beantwoord

kruidvat dagkaart datum wijzigen

• 27 juni 2019
  • 12 reacties
  • 520 Bekeken

Zojuist een dagkaart bij de kruidvat gekocht en geactiveerd op de datum van morgen - was even vergeten dat het 3 u snachts is... Kan de datum nog naar vandaag aangepast worden?

Vriendelijke groet,

Karen van Weelden
icon

Beste antwoord door Maxime NS 27 juni 2019, 10:45

Goedemorgen karen86 en welkom op de NS Community.

Wat jammer dat je ticket niet op de goede datum staat! Zoals MoDe aangeeft is het inderdaad niet mogelijk om e-tickets te wijzigen, omdat het ticket dat je al hebt ook gewoon geldig blijft. Alleen als het ticket niet is geopend kan er worden gekeken of het nog ongeldig te maken is (omdat het dan nog niet is aangemaakt) via onze Klantenservice op Twitter, Facebook of chat.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3
e-tickets kunnen niet meer gewijzigd worden. Ook wordt er geen geld terug gegeven. Een e-ticket kan niet ongeldig gemaakt worden, u zou bij wijziging 2 dagen uw ticket kunnen gebruiken.

als u hem nog niet gedownload /verzilverd/geprint/geopend/indeappgezet heeft zou u contact kunnen opnemen met de klantenservice: Telefonisch, via facebook, twitter of chat.
Goedemorgen karen86 en welkom op de NS Community.

Wat jammer dat je ticket niet op de goede datum staat! Zoals MoDe aangeeft is het inderdaad niet mogelijk om e-tickets te wijzigen, omdat het ticket dat je al hebt ook gewoon geldig blijft. Alleen als het ticket niet is geopend kan er worden gekeken of het nog ongeldig te maken is (omdat het dan nog niet is aangemaakt) via onze Klantenservice op Twitter, Facebook of chat.
Badge +3
Als je om 3 uur 's nachts een e-ticket koopt/verzilvert, dan is dat aan de hand van het ordernummer te achterhalen, en de aankoopdatum/tijd staat ook in de code op het ticket zelf.

Het lijkt me redelijk om in zo'n geval coulant te zijn, ook al betwijfel ik of de NS vervangende codes voor Kruidvat kaartjes kan aanmaken.
Reputatie 7
Badge
@Robert B NS / Kruitvat moeten zich gewoon aan de voorwaarden houden, zoals moderator MaximeNS ook duidelijk aangeeft.
Dit zorgt ervoor dat er geen rechtsongelijkheid is en er voor sommige klanten presidenten worden geschapen.
Reputatie 7
Badge +4
Dit zorgt ervoor dat er geen rechtsongelijkheid is en er voor sommige klanten presidenten worden geschapen.

Ik neem aan dat u precedenten bedoelt. ;-)

Rechtsongelijkheid is in dit verband wel een stevige term, als u althans deze term gebruikt voor een principe in de rechtsstaat en niet alleen voor een persoonlijk gevoel van ongelijk behandeld bij de aanschaf van een product.

Dat is niet automatisch hetzelfde.

Zo geredeneerd zou iedere vorm van coulance ook een vorm van ongelijke behandeling vormen, en dat gaat wel erg ver.
Reputatie 7
Badge +3
Zo geredeneerd zou iedere vorm van coulance ook een vorm van ongelijke behandeling vormen
Dat klopt en dus niet aan beginnen.
Reputatie 7
Badge
Ik ben het niet altijd met @Tamzin eens, maar nu wel !
Badge +3
Ik bedoelde alleen maar dat iemand (Karen) die in de veronderstelling is dat 3 uur 's nachts telt als vandaag (en dus die optie aanklikt) die fout natuurlijk snel gemaakt heeft, ook al staat er een datum achter.

Dat lijkt me een goed uitgangspunt om na te gaan denken over coulance wegens een vergissing. De tijd van verzilveren is namelijk te achterhalen.

En wie gaat er nu een dagkaart verzilveren die op die (NS) dag helemaal niet (er rijdt niets meer) of nog maar een uurtje (nachtnet) bruikbaar is? 🤔
Reputatie 7
Badge +3
Ik bedoelde alleen maar dat iemand (Karen) die in de veronderstelling is dat 3 uur 's nachts telt als vandaag die fout natuurlijk snel gemaakt heeft.
Er waar ligt dan de grens?
Reputatie 7
Badge +4
Kan Karen om drie uur in de nacht nog een kaartje verzilveren van de dag ervoor, die daarmee tot vier uur in de ochtend geldig is? Is dat wel het geval? Zo te zien wilde ze een kaart voor morgen kopen en gaf vandaag aan. Als je die vandaag om drie uur bestelt, dus na middernacht, geldt hij nog voor vandaag de hele dag, tot morgen 4 uur vroeg. Als ik om drie uur naar bed ga op vrijdagochtend voelt dat voor mij ook als laat op de donderdag, maar de grens ligt toch echt bij middernacht, ook voor de aanschaf van een kaartje.
Badge +3
Kan Karen om drie uur in de nacht nog een kaartje verzilveren van de dag ervoor, die daarmee tot vier uur in de ochtend geldig is? Is dat wel het geval?
Oei, als ik het nog eens na lees is het dus omgekeerd. Ze dacht dat het nog 'gisterenavond' was dus?

Excuses, dan heb ik niets gezegd. 🤐
Reputatie 7
Badge +3
Ik bedoelde alleen maar dat iemand (Karen) die in de veronderstelling is dat 3 uur 's nachts telt als vandaag (en dus die optie aanklikt) die fout natuurlijk snel gemaakt heeft, ook al staat er een datum achter.

Dat lijkt me een goed uitgangspunt om na te gaan denken over coulance wegens een vergissing. De tijd van verzilveren is namelijk te achterhalen.

En wie gaat er nu een dagkaart verzilveren die op die (NS) dag helemaal niet (er rijdt niets meer) of nog maar een uurtje (nachtnet) bruikbaar is? 🤔

Het kaartje was voor vandaag (27/6) bedoeld, maar er was morgen (28/6) ingevuld......

Reageer