beantwoord

Kan ik als ik mijn blokker dagkaart buiten de daluren al incheck daarmee reizen in de daluren?

• 3 mei 2015
  • 8 reacties
  • 1160 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Beste NS,

Ik heb een blokker dagkaart, maar wil voor negen uur al vertrekken. Als ik een e-ticket koop voor het eerste deel van mijn reis (tot aan gouda) en ik mijn dagkaart om ongeveer 8.30 al incheck in Utrecht Centraal, kan ik dan gewoon doorreizen op mijn dagkaart na Goude te zijn gepasseert? Of werkt het inchecken van mijn dagkaart dan niet, wat betekent dat ik in Gouda de trein even uit zou moeten om in te checken?

Alvast bedankt,
Jorin
icon

Beste antwoord door Thijs2 4 mei 2015, 09:59

Je zult inderdaad niet in de spitstijd in kunnen checken met het actieticket. Je zult dan dus in Gouda even de trein moeten verlaten om in te kunnen checken.
Bekijk origineel

8 reacties

Het is niet mogelijk om tijdens de ochtendspits in te checken met een Blokker dagkaart. Als dat zou kunnen, dan zou men met een ongeldig vervoerbewijs een gebarricadeerd station kunnen betreden. NS zet de reiziger op 1, 2 en 3 door u in dit soort gevallen te gebieden halverwege de trein te verlaten om in te checken. Hou er rekening mee dat de trein niet op u wacht.
Je zult inderdaad niet in de spitstijd in kunnen checken met het actieticket. Je zult dan dus in Gouda even de trein moeten verlaten om in te kunnen checken.
"even"

gewoon een trein later nemen dus als Gouda poortjes heeft....
"even"

gewoon een trein later nemen dus als Gouda poortjes heeft....

Gouda krijgt "pas" op 24 juni 2015 gesloten poortjes...

Het zou overigens wel prettig zijn als in de informatie over station Gouda ,
een plattegrond van station Gouda is opgenomen met daarop de CICO paaltjes op het perron.
Heeft Gouda CICO's op het perron dan?
Heeft Gouda CICO's op het perron dan?
Geen idee, maar het zou van service getuigen, wanneer dit "even"
wordt vermeldt op de pagina met stationsvoorzieningen in Gouda:
www.ns.nl/station/Gouda
Reputatie 7
Badge +4
Nee, die heeft Gouda niet op de perrons, ik verwacht ook niet dat ze er zullen komen op grond van bovenstaand verhaal. Je zult dan vanaf spoor 8/10 even naar beneden moeten en naar de Bloemendaalkant afslaan, normaal is het de kortste afstand (links) naar de poortjes. De poortjes zijn er wel in Gouda maar zijn nog niet gesloten. Dat gebeurt op 24 juni.
als joron om 8.29 de trein vanuit utrecht centraal neemt naar ik verneem eindbestemming den haag is joron om 8.49 in gouda dan kan ie dus nog steeds niet inchecken met ze blokker dagkaart dus zal ie de trein van 9.04 moeten nemen dus 4 minuten de tijd om in te checken en weer naar de trein te lopen ( ik weet niet of op de blokker dagkaart een marge zit van 5 minuten)

Reageer