keuzedag | NS Community
beantwoord

keuzedag

  • 20 February 2022
  • 5 reacties
  • 1316 Bekeken

Kan ik bij het gebruik van een keuzedag ook gebruik maken van medereizigerskorting

icon

Beste antwoord door Thom 20 February 2022, 13:44

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Bij uw keuzedagen hoort een Dalvoordeelabonnement en op grond daarvan mag iemand wel met u meereizen met samenreiskorting. Dan wel u mag met iemand meereizen die een keuzedag heeft. 

 U hoeft zelf niks op uw kaart te zetten als u de abonnementshouder bent, degene die meereist moet dat wel doen. Die moet samenreiskorting op zijn of haar ov-chipkaart zetten. Als diegene op saldo reist moet dat op een automaat. Heeft diegene Flex dan kan het opzetten van samenreiskorting ook via de app en hoeft hij of zij niet langs een automaat.

Reputatie 7
Badge +3

Kan ik bij het gebruik van een keuzedag ook gebruik maken van medereizigerskorting

Als het bijbehorende Dal Voordeel abonnement nog actief is kun je maximaal 3 medereizigers meenemen met samenreiskorting.

Ik heb een 60+ abonnement 40% korting in daluren en keuze dagen.

Mag ik nu iemand gratis meenemen met mijn keuze dag, als die persoon ook een daltarief heeft, zonder keuze dag?

Mvg NicoTine 

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi NicoTine,

Je mag maximaal drie mensen meenemen die 40% korting krijgen. Ze reizen dan dus niet gratis.

Ze moeten hiervoor Samenreiskorting op hun OV-chipkaart activeren, of een e-ticket met Samenreiskorting (enkele reis of retour) kopen.
Als ze een OV-chipkaart op saldo hebben, kan dit bij een kaartautomaat geactiveerd worden. Als ze op rekening reizen (NS Flex) moet dit dit in Mijn NS of in de app geactiveerd worden.

Let op, als ze een e-ticket kopen, mogen ze niet tijdens de spits in de trein zitten, ook niet als de reis in de daluren begonnen is. Met een OV-chipkaart mag dat wel.

 

Als je medereiziger zelf al een kortingsabonnement heeft, is bovenstaande dus allemaal niet van toepassing. Dan krijgen ze sowieso al 40% korting in de daluren.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb een 60+ abonnement 40% korting in daluren en keuze dagen.

Mag ik nu iemand gratis meenemen met mijn keuze dag, als die persoon ook een daltarief heeft, zonder keuze dag?

Mvg NicoTine 

 

Neen, je mag niet iemand gratis meenemen met jouw keuzedag.

Reageer