beantwoord

krijg foutmelding bij bestellen weekend-dagkaart

• 23 september 2016
  • 9 reacties
  • 142 Bekeken

• Reisadviseur*
  • 33 reacties
Hallo
Ik wil net een weekend-dagkaart bestellen van de actie :https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/ns-extra-weekend-1e-klas

Ik wil 1 kaart bestellen en dan 1e klas.
Ik heb alles goed ingevuld (tot 3x toe geprobeert) maar ik krijg onderstaande melding
Er wordt ook om een kortingscode gevraagd.
Die kan ik nergens vinden.
Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden, want ik wil deze kart morgen gebruiken.
Ik kies voor het product op mijn kaart zetten, dus geen e-ticket

icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 27 september 2016, 16:11

Het probleem is inmiddels opgelost. De bestelling is helaas nooit geplaatst, maar TS heeft restitutie ontvangen voor extra gemaakte reiskosten.
Bekijk origineel

9 reacties

Ik heb het morgenvroeg nog een keer geprobeerd. Dat het vrijdag misschien een technische storing was.
Maar helaas 😞 weer het zelfde probleem.
Ook bij andere browser problemen.
Ik denk toch dat het in die kortingscode zit, die gevraagd wordt. Gezien die nergens staat, kan ik deze niet invullen. Wellicht dat het daarom niet goed gaat?
Beste kt46,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik heb deze actie zelf proberen te bestellen en mij lukt het wel. Zou het kunnen liggen aan de webbrowser die je gebruikt? Je hoeft geen kortingscode te gebruiken voor deze actie, dat veld kun je dus open laten.
Beste Brian

Het lukt mij niet.
Ik heb het nu net weer geprobeerd, bij 3 verschillende browsers : firefox, internet explorer en google chrome.
Krijg steeds weer diezelfde melding.
Ik heb eerder kaarten zo besteld online en op mijn pas laten zetten en dat ging altijd goed.
Alles is goed ingevuld, wel 100x nagekeken. Ik snap er niets meer van.
Heb jij het geprobeerd met 1 kaart en 1e klasse? Want dat is wat ik wil hebben.
Goedemiddag kt46,

ik heb het op dezelfde manier ook geprobeerd en bij mij doet de actie het ook. Kun je ondanks de foutmelding één of meerdere keren op "verder met bestellen" klikken? Wellicht dat het daar in zit. Mocht het nog steeds niet lukken, dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice, om de bestelling samen te doorlopen.
Ik had eerder ook een dergelijk probleem, wanneer ik via de Spoordeelwinkel iets wilde bestellen, terwijl ik de bestelling ervoor (met actiecode van de krant) net had weggegooid.
Vervolgens mocht ik niets meer bestellen.

Mijn oplossing was toen om de cache te legen (inclusief alle wachtwoorden),
maar deze oplossing kun je m.i. niet voorschrijven aan een gewone reiziger.
Bedankt voor de tip Michiel 🙂
Beste Iris en Michiel

Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb meerdere keren op "verder met bestellen"gedrukt, dan gaat het dus 1 pagina terug en moet je je e-mailadres en bank kiezen. Daarna gaat het dus fout en ook als ik dit meerdere keren opnieuw probeer.

Advies van Michiel (legen van cache) ook toegepast, maar ook geen resultaat.

Maar nu probeerde ik net te proberen met bij reisdatum "later bepalen" in te vullen (ipv een datum te kiezen) en dan gaat het bestelproces wél door en schakelt hij over naar mijn inlogpagina vd bank en kan ik betalen.
Rara hoe kan dit? :?:?

Ik ben toen gestopt, om het probleem nog even te "behouden" voor een eventuele andere oplossing.
Bellen met de klantenservice heeft toch weinig nut, lijkt mij? Ze kunnen samen met mij de bestelling doorlopen, maar als ik die foutmelding krijg, kunnen ze daar dan op afstand weinig mee doen?
Hallo kt46, mijn advies is zeker om even te bellen met deze klantenservice, wellicht dat ze dan met een andere oplossing kunnen komen. Succes!
Het probleem is inmiddels opgelost. De bestelling is helaas nooit geplaatst, maar TS heeft restitutie ontvangen voor extra gemaakte reiskosten.

Reageer