beantwoord

Kan de datum nog aangepast worden als de reis al geboekt is?

Ik heb mijn Kruidvatactie kaartjes verzilverd en een reis geboekt. Nu kunnen we onverhoopt toch niet gaan.. Kan ik de datum nog aanpassen?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 22 juli 2017, 11:05

Hallo Joyceke80, welkom op ons Serviceforum. Jammer dat de reis niet door kan gaan. Ik moet je teleurstellen, want de reactie van Tamzin is correct. Wanneer de tickets gedownload en/of geprint zijn is het niet meer mogelijk om hierin nog wijzigingen aan te brengen. In de E-tickets zit geen chip waardoor we niet na kunnen gaan of iemand heeft gereisd of niet. Helaas is hier in het verleden vaak misbruik van gemaakt en daarom zijn deze voorwaarden aan het E-ticket verbonden.
Bekijk origineel

74 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Helaas niet vanwege het risico van fraude.
Ah daarom is NS overgestapt op e-tickets i.p.v. chipkaarten.

Meer kans op fraude....
Reputatie 7
AH daarom is NS overgestapt op e-tickets i.p.v. chipkaarten.

Meer kans op fraude....

Je klinkt een beetje sarcastisch.
Hallo Joyceke80, welkom op ons Serviceforum. Jammer dat de reis niet door kan gaan. Ik moet je teleurstellen, want de reactie van Tamzin is correct. Wanneer de tickets gedownload en/of geprint zijn is het niet meer mogelijk om hierin nog wijzigingen aan te brengen. In de E-tickets zit geen chip waardoor we niet na kunnen gaan of iemand heeft gereisd of niet. Helaas is hier in het verleden vaak misbruik van gemaakt en daarom zijn deze voorwaarden aan het E-ticket verbonden.
AH daarom is NS overgestapt op e-tickets i.p.v. chipkaarten.

Meer kans op fraude....

Je klinkt een beetje sarcastisch.

Ik vind het een rare beslissing van NS om opeens over te stappen op e-tickets ipv eenmalige chipkaarten terwijl de kans op fraude veel groter is. Laatst ook met de AH actie.

Het heeft voor de consument alleen maar nadelen (printen, kaart op naam, datum moet je vastleggen) en voor NS alleen maar voordelen (goedkoper, meer kans op vergissingen van consument)
Reputatie 7
Badge +3
Ik vraag me wat de gedachte van NS is achter het vervangen van de Kruidvat-kaartjes van wegwerpchipkaarten door E-tickets?
Ik ga eens even navragen wat de reden hierachter is geweest. Zodra ik een terugkoppeling ontvangen zal ik dit even laten weten.
Er kunnen er nu ws meer verkocht worden tegen een lagere kostprijs.

Het is niet logisch, want NS weet welke nadelen er aan e-tickets zijn verbonden voor de consument en had juist gekozen om e-ticket acties uit te faseren.

We wachten het af.
Reputatie 7
Badge +3
Vandaar ook mijn vraag.
Reputatie 7
Badge +3
De vorige Kruidvat actie die in de week van Hemelvaart te koop was, was nog gewoon een eenmalige chipkaart. Die heb ik vandaag gebruikt. Wanneer dit ook een e-ticket was geweest had ik deze niet gekocht aangezien ik geen werkende printer thuis heb. Dan had ik het wel op werk kunnen uitprinten maar dan had ik al voor mijn vakantie een datum moeten vaststellen en het ticket uitprinten terwijl ik toen nog niet zeker wist op welke dag ik zou gaan reizen.
Graag dus weer gewoon eenmalige chipkaarten of anders de mogelijkheid de datum later vast te stellen en het ticket op je OV-chipkaart te laden.
Badge +3
Heeft verschillende redenen... Kruidvat blijft na 30 juli niet zitten met onverkochte (maar overigens totaal geldige) chipkaartjes, ook was het op=op. Die moeten natuulijk op een controleerbare manier vernietigd worden.

