beantwoord

kortingscode

• 4 november 2019
  • 13 reacties
  • 268 Bekeken

hoe kom ik aan de kortingscode voor meereisretour,  uit spoor 3. ik ben de SPOOR kwijt

icon

Beste antwoord door Stijn NS 4 november 2019, 13:14

Goedemiddag familie en welkom bij de NS Community!

Ik ben bang dat het niet mogelijk is om een extra code te krijgen. Elke ontvanger van het blad SPOOR krijgt eenmalig een kortingscode gestuurd om het meereisretour voor een lage prijs aan te schaffen. Ik vind het erg jammer om te lezen dat jij het tijdschrift bent kwijtgeraakt, maar we sturen helaas geen vervangende codes.

Bekijk origineel

13 reacties

Goedemiddag familie en welkom bij de NS Community!

Ik ben bang dat het niet mogelijk is om een extra code te krijgen. Elke ontvanger van het blad SPOOR krijgt eenmalig een kortingscode gestuurd om het meereisretour voor een lage prijs aan te schaffen. Ik vind het erg jammer om te lezen dat jij het tijdschrift bent kwijtgeraakt, maar we sturen helaas geen vervangende codes.

wat een teleurstellend antwoord. Alles kan digitaal, maar deze code niet. Ik zie in eerdere vragen hierover dat er wel een link is gestuurd om bij de code te komen!!

In sommige gevallen kunnen wij bij wijze van uitzondering een extra code aanmaken, wanneer iemand het blad SPOOR geheel niet heeft ontvangen. We kunnen het tijdschrift dan wel nasturen, maar dat gaat zonder code, vandaar dat een losse nieuwe code wordt nagestuurd.

In jouw geval heb je de oorspronkelijke kortingscode echter wel gekregen en vraag je dus nu, effectief gezien, om een tweede. Aangezien wij niet kunnen controleren of de eerste code wellicht toch gebruikt is of niet, is er in deze situatie geen sprake van zo'n uitzondering.

Een link om bij een code te komen is mij niet bekend en voor zover ik weet ook niet mogelijk. Het enige wat we kunnen geven is een link om bij de betreffende actie te komen, waar de code gebruikt kan worden.

Toch heb ik minstens bij twee antwoorden een link gezien naar een code nadat de code kwijt was. volgens de vraag dan.

Zo veel moeite doen voor, in uw redenering, dat ik misschien wel een tweede keer de code zou gebruiken, is voor mij niet te vatten. Ik geef het op!!

Ik reageer nu ook betreffende het kwijtspelen van de kortingscode:

Ik heb al jaren het blad Spoor icm een voordeelurenabonnement. Nu staat er in Spoor nr 1 van 2020 (de meest recente tot nu toe) een Meereisretour voor € 8,95. Daarvoor heb je dus die kortingscode nodig en die stond blijkbaar samen met mijn adres op het plasticfolietje om de Spoor heen. Ik heb dat plasticfolietje weggegooid en daarmee blijkbaar ook de kortingscode. Hoe dom (maar ook menselijk) kan een mens zijn. Zojuist contact opgenomen met de klantenservice en inderdaad, ik heb pech blijkbaar want ik krijg geen nieuwe kortingscode. Ik vind dit eigenlijk niet meer van deze tijd. Het is stom dat ik het heb weggegooid, maar ik krijg zoveel post, ook in plasticfolietjes en dat gaat automatisch dat plasticje verwijderen en voila de prullenbak in. Als ik nu een Meereisretour wil bestellen dan kost het me € 39,- ipv. € 8,95. Lijkt wel een lotto of kraslotactie. Jammer dat er geen herkansing is of een duidelijkere manier van het zichtbaar maken van de kortingscode en deze niet meer op dat plasticje afdrukken. Gelukkig kan ik meereiskorting via mijn voordeelurenabonnement toepassen, maar het scheelt me nu toch zo'n € 20,- zonder die kortingscode. Nogmaals heel jammer…...

Goedenavond dubbel-m65. Een foutje is inderdaad zo gemaakt en dat is jammer. Het scheelt u inderdaad € 20,00 wat een flinke kluif is. Echter scheelt het (als je het zwart-wit bekijkt) oNS € 20,00 per code die wij opnieuw versturen, terwijl wij niet kunnen achterhalen of diegene daadwerkelijk de code kwijt is, of een mooi verhaal bedacht heeft voor een fijne korting. 

Reputatie 7
Badge +3

Bij mij staat de code niet op het plasticfolietje maar geprint op het achterblad samen met mijn naam en adres.  Ik weet  eigenlijk niet eens meer of er wel een plasticfolietje omheen zat.  Ook bij vorige edities van Spoor stond die code op het achterblad, witte vlak links onder naast de kortingscouponnen. Het lijkt me ook erg lastig te lezen indien die code op doorzichtig plastic gedrukt is.  

Soms wil het wel eens gebeuren dat iets bij de post beschadigd raakt en (een deelvan een) voor of achterblad losraakt. Kan dit misschien het geval zijn?

Reputatie 5

Ook hier net als bij Momo staat het bij mij geprint op het achterblad  net iets onder port betaald en boven de adressering.

