beantwoord

Keuzedag opgehaald! Toch betalen!

• 29 March 2019
  • 5 reacties
  • 221 Bekeken

Vanochtend laadde ik een keuzedag op mijn ov kaart. Moest toch betalen bij inchecken. Vol tarief!
icon

Beste antwoord door Thom 29 March 2019, 10:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hoe laat checkte u in? In de spits is de keuzedag namelijk niet geldig.
Reputatie 7
Badge +4

Ik denk haast dat u tussen half zeven en negen uur bent ingecheckt. Klopt dat? Dan geldt de keuzedag nog niet, dat is pas vanaf 08.55. Als u na die tijd incheckt, geeft het paaltje 'Keuzedag' aan. U kunt dan verder vrij reizen. U kunt eventueel op een NS-automaat even bij Reishistorie kijken, daar staat wanneer u in- en uitcheckte.

Edit: dit antwoord is van twee jaar geleden en niet meer juist. U kunt na negen uur niet meer de hele dag vrij reizen. De middagspits geldt nu ook voor de Keuzedag, en dat betekent dat u tussen vier en half zeven niet meer kunt inchecken en gratis reizen. 

Goedemorgen Hetty, welkom bij de Community.

Het lijkt erop dat er iets niet helemaal goed gaat. Je bent niet te vroeg ingecheckt waardoor je voltarief reist? Het lijkt me goed als iemand even met je meekijkt wat er precies aan de hand is.
Je kunt het beste contact opnemen met de klanteNService. Je kan contact met ons opnemen via:
Facebook,
Twitter,
Chat
of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Ik heb van morgen mijn keuze dag opgehaald en ben gaan reizen naar Delfzijl. Om 15.30 uur heb ik opnieuw ingechekt in Delfzijl. In Groningen moest ik - om in het westen uit te komen- wisselen van trein en dus van vervoerder. Om 16.10 uur ingechekt bij NS. En toen in ik in mijn woonplaats kwam bleek dat er vol tarief was afgeboekt. Ik snap dat dit technisch gebeurd; maar het is niet in overeenstemming met de geest van de keuzedag formule, dat je een dag vrij reist als je maar buiten spitsuur tijd inlogd.

Hoe en waar doe ik op een goede manier mijn beklag bij de NS, om mijn afgeboekte tarief terug te krijgen?

Hoi Leo-52. Welkom bij de Community.

Helaas heeft dit te maken met het wisselen van vervoerder. NS ‘ziet’ jouw check-in bij Arriva niet en registreert jouw check-in als nieuwe reis. Check je met een Keuzedag in in de spits, dan is deze niet geldig en betaal je het volle tarief. Deze informatie kan je op deze pagina vinden.

Reageer