En -vooral- omdat reizigers nu hun gegevens (zoals geboortedatum) moeten invullen krijgt men een schat aan (al dan niet nuttige) informatie, zoals zijn het vooral jongeren of ouderen en zo?
Bleef het Kruidvat dan zitten met veel onverkochte kaartjes ?

Dat laatste kan best, maar voor de reiziger is een e-ticket veel lastiger en veel mensen zullen misschien wel afhaken nu met deze goedkope actiekaartjes, want je zit aan een datum vast.

Het is vooral raar omdat NS zelf af wilde van actiekaartjes op e-tickets.
Badge +3
Ik ben het compleet met je eens MvanGelder maar wat ik schreef was het meest plausibele scenario dat ik kon bedenken voor het gebruiken van e-tickets door Kruidvat (en vorige maand AH, toen de chipkaartjes op waren, maar sommige filialen ze gewoon er nog 150 hadden toen ik belde, en vervolgens andere filialen niet eens wisten dat het ook als e-ticket kon)...

Doe dan gewoon liever een chipkaartje inderdaad, en op=op of probeer ander filiaal. Want wat AH voor elkaar kreeg heeft ook NS personeel genoeg verward, toch?

Blijft een feit dat e-tickets (oh jee, verkeerde datum gekozen en wat nu?) ook voor de nodige problemen zorgen. Of "we wilden naar Kos maar wegens aardbeving toch maar vliegtickets omgeboekt". Heb je met een chipkaartje geen last van, als het toch geldig is tot 22 oktober...

En anders geef je het weg of tegen de prijs van een postzegel via Marktplaats. Heb ik zelf eens gedaan toen ik er te veel had (bijv. door ziekenhuisopname). Dan was het ineens heel druk in mijn e-mail.
Reputatie 5
Ik vind het wel een voordeel dat je tijdens het verzilveren de mogelijkheid hebt om voor 5 euro extra 1e klasse te reizen.
Badge +3
Begrijp ik goed dat het dus wel mogelijk is om een dagkaart van Kruidvat te upgraden naar 1e klas, hoewel hier niets over in de voorwaarden staat en eerder op dit forum is aangegeven dat het niet mogelijk is? Kan een moderator dat bevestigen?
Reputatie 5
Ik heb zaterdag een kruidvatdagkaart verzilverd. Ik kwam op de site van NS terecht en daar kreeg ik de mogelijkheid om voor 5 euro extra 1e klasse te reizen. Ik was daar ook verbaast over.
UPDATE: Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen. Zodra ik meer weet zal ik dit laten weten.
Badge +3
Heb je ook mijn vraag over de kennelijk wel (in sommige gevallen?) mogelijke upgrade naar de 1e klas uitstaan?
Je kunt ook persoonlijk het beleid hanteren door een dag (of twee) vantevoren de kruidvatkaarten te printen. Hoe eerder hoe kwetsbaarder.
UPDATE: Ik heb afgelopen vrijdag even een reminder verzonden naar de betreffende afdeling. Hierin heb ik ook jouw vraag meegenomen Tamzin. Ik hoop snel meer te weten.
Vraag staat pas 19 dagen uit.....Is de afdeling al wakker geworden ?
Reputatie 7
Badge +2
Dat je je Kruidvatkaartje met bijbetaling kunt upgraden naar 1e klas klopt. Ik kreeg die melding ook.

Persoonlijk vind ik een E-ticket geen probleem. Zeker bij meerdere vervoerders of busvervoer vanwege werkzaamheden vind ik het makkelijker, omdat je niet steeds hoeft in- en uit te checken.
1x ging het fout met de E-tickets. Wel betaald, maar ik kreeg ze niet. Achteraf bleek er storing op de website.
De kans op fouten is dus veel groter, maar het vervelende is gewoon dat je een datum in moet vullen en dan je reis niet bv een weekend uit kan stellen. Nog los van het feit dat je het uit moet printen (wat veel mensen al niet meer hebben tegenwoordig).
UPDATE: Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen en zal nogmaals een reminder sturen.
Misschien kan je beter bellen of de vraag escaleren.

Reageer