Badge +3

Heb hem er even bij gepakt en ja, de code staat boven je naam/adresgegevens.

Volgens mij zat er bij mij deze keer ook helemaal geen plastic folie omheen.

Goedenavond dubbel-m65. Een foutje is inderdaad zo gemaakt en dat is jammer. Het scheelt u inderdaad € 20,00 wat een flinke kluif is. Echter scheelt het (als je het zwart-wit bekijkt) oNS € 20,00 per code die wij opnieuw versturen, terwijl wij niet kunnen achterhalen of diegene daadwerkelijk de code kwijt is, of een mooi verhaal bedacht heeft voor een fijne korting. 

Beste Sacha NS,

Inderdaad, een foutje is zo gemaakt en ik snap heel goed dat het kaf van het koren gescheiden moet worden, wie maakt misbruik van de situatie en wie niet. In de trant van “u bent schuldig totdat het tegendeel bewezen is”. Ik zou het graag willen bewijzen. Allereerst hierbij een afbeelding van mijn Spoor nr. 1 - 2020 waarop de achterkant waar het adres mèt kortingscode zou moeten staan bij mij blanco is. Ik heb natuurlijk het plasticfolietje niet meer, die ligt op de vuilstort, maar ik zou nog in de toekomst een afbeelding kunnen maken als ik Spoor nr. 2 - 2020 in de bus krijg (alhoewel ik daar nù niets meer aan heb met deze kortingsactie), mèt plasticfolie waarop mijn adres staat met heel onhandig dus, de kortingscode. 

Nu wil het geval dat ik al een aantal jaren in België woon, Kalmthout om precies te zijn, vlak over de grens bij Roosendaal en dat ik mijn voordeelurenabonnement heb aangehouden omdat ik nog familie in Nederland heb wonen. Omgeving Amsterdam en omgeving Utrecht en waar zouden we dan zijn zonder de trein. Ik maak een aantal keer per jaar een reis naar één van deze 2 steden en vertrek dan van uit Roosendaal. Ik maak, omdat ik in het buitenland woon, niet veel gebruik van de aanbiedingen in het blad Spoor (hoewel ik het een leuk blad vind om te lezen, maar dat terzijde), maar laat ik nu morgen naar mijn zoon in Amsterdam willen gaan met mijn partner en ik zag dus de aanbieding staan van deze Meereiskorting van € 8,95 staan in de recente Spoor en dacht hè dat komt nu eens goed uit! Maar helaas pindakaas, ik was dus zo stom geweest mijn plasticfolietje te verwijderen en weg te gooien.

Zou het ook niet kunnen zijn dat mijn adresgegevens èn kortingcode daarbij op het plasticfolietje geprint staan omdat ik in België woonachtig ben? In iedergeval heel jammer allemaal, maar ik heb in een andere reactie gelezen dat iemand zo vriendelijk is om zijn kortingscode aan mij te schenken. Op deze manier blijf ik toch in het goede van de mens geloven. En in de trein……

Tip: aangezien de kortingscode vaker problemen geeft bij klanten van de NS, is het misschien een overdenking waard om de kortingscode digitaal te koppelen aan je klantgegevens. Als je gebruik wilt maken van je kortingscode dien je toch in te loggen in Mijn NS. De NS kan dan ook heel gemakkelijk in de gaten houden hoe vaak er van de kortingscode gebruik gemaakt wordt. Nu anno 2020 lijkt dit me niet zo moeilijk om te realiseren…

Reputatie 7
Badge +3

wat een teleurstellend antwoord. Alles kan digitaal, maar deze code niet. Ik zie in eerdere vragen hierover dat er wel een link is gestuurd om bij de code te komen!!

Hoe kan NS ooit controleren dat u de korting niet heeft gebruikt en u nu voor een tweede keer korting vraagt? Dit zou misbruik wel erg makkelijk maken.

Hoe kan NS ooit controleren dat u de korting niet heeft gebruikt en u nu voor een tweede keer korting vraagt? Dit zou misbruik wel erg makkelijk maken.

Door de kortingscode te koppelen aan je klantgegevens. Als je van de kortingscode gebruik gaat maken dien je toch in te loggen in Mijn NS en op deze manier kan de NS ook heel eenvoudig zien hoe vaak je van de code gebruik hebt gemaakt. Lijkt me anno 2020 niet meer zo lastig om te realiseren…..

Badge

@dubbel-m65 wil je me een privé bericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres? Ik wil nog wel kijken of ik het eerder gevelde oordeel kan herzien. Ik kan inderdaad niet met 100% zekerheid controleren of je een kortingscode gebuikt hebt of niet, dus het oordeel zal zijn op basis van aannemelijkheid. 

Update: ik ben tot de conclusie gekomen dat het zeer aannemelijk is dat de code niet gebruikt is. Normaal gesproken zou de code op de achterkant gedrukt moeten staan, maar bij een zending naar een buitenlands adres is dit niet het geval blijkt ook uit de foto. Daarom heb ik een nieuwe couponcode aangemaakt. 

Reageer