beantwoord

Kruidvat kaartje

• 22 juni 2018
  • 5 reacties
  • 201 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Heey, ik ga vrijdag een dagje naar Amsterdam en heb een kaartje gekocht bij de Kruidvat. Maar naar Amsterdam rijden alleen maar intercity's en nu heb ik gelezen dat je dan nog €1,40/€2.40 moet bij betalen. Maar is dat dan 1 malig dat ik dat moet betalen of moet ik dat ook voor het overstappen betalen en voor de terug reis?

En als ik dat heb betaald laat mijn kaartje dat dan ook zien?
icon

Beste antwoord door Trein-D 22 juni 2018, 17:30

Als je van Rotterdam naar Amsterdam gaat en je pakt de intercity direct dan moet je inderdaad 2,40 toeslag betalen. Je kan die toeslag heel makkelijk ophalen bij een oranje paaltje op het station.
Voor alle overige intercity's hoef je geen toeslag te betalen en is dat kaartje dat je nu bij je hebt voldoende. 😉
Weet je zo even voldoende Maai? 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Bedankt voor de toevoeging, Robert B!
Badge +3
IC Direct rijdt alleen tussen Amsterdam Centraal en Breda, en alleen voor het traject tussen Schiphol en Rotterdam (over de HSL hogesnelheidslijn door het Groene Hart) is die toeslag nodig. De reisplanner zal dat ook aangeven bij het plannen van een reis.

Je bent met de IC direct namelijk veel sneller tussen Rotterdam en Schiphol dan met de normale (toeslagvrije) intercity's die via Delft, Den Haag en Leiden rijden. Als je bijv. van Rotterdam naar Breda de IC direct zou nemen is helemaal geen toeslag nodig.

De toeslag kan je online of bij een automaat los kopen (voor € 2,40) maar bij de rode toeslagzuil op het perron laden op elke willekeurige ov-chipkaart kost het € 1,40 in de daluren.

Spits is maandag t/m vrijdag van 6:30-9:00 en 16:00:18:30, waarbij het moment van inchecken/toeslag laden telt.

Dus als je om bijv. 15:40 van Breda naar Schiphol zou gaan dan laad vooral in Breda die toeslag alvast (daltarief, dus € 1,40) en niet pas in Rotterdam (want dan is het inmiddels spits en betaal je meer).
Hallo Maai en welkom bij de NS Community.

De antwoorden van Trein-D