beantwoord

kortingscode niet kunnen gebruiken

  • 10 January 2024
  • 20 reacties
  • 242 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb gister de kortingscode voor 2-1 voor 1 € uit de advent kalender gebruikt, vervolgens bleken er defecte sporen te zijn en heb ik niet met de trein kunnen reizen. Ik wil deze kortingscode nu voor mijn reis aanstaande maandag gebruiken maar dat mag niet. Hoe krijg ik een nieuwe code ?

icon

Beste antwoord door MoDe 10 January 2024, 16:49

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je het ticket met upgrade niet gedownload hebt, kun je telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice met de vraag om een nieuwe code omdat de reis niet is doorgegaan. Heb je het ticket wel gedownload dan heeft het geen zin om contact op te nemen, je hebt dan een geldig ticket waarvan niet gecontroleerd kan worden of deze gebruikt is. Meestal worden er bij spoorproblemen omreisadviezen gegeven en/of vervangende bussen ingezet.

De vraag is of NS nog codes heeft voor die €1 upgrade omdat het een tijdelijke actie was.

Reputatie 1

Er reden geen treinen tussen mijn vertrek- en aankomst station vanwege een defect spoor dus NS weet dat ik de upgrade niet heb kunnen gebruiken. 
en ik had hem gedownload uiteraard de dag van tevoren gelijk met mijn toen gekochte kaartje. Ik ga de chat wel proberen. Bedankt voor de reactie.

Er reden geen treinen tussen mijn vertrek- en aankomst station vanwege een defect spoor dus NS weet dat ik de upgrade niet heb kunnen gebruiken. 
en ik had hem gedownload uiteraard de dag van tevoren gelijk met mijn toen gekochte kaartje. Ik ga de chat wel proberen. Bedankt voor de reactie.

Door het defecte spoor rijden er enkel minder treinen, maar alle stations werden gewoon bediend. U kon de upgrade dus wel gebruiken.

Reputatie 7
Badge +3

Door het defecte spoor rijden er enkel minder treinen, maar alle stations werden gewoon bediend. U kon de upgrade dus wel gebruiken.

Het verbaast me iedere keer weer dat mensen bij een storing, waarbij er minder treinen rijden of geen treinen maar bussen, zeggen dat ze een reis niet konden maken en daarom een e-ticket niet konden gebruiken en terugbetaling willen. De reis duurt misschien wat langer en is minder confortabel (vollere treinen, volle bussen of lang wachten op een bus) maar de reis kan meestal wel gemaakt worden. Er zijn natuurlijk wel keren geweest waarbij het aantal beschikbare bussen zeer beperkt was of er zelfs geen bussen reden, maar in de meeste gevallen is er wel een alternatief. Wel kan het zo zijn dat je op een bepaalde tijd ergens moet zijn en dat je dat niet haalt vanwege de storing. 

Reputatie 7
Badge +3

Er reden geen treinen tussen mijn vertrek- en aankomst station vanwege een defect spoor dus NS weet dat ik de upgrade niet heb kunnen gebruiken. 
en ik had hem gedownload uiteraard de dag van tevoren gelijk met mijn toen gekochte kaartje. Ik ga de chat wel proberen. Bedankt voor de reactie.

NS weet niet dat jij de upgrade niet hebt kunnen gebruiken, want dat is bij een gedownload kaartje niet na te gaan.

Wat heb je met het toen gekochte kaartje gedaan?

Reputatie 1

Weggegooid want was op 9 januari gedateerd. En als ze niet rijden lijkt het me redelijk duidelijk dat een kaartje niet gebruikt is.

overigens ging er inderdaad eind van de middag  vanaf het station vanwaar ik naar huis moest 1 ook nog eens extra korte sprinter (ipv de normaal 4 treinen in een uur) waar ik niet in kon, er bleven naast mij minimaal 50 mensen op het perron achter en de trein zat onverantwoord vol. Er was geen sprake van bus nemen want die waren er niet en ook eerder en later waren er geen normale treinen. Ik ben zowel heen als terug uiteindelijk met de auto gebracht dus declaratie lijkt me wel degelijk terecht! Dit is geen kwestie van ongeduldigheid van mij maar van geen service van de NS

Weggegooid want was op 9 januari gedateerd. En als ze niet rijden lijkt het me redelijk duidelijk dat een kaartje niet gebruikt is.

