beantwoord

kan ik met de superdal retourticket,ook de terugweg alleen reizen

• 8 november 2016
  • 20 reacties
  • 522 Bekeken

Deze aanbieding is voor 2 personen, maar ik reis heen met z'n 2en maar terug(een deel van het traject) alleen, kan dit of moet je echt het hele traject met z'n 2en blijven?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 11 november 2016, 17:18

Excuses. Ik had 'm even over het hoofd gezien, maar wel duidelijk ondertussen! Het is toegestaan. De tickets kennen namelijk geen afgebakende route. Je hoeft dus niet samen te reizen.
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 6
Badge
Nee, je moet met een superdal retourticket echt samen reizen. Je kan wel een e-ticket voor de terugweg kopen om alleen te reizen.
Reputatie 7
Badge +3
Als er gewoon voor twee personen is betaald, is het toch geen probleem lijkt me?
Reputatie 6
Badge
@mrfreeze, ik heb dat antwoord van een ander topic, waar ook wordt gezegd dat het niet kan.
Op zich wel vreemd want NS heeft ook meerdere malen aangegeven dat het mindere altijd kan en ik zie het ook niet zo specifiek in de voorwaarden staan.

Welk topic was dat dan ?
Reputatie 6
Badge
https://forum.ns.nl/archief-43/superdal-ticket-in-uitchecken-verlopen-18734
Ik verwacht dat het gaat om het nieuwe superdal ticket van NS Extra?
Bij het bestellen hoeft er geen van en naar station worden ingevoerd dus zijn het gewoon 2 losse tickets waarmee 2 personen op dezelfde dag vrij door NL kunnen reizen.
Dus hoeft er voor zover ik kan zien niet met dezelfde trein te hoeven gereisd
Nee ik zie het ook niet staan, hopelijk kan een NS moderator wat duidelijkheid scheppen.
Reputatie 4
Als er gewoon voor twee personen is betaald, is het toch geen probleem lijkt me?
Dit is om oneigenlijk gebruik tegen te gaan.
Nee ik zie het ook niet staan, hopelijk kan een NS moderator wat duidelijkheid scheppen.

Kom ik op terug!
Reputatie 2
@Klaas-Jan: even concreet. Mijn vrouw gaat volgende week woensdag met een vriendin naar Arnhem. Ze vertrekken vanuit Haarlem, dus mijn vrouw koopt eerst een los kaartje De Vink-Haarlem (vanwege voor 11.00 uur vertrekken). Samen reizen ze met de eerste mogelijkheid na 11.00 uur van Haarlem naar Arnhem. Terug scheiden hun wegen in Utrecht. De vraag is dus of dit laatste is toegestaan...
Reputatie 7
Aangezien je een meereiskaart hebt, waar je met iemand mee moet reizen om geldig te zijn, mogen de wegen niet scheiden. Overigens een kaart is uberhaupt niet bedoelt om Haarlem - Arnhem en vv te doen, de bedoeling is Arnhem - Haarlem en vv.
Reputatie 2
Huh? We hebben het hier toch over een superdal retourticket dat wordt aangeboden aan NS Extra deelnemers?
En de laatste zin van Slidestops snap ik helemaal niet: wèl Arnhem - Haarlem vv, maar niet Haarlem - Arnhem vv??
Het lijkt er inderdaad op dat Slidestops een andere actie verward met het superdal aanbod. Waarbij het nogmaals in de nieuwe actie geen retour is maar gewoon een dagkaart vanaf 11 uur geldig
Reputatie 2
Het lijkt er inderdaad op dat Slidestops een andere actie verward met het superdal aanbod. Waarbij het nogmaals in de nieuwe actie geen retour is maar gewoon een dagkaart vanaf 11 uur geldig

Klopt, Nizno; de NS draagt bij aan de verwarring door in de NS Extra-aanbieding te spreken van een
'Superdal retourticket (een dagkaart voor 2 personen die geldig is vanaf 11.00 uur)'
Reputatie 2
Klaas-Jan komt er op terug. Maar wanneer? Ook in een andere topic over dezelfde actie, met een soortgelijke vraag, (https://forum.ns.nl/ns-extra-35/actie-ns-extra-2-dagretours-19--29084/index1.html#post182403) wordt toegezegd dat er duidelijkheid komt. Ook daar nog geen antwoord...
Reputatie 2
Al iets vernomen, Klaas-Jan? Het is inmiddels bijna drie dagen geleden...
Ik stuur Klaas-Jan even een reminder. Excuses.
Excuses. Ik had 'm even over het hoofd gezien, maar wel duidelijk ondertussen! Het is toegestaan. De tickets kennen namelijk geen afgebakende route. Je hoeft dus niet samen te reizen.
Reputatie 2
Geeft niet, Klaas-Jan, kan gebeuren! En uiteraard dank voor het antwoord...
Geen dank; en bedankt voor je geduld 😳

Reageer