beantwoord

Kan ik het meereiskaartje gebruiken bij een groepsretour?

Ik heb morgen een groepsretour voor 20 personen gekocht. 2 keer 10.
Kan ik de meereiskaartjes gebruiken bij dit ticket??
icon

Beste antwoord door Loes 6 juli 2014, 17:18

Hoi Fontana,

Volgens de voorwaarden mag dat niet, het mag namelijk niet gecombineerd worden met andere aanbiedingen, daar vallen de spoordeelweken onder helaas.

In deze link staan de voorwaarden.

Bekijk origineel

14 reacties

Hoi Fontana,

Volgens de voorwaarden mag dat niet, het mag namelijk niet gecombineerd worden met andere aanbiedingen, daar vallen de spoordeelweken onder helaas.

In deze link staan de voorwaarden.
Ok, duidelijk. Ik heb een dalurenabonnement, als ik dan 1 pers ook meeneem tegen 40% , kan ik dan twee meereiskaarten gebruiken?
Reputatie 7
Badge +4
Ja dat mag en is geen probleem. Strikt genomen reist u en degene die met 40 procent korting reist elk met een meereiziger en dat mag wel. Gebruik wel twee meereiskaartjes.
Nog een kleine aanvulling op Thom, deze kortingsregeling die NS heeft, valt namelijk niet onder acties. Vandaar dat dat wel is toegestaan.
Stephan. Volgens mij klopt je informatie niet en is het wel een probleem. Uit de voorwaarden van de groepsretour: Het aanbod is niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen. Kun je even uitleggen hoe het exact zit, voordat allerlei mensen door jouw antwoord met een boete worden opgescheept?

Mensen die toch de Meereiskaart met de Groepsretour willen combineren adviseer ik snel het foutieve antwoord van Stephan NS te printen en er gebruik/misbruik van te maken.
Het groepsretour wordt niet geleverd door de Spoordeelwinkel, maar moet je gewoon bij NS zelf bestellen (zie het bestelformulier in de bijlage).

De antwoorden van Loes en Stephan zijn dus juist. Een meereiskaartje mag je gewoon combineren met een groepsretour.
Hertog, je reactie slaat nergens op. Loes en Stephan zeggen namelijk allebei compleet het tegenovergestelde. Loes, die gelijk heeft, zegt dat het niet mag. Stephan zegt foutief dat het wel mag, terwijl je het groepsretour niet mag combineren met andere acties.

Loes zegt in een andere reactie alleen dat je meereiskorting (dus geen gratis meereiskaart) mag combineren met het groepsretour. Dat is ook correct, omdat meereiskorting geen actie is maar een volwaardig vervoersbewijs.

Het zou fijn zijn als Stephan zijn fout corrigeert.

Het zou fijn zijn als Stephan zijn fout corrigeert.

Dat zou inderdaad fijn zijn Luchtmacht, nu lopen veel reizigers het gevaar om het toch te combineren, aangezien er tegenstrijdige info wordt gegeven en tegen een Uitstel van Betaling aan te lopen. Lijkt me niet de bedoeling nee.
Ik heb Stephan rond de middag al een privébericht gestuurd, maar ondanks dat hij daarna veelvuldig actief is geweest in andere topics, vindt hij het blijkbaar niet de moeite waard zijn fout recht te zetten. Of misschien vindt hij ten onrechte dat hij wel gelijk heeft.
Kan het meereiskaartje ook bij een ov studentenkaart worden gebruikt ??
Ja, dat mag wel.
Reputatie 4
Badge

Loes zegt in een andere reactie alleen dat je meereiskorting (dus geen gratis meereiskaart) mag combineren met het groepsretour. Dat is ook correct, omdat meereiskorting geen actie is maar een volwaardig vervoersbewijs.

Dat zegt Loes ook niet. 😛 Loes zegt dat je wanneer je Samenreiskorting gebruikt je een Meereiskaart mag gebruiken. Dus 4 personen, 1x abo, 1x samenreiskorting 2x gratis meereiskaart. Dit mag omdat Samenreiskorting niet als actie wordt gezien.

Samenreiskorting en een groepsretour kunnen volgens jouw logica in het andere topic nooit samen omdat je niet van je abonnement gebruik maakt op het moment dat je met een groepsretour reist en dus geen gebruik mag maken van de voordelen die je abonnement je gewoonlijk biedt.
Inderdaad samenreiskorting en het groepsretour gaan dan niet samen. Je kunt niet zelf (als bezitter van een abonnement waarmee je niet ingecheckt bent) op een groepsretour reizen en iemand mee laten reizen met meereiskorting. Dat is niet mijn logica, maar de logica van NS en ik vind dat volkomen duidelijk.
Badge
Ik heb Stephan rond de middag al een privébericht gestuurd, maar ondanks dat hij daarna veelvuldig actief is geweest in andere topics, vindt hij het blijkbaar niet de moeite waard zijn fout recht te zetten. Of misschien vindt hij ten onrechte dat hij wel gelijk heeft.

Ik heb het even uitgezocht. Je mag een meereiskaartje niet combineren met een Groepsretour.
NS groepsretour valt wel onder 'acties' dus mag het niet. Mijn collega Stephan was toen wellicht al vrij. Hij leest je privébericht later.

Reageer