beantwoord

Kan je nu nog wel reizen met ns groepsretour?

• 12 juli 2014
  • 5 reacties
  • 680 Bekeken

Ik wil graag weten of het mogelijk is om nu nog te reizen met een ns groepsretour door de situatie met de Ov. Chipkaart. Hoe gaat dit dan in zijn werking?
icon

Beste antwoord door Thom 12 juli 2014, 12:36

Dat is geen enkel probleem. U bestelt hem op de NS site. Het is wel van papier maar mag gewoon gebruikt worden. De losse papieren kaartjes zijn afgeschaft maar de e-tickets blijven gewoon bestaan. De kans dat u voor een gesloten poortje komt is niet groot maar als dat het geval is, opent u het poortje met de vierkante code op uw ticket.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat is geen enkel probleem. U bestelt hem op de NS site. Het is wel van papier maar mag gewoon gebruikt worden. De losse papieren kaartjes zijn afgeschaft maar de e-tickets blijven gewoon bestaan. De kans dat u voor een gesloten poortje komt is niet groot maar als dat het geval is, opent u het poortje met de vierkante code op uw ticket.
Moet je hem dan ook scannen voor een Ov. poortje? Of moet je hem stempelen?
Reputatie 7
Badge +4
Bij een poortje dat echt gesloten is houdt u de vierkante code voor de lezer, in een enkel geval moet u de lezer nemen naast de 'brede' ingang. Er staat een datum op uw e-ticket dus stempelen hoeft niet.
Oké bedankt!
Ik zie dat Thom inmiddels de juiste informatie gegeven heeft. Bedankt Thom! Voor de vindbaarheid heb ik dit topic verplaatst naar 'acties en uitjes'.

Reageer