beantwoord

Korting op upgrade vrije keuzedagen naar 1ste klas niet voor iedereen?

• 5 november 2015
  • 9 reacties
  • 424 Bekeken

Mijn man kreeg onlangs een aanbieding om zijn vrije keuzedagen te upgraden naar 1 ste klas. Dat leek ons een leuke kans om comfortabel te reizen. Maar..... dat aanbod geldt niet voor mij. Nu heeft hij zijn gratis keuzedagen voor, wel is waar geen erg hoog bedrag, geupgraded, maar zal alleen moeten reizen of ik moet het volle pond betalen om met hem mee te kunnen reizen.
Wat een sigaar uit eigen doos!
Of zie ik iets over het hoofd?
icon

Beste antwoord door Minke NS 6 november 2015, 15:55

Hallo Margot,

Door jouw aanvullende info is het me duidelijk welke folder jouw man heeft gekregen, dit gaat namelijk niet over een wijziging van Keuzedagen van 2de naar 1ste klas en dus niet om een aanbieding.
Reizigers die ouder zijn dan 60 jaar kunnen Keuzedagen naast hun abonnement bestellen.
De kosten voor 2de klas Keuzedagen (naast het abonnement) zijn €24,50 en voor 1ste klas zijn de kosten €49,50.
Hier komt het prijsverschil van €25 vandaan en voor iets meer dan €3,50 per Keuzedag kun je dus met een 1ste klas Keuzedag reizen.
Omdat het niet gaat om een aanbieding maar een wijziging, kunnen alle reizigers hier gebruik van maken. Jouw man en jij kunnen hier dus allebei gebruik van maken.
Als je hier van gebruik wilt maken, kun je telefonisch contact opnemen (030-751 51 55) of via Twitter. Mijn collega's zijn 24/7 bereikbaar.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1
Badge
Bent U zelf al >60 en dus recht hebbend op die keuzedagen? Anders ziet het er veel te ingewikkeld uit om te combineren. Overigens zijn die keuzedagen al veeeeeele jaren niet gratis-hoewel velen het nog zo noemen-ze kosten 3,50 per keer, in 1 klap extra te betalen bij de jaarlijkse verlenging. Bent U net als Uw man >60, dan zullen de zaken denkelijk andeers liggen.
Hopelijk kunt U genoegdoening krigen als U een voor NS of de bezorger gunstige postcode hebt en 3x per jaar die gratis folders met coupons voor gratis in klasse 1 reizen met 2e klasse betalen-enkel za/zo. U kunt, alweer>60, er ook voor kiezen bij de jaarlijke verlenging voor klaase 1 altijd te kiezen voor die dagen-dan zijn de extra kosten nog minder.
Welkom op het forum Margot Jager!

Het is mij even niet helemaal duidelijk op welke aanbieding je precies doelt. Gaat het om het aanbod voor 2 Toeslag 2-1 Dagkaarten voor € 9,-? Deze actie wordt naar een geselecteerd aantal klanten gestuurd. Als je net als je man in het bezit bent van een abonnement en geen e-mail van ons hebt ontvangen, dan kom je nu niet in aanmerking voor dit aanbod. Het kan zijn dat je deze aanbieding op een ander moment wél krijgt. Bovendien ontvang je deze aanbieding niet als wij geen (apart) e-mailadres van je hebben. De 2 Toeslag 2-1 Dagkaarten zijn overigens niet persoonsgebonden. Je kunt ze dus op twee verschillende namen verzilveren en zo alsnog samen in de 1e klas reizen. Mocht het om een ander aanbod gaan, kan je dan toelichten hoe de aanbieding in de e-mail wordt aangeduid?

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Acties en uitjes. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Reputatie 4
Badge
Wanneer u zelf ook beschikt over digitale keuzedagen dan kunt u ze voor 6 euro per dag upgraden naar eerste klas, dat is al 9 euro goedkoper dan een reguliere toeslag 2-1 daluren.
Het gaat om de vrije keuzedagen die je kunt kopen voor een klein bedrag. Wij hebben beiden een OV jaarkaart en zijn beiden boven de 60 jaar. Mijn man kreeg een folder toegestuurd met alleen dit aanbod omschreven om voor 24,- euro zijn 6 dagen te upgraden.

Welkom op het forum Margot Jager!

Het is mij even niet helemaal duidelijk op welke aanbieding je precies doelt. Gaat het om het aanbod voor 2 Toeslag 2-1 Dagkaarten voor € 9,-? Deze actie wordt naar een geselecteerd aantal klanten gestuurd. Als je net als je man in het bezit bent van een abonnement en geen e-mail van ons hebt ontvangen, dan kom je nu niet in aanmerking voor dit aanbod. Het kan zijn dat je deze aanbieding op een ander moment wél krijgt. Bovendien ontvang je deze aanbieding niet als wij geen (apart) e-mailadres van je hebben. De 2 Toeslag 2-1 Dagkaarten zijn overigens niet persoonsgebonden. Je kunt ze dus op twee verschillende namen verzilveren en zo alsnog samen in de 1e klas reizen. Mocht het om een ander aanbod gaan, kan je dan toelichten hoe de aanbieding in de e-mail wordt aangeduid?

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Acties en uitjes. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Als jij een abonnement hebt bij NS en je bent ouder dan 60 jaar, dan is het ook voor jou mogelijk om Keuzedagen te bestellen Margot.
Reputatie 4
Badge
. Mijn man kreeg een folder toegestuurd met alleen dit aanbod omschreven om voor 24,- euro zijn 6 dagen te upgraden.

Dat is niet bepaald een aanbod te noemen. Het prijsverschil tussen een set van 6+1 tweede en eerste klas keuzedagen is immers standaard 25 euro.

https://www.ns.nl/producten/toevoeging-aan-uw-abonnement/p/keuzedagen-dal-voordeel-altijd-voordeel
of
https://www.ns.nl/producten/toevoegingen-aan-uw-abonnement/p/keuzedagen-voordeelurenabonnement
[qdie heb ik, het gaat om de upgrade voor een aantrekkelijk tarief naar 1 ste klas.uote=Herman NS]Als jij een abonnement hebt bij NS en je bent ouder dan 60 jaar, dan is het ook voor jou mogelijk om Keuzedagen te bestellen Margot.[/quote]
Hallo Margot,

Door jouw aanvullende info is het me duidelijk welke folder jouw man heeft gekregen, dit gaat namelijk niet over een wijziging van Keuzedagen van 2de naar 1ste klas en dus niet om een aanbieding.
Reizigers die ouder zijn dan 60 jaar kunnen Keuzedagen naast hun abonnement bestellen.
De kosten voor 2de klas Keuzedagen (naast het abonnement) zijn €24,50 en voor 1ste klas zijn de kosten €49,50.
Hier komt het prijsverschil van €25 vandaan en voor iets meer dan €3,50 per Keuzedag kun je dus met een 1ste klas Keuzedag reizen.
Omdat het niet gaat om een aanbieding maar een wijziging, kunnen alle reizigers hier gebruik van maken. Jouw man en jij kunnen hier dus allebei gebruik van maken.
Als je hier van gebruik wilt maken, kun je telefonisch contact opnemen (030-751 51 55) of via Twitter. Mijn collega's zijn 24/7 bereikbaar.
Heel hartelijk dank voor je antwoord, ik ga meteen bellen. Wel raar dat ik dat aanbod niet gekregen heb en dat de telefonist me zegt dat dat aanbod niet voor iedereen boven de 60 geldt.

Reageer