beantwoord

Kruidvat dagkaart naar Aken (D)

Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De uitcheck weigeren ligt niet voor de hand. Dan haal je jezelf een bak ellende op de hals als ondernemer, naast andere zaken.

Los van of het mag of niet, datzelfde principe (Eygelshoven-Aken) zou je dan toe moeten passen op Aken-West naar Aken. Dat zou onredelijk zijn. Eén tariefpunt voor Eygelshoven en Herzogenrath zou mogelijk kunnen als pragmatische noodgreep, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen.
Badge +3
De RE18 wordt binnen het AVV-gebied niet als concurrentie met maar als integraal deel deel van het netwerk beschouwd. De Tweelandentrein wordt in Duitsland op de licentie van DB Regio AG NRW gereden.
Reputatie 7
Badge +2
@iMark
Het punt is dat bij het Duitse aanbestedingssysteem alle inkomsten uit de kaartverkoop naar het Verkehrsverbund gaan en dat de vervoerders een vast afgesproken contractprijs krijgen van het Verkehrsverbund voor hun uitgevoerde diensten. Als je binnenlands Duits vervoer op een NL-chipkaart gaat doen dan komen de inkomsten bij Arriva terecht en dat is dus niet de bedoeling. Als RE18 integraal onderdeel is van het AVV-gebied moeten binnenlandse Duitse reizen tegen AVV-tarief gedaan worden en het geld ook bij het AVV worden afgedragen, dat gaat dus mis als mensen tegen Nederlands tarief op een Nederlandse OV-chipkaart gaan reizen.

Voor Internationale reizigers is afgesproken dat het AVV daar volledig buiten blijft en Arriva dat op de Nederlandse aanbestedingsvoorwaarden mag doen.
Badge +3
Ik denk niet dat het @Thom en mij erom gaat om het AVV inkomsten door de neus te boren die anders ten onrechte naar Arriva zouden gaan. Het gaat mij er in ieder geval eerder om hoe dit in de praktijk zal uitwerken. Het kan heel goed zijn dat partijen vanwege het (vermoedelijk) zeer geringe aantal gevallen hier weinig drukte van zullen maken.

Controleurs van Arriva zal het niet veel interesseren wanneer er af toe iemand op saldo met een Nederlandse OV-chipkaart zal reizen van Herzogenrath naar Aachen West of Aachen Hbf. Als het maar op papier staat dat het niet mag.
Reputatie 7
Badge +2
iMark schreef:

Ik denk niet dat het @Thom en mij erom gaat om het AVV inkomsten door de neus te boren die anders ten onrechte naar Arriva zouden gaan. Het gaat mij er in ieder geval eerder om hoe dit in de praktijk zal uitwerken. Het kan heel goed zijn dat partijen vanwege het (vermoedelijk) zeer geringe aantal gevallen hier weinig drukte van zullen maken.

Controleurs van Arriva zal het niet veel interesseren wanneer er af toe iemand op saldo met een Nederlandse OV-chipkaart zal reizen van Herzogenrath naar Aachen West of Aachen Hbf. Als het maar op papier staat dat het niet mag.

De pijn zit waarschijnlijk in het feit dat mensen uit Herzogenrath met bijv. een Nederlandse dalurenkaart goedkoper naar Aachen kunnen gaan reizen dan tegen AVV-tarief. Het punt zal niet die ene Nederlander zijn die een keer een reisje van Heerlen naar Aachen in Herzogenrath onderbreekt (al kan ik geen enkele logische reden bedenken om dat te willen).
Reputatie 7
Badge +4
De modale Duitse grensbewoner zal ook geen ov-chipkaart hebben om daarmee van Herzogenrath naar Aken te reizen, en gaat uit van het systeem in Duitsland.
Reputatie 4
Jouke NS schreef:

iMark schreef:

Op de website van Arriva staat het volgende:

Bron: https://www.arriva.nl/a/nieuwe-directe-treinverbinding-naar-aachen.htmEr wordt geen onderscheid gemaakt tussen chipkaarten en e-tickets.

Ik heb geprobeerd een los E-ticket te bestellen op onze website maar dit wordt niet toegestaan. Ik maak daaruit op dat dit in elk geval geen optie is. Via NS International kun je wel een E-ticket aanschaffen. Reizen met de OV-chipkaart of met een dagkaart is sowieso mogelijk.

Hoi @Jouke NS, hier de vriendelijke e-ticket developer weer 🙂 Het probleem is dat we op dit moment niet met zekerheid kunnen zeggen of we hier naar toe kunnen verkopen. Dat klinkt natuurlijk een beetje vreemd, maar het was voorheen niet mogelijk. Ik heb de vraag even uitgezet in de organisatie.
Reputatie 7
Badge +4
Vandaag naar Aachen West gereisd, daar uitgestapt, de snelste weg naar het Centrum. Na twee uur ingecheckt op Aachen West en zo naar Aachen HBF. Er is niets in rekening gebracht. Ik heb van alles een fotootje. De mededelingen op de paaltjes zijn in het Nederlands.

Er is geen sprake van een binnenlands Duits tarief op deze lijn. lk reis met Dalvrij en mijn saldo bleef 14,50.
Badge +3
Een leuke test. Maar het is natuurlijk wel een beetje valsspelen met Dalvrij. Wat zou er gebeuren wanneer je op saldo reist en incheckt op Aachen West en uitcheckt op Aachen Hbf?
Reputatie 7
Badge +4
Vast staat dat je bij inchecken in het buitenland gewoon van je abonnement gebruik kunt maken en niet op saldo reist. Zonder abo zal je saldo worden aangesproken. Je kunt dus in het buitenland inchecken, daarna uitchecken in het buitenland en toch van je normale Nederlandse voorwaarden genieten. Daar was het me ook om te doen, omdat hierboven toch wat twijfel was.

ik denk dat je gewoon op saldo reist zonder abonnement en het van je kaart afgaat, net als in nl. Over de tarieven daarvoor kan ik niks zeggen.
Badge +3
Dat denk ik ook. De in- en uitcheckpalen zullen niet 'slim' genoeg zijn om te detecteren dat er een reis binnen Duitsland gemaakt is. Zonder te testen weten we ook niet of het kilometertarief van Arriva in rekening wordt gebracht bij reizen op saldo.

Reageer