overigens ging er inderdaad eind van de middag  vanaf het station vanwaar ik naar huis moest 1 ook nog eens extra korte sprinter (ipv de normaal 4 treinen in een uur) waar ik niet in kon, er bleven naast mij minimaal 50 mensen op het perron achter en de trein zat onverantwoord vol. Er was geen sprake van bus nemen want die waren er niet en ook eerder en later waren er geen normale treinen. Ik ben zowel heen als terug uiteindelijk met de auto gebracht dus declaratie lijkt me wel degelijk terecht! Dit is geen kwestie van ongeduldigheid van mij maar van geen service van de NS

Als u vertraging had, kunt u geld terugvragen via het formulier op de website van de NS onder 'geld terug bij vertraging'. Compensatie is zeker terecht, maar u krijgt geen nieuwe code als u besluit niet op de volgende trein te wachten.

Reputatie 7
Badge +1

Heb je het ticket wel gedownload dan heeft het geen zin om contact op te nemen, je hebt dan een geldig ticket waarvan niet gecontroleerd kan worden of deze gebruikt is. Meestal worden er bij spoorproblemen omreisadviezen gegeven en/of vervangende bussen ingezet.

De belangrijkste vraag is wat de te verwachten vertraging op de eindbestemming was.

Was die minder dan een uur, dan kun je alleen beroep doen op coulance van NS wat betreft het gebruik van de kortingscode op een andere datum.

Was die meer dan een uur, dan heb je sowieso het recht om je reis zonder meerkosten naar een andere datum naar keuze te verplaatsen, onafhankelijk van of je al iets had gedownload of niet.

De vraag is of NS nog codes heeft voor die €1 upgrade omdat het een tijdelijke actie was.

Bij een vertraging van meer dan een uur doet dat er niet toe.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het een beetje ongeloofwaardig verhaal. Een nieuwe upgrade code vragen, om die voor een andere dag te kunnen gebruiken, maar het gewone vervoersbewijs weggooien. En zeggen met de auto gebracht te zijn en die kosten te willen declareren.

Autokosten kunnen niet zomaar gedeclareerd worden.

Heb je over de vertraging contact gehad met NS klantenservice? Wat was de prognose mbt de vertraging?

Reputatie 1

MoDe waar haal je het belachelijke idee vandaan dat ik autokosten zou willen declareren? Het gaat uiteraard alleen over ticketkosten.

Badge +3

Tja, als je een geprint e-ticket (+die upgrade) had voor 9 januari kan je die net zo goed weggooien. Niets mis mee, want je hebt de ordernummers natuurlijk nog.

De kosten voor het gekochte e-ticket kan je wel vergoed krijgen als er echt niets reed en je van je reis afgezien hebt (of meer dan 60 minuten vertraging zou hebben).

Die 1 euro voor de (ongebruikte) 1e klas upgrade wordt lastiger, maar het kost de NS de kop natuurlijk niet om je van een nieuwe code te voorzien (ter waarde van 10 euro).

Helaas gaat het om twee verschillende dingen dus kost een hoop moeite (als ze het al snappen), want het GTbV systeem weet niets van die 1e klas upgrade. Dat is dus twee keer ‘de molen in’ 😥

Ik vind er niets ongeloofwaardigs aan, de vraag is dus gewoon “ik wil graag de kosten van het e-ticket terug (en dat lukt waarschijnlijk wel), bestel een nieuw ticket voor maandag… maar wil dan graag ook 1e klas reizen (want upgrade is niet gebruikt op 9 januari)”

Reputatie 7
Badge +3

MoDe waar haal je het belachelijke idee vandaan dat ik autokosten zou willen declareren? Het gaat uiteraard alleen over ticketkosten.

jouw woorden: ‘ik ben zowel heen als terug uiteindelijk met de auto gebracht dus declaratie lijkt me wel degelijk terecht!’

Bij vertraging kun je gebruik maken van de Geldterugbijvertraging-regeling.

@Robert B er werd alleen om nieuwe code voor upgrade gevraagd niet om vergoeding e-ticket.

 

Reputatie 7
Badge +3

De klantenservice kan best een nieuwe code voor een upgrade geven. Het is alleen de vraag of men nog zo coulant is. 

