartjes van de drogist of eventueel iets met NS Flex. Ook al schijnt dat laatste via de site niet voor minderjarigen mogelijk te zijn?!?
Reputatie 7
Badge +4
Onder de 18 krijg je in geen geval Flex. Dan ben je minderjarig en niet kredietwaardig.

Ik zou in uw geval een Niedersachsenticket plus Groningen kopen. Dat is dus een ticket dat vanaf en naar Groningen geldig is, naast Nedersaksen, Bremen en Hamburg. Daarmee omzeilt u de extra aanschaf van het grenstraject.

https://www.bahn.de/p/view/angebot/regio/regionale-tickets/niedersa/niedersachsen-ticket-plus-groningen.shtml

Als indicatie:voor vier mensen is het heen en terug naar van Groningen Hamburg 39 euro. Van Groningen naar Leer gaat u met de vervangende snelbus.

U mag op het traject Leer-Bremen bij uitzondering wel een snellere trein nemen en van Bremen naar Hamburg ook met de Metronoom. In die laatste trein is beperkte catering.. Ik zie het van de IC even niet staan, maar het mocht altijd wel tussen Norden en Bremen. Anders neemt u gewoon de RE via Oldenburg.;-)

Normaal is een NS-ticket alleen voor RB en RE treinen, zeg maar stoptreinen en halve intercity's.
eventueel iets met NS Flex. Ook al schijnt dat laatste via de site niet voor minderjarigen mogelijk te zijn?!?
NS Flex is inderdaad nog niet beschikbaar voor minderjarigen. Minderjarigen kunnen geen contracten afsluiten. En bij NS Flex is de kaarthouder ook de contractant.

NS bekijkt wel de opties voor een gezinsabbonnement.

Zijn jullie ook van plan om naar België te gaan? De NMBS verkoopt in de zomer abonnementen waarmee je onbeperkt binnen België rondreist voor 15 euro/week of 25 euro/maand. Daar komt nog wel 5 euro bij voor de Mobibkaart. Voor het stuk van het laatste station voor de grens moet je dan nog een apart ticket voorzien. https://www.belgiantrain.be/nl/tickets-and-railcards/go-unlimited
Reputatie 7
Badge +4
Wat gekke Henkie schrijft is waar, maar wel alleen voor jongeren.
Reputatie 7
Badge +3
Normaal is een NS-ticket alleen voor RB en RE treinen, zeg maar stoptreinen en halve intercity's.
Nee, ook voor IRE en S-Bahn.
Reputatie 7
Badge +4
S-bahn in Niedersachsen? Ze vallen onder de door mij genoemde stoptreinen in verstedelijkte gebieden.

Correcter naar diepfries zou zijn dat ze in bussen ook vaak gelden. Ik had er ook niet aan gedacht ;-)

Formeel heb je natuurlijk gelijk. Zeker in NRW van groot belang

Ik zou vanuit de beschaving naar Hamburg geen gunstiger kaart kunnen bedenken.
Reputatie 7
Badge +3
@Thom
Wat dacht je van de S-Bahn in Hannover? Daarnaast is het Niedersachsen Ticket ook geldig in de beide deelstaten Bremen en Hamburg en ook die hebben ieder een uitgebreid S-Bahn netwerk met lijnen die deels ook weer doorlopen tot in Niedersachsen

Het Niedersachsen Ticket is inderdaad ook geldig in de IC tussen Norddeich Mole en Bremen (van belang als je via Leer reist). Die treinen hebben daarom zowel een IC als een RE treinnummer, waardoor het formeel zowel IC- als RE-treinen zijn.
Reputatie 7
Badge +4
kjk maar even wat ik schreef, het is zeker waar. Ik had lopen glimlachen of je er in zou trappen in Bremen en Hamburg, maar dat valt dus weer reuze mee. Het is allemaal waar hoor, Bremen en Hamburg is alleen geen Niedersachsen, de ticket geldt wel en het kan ook niet anders. Geen ticket in Duitsland dekt zoveel oppervlakte als het NS-ticket.

En nog een vriendelijke bevolking ook.
Reputatie 1
Bedankt voor de info allen, België staat nog niet op de planning.
Dat is vanuit het Noorden nog wel een flink stuk reizen.
Maar waarschijnlijk bezoek ik België ook wel een keer met de trein.

Reageer