Ik had eens, al wat jaartjes geleden, een 1e klas Valentijns upgrade via NS Extra (toen je daar ook echt nog wat extra kreeg), die upgrade wilde ik gebruiken op een dag dat er werkzaamheden waren op mijn traject en er 1/3 van de IC's reden (ipv 6 waren het er maar 2). Dat ging prima in de ochtend (die upgrades waren toen ook nog tijdens de spits geldig), maar in de middag was de trein die ik altijd nam van VIRM-10 gekrompen naar VIRM-4. Ik heb toen wel 1e klas gereisd, maar stond ongeveer aan neus aan neus in het gangpad. Als de 2e klas nog voller was geweest, lagen de reizigers misschien wel opgevouwen in de bagagerekken. Dat meldde ik op Twitter met een beetje een kwinkslag en kreeg toen spontaan, zonder dat ik er om vroeg, een aanbod om een nieuwe upgrade te ontvangen. 

Badge +3

De klantenservice kan best een nieuwe code voor een upgrade geven. Het is alleen de vraag of men nog zo coulant is. 

Ik had eens, al wat jaartjes geleden, een 1e klas Valentijns upgrade via NS Extra (toen je daar ook echt nog wat extra kreeg), die upgrade wilde ik gebruiken op een dag dat er werkzaamheden waren op mijn traject en er 1/3 van de IC's reden (ipv 6 waren het er maar 2). Dat ging prima in de ochtend (die upgrades waren toen ook nog tijdens de spits geldig), maar in de middag was de trein die ik altijd nam van VIRM-10 gekrompen naar VIRM-4. Ik heb toen wel 1e klas gereisd, maar stond ongeveer aan neus aan neus in het gangpad. Als de 2e klas nog voller was geweest, lagen de reizigers misschien wel opgevouwen in de bagagerekken. Dat meldde ik op Twitter met een beetje een kwinkslag en kreeg toen spontaan, zonder dat ik er om vroeg, een aanbod om een nieuwe upgrade te ontvangen. 

Dat dus… ligt er wel aan wie je treft, en of ze je ‘geloofwaardig’ vinden misschien, of dat er meerdere reizigers waren met soortgelijke klachten.

De recente €1 upgrades zijn ook gewoon in de spits geldig, conducteurs zien niets over daluren of Wintercity en de voorwaarden op het (geprinte) ticket zeggen daar ook niets over.

Reputatie 7
Badge +4

Kunt u geen kortingscode regelen bij uw kennissen of buren?

Badge +3

Kunt u geen kortingscode regelen bij uw kennissen of buren?

Alsjeblieft @61Lidy RY5VS3VZ53VN7 (wie eerst komt eerst maalt) 🤣

Had hem al privé aan anderen gegeven maar die vonden het blijkbaar niet interessant.

Te verzilveren voor een reisdatum t/m 15 januari via https://www.ns.nl/producten/coupon 

Komt dat toevallig goed uit voor maandag! 🤣

Reputatie 1

Jeetje wat lief Robert B! Ik heb hem meteen verzilverd, echt te gek. Op een reis van 2 uur enkele reis is dit echt super fijn. Nogmaals dank je wel. Ik zal maandag beslist even aan je denken 😁

Ook de anderen bedankt voor jullie reacties. 

Mijn advies: stop eens met al die onzinnige acties met allerlei upgrades, etc. Geeft alleen maar oeverloos gezeur.

Reputatie 7
Badge +1

Mijn advies: stop eens met al die onzinnige acties met allerlei upgrades, etc. Geeft alleen maar oeverloos gezeur.

Helemaal eens. NS moet terug naar de basis en allerlei acties stoppen. (nu ook dus weer niet werkende links bij het verjaardagscadeau). Elke fout gaat bij NS minimaal 2 keer in de herhaling alvorens het een keer wordt opgelost. Dat is heel frustrerend.  

Reputatie 7
Badge +3

Jeetje wat lief Robert B! Ik heb hem meteen verzilverd, echt te gek. Op een reis van 2 uur enkele reis is dit echt super fijn. Nogmaals dank je wel. Ik zal maandag beslist even aan je denken 😁

Ook de anderen bedankt voor jullie reacties. 

En gedownload? Krijgen we maandag weer zo'n bericht.

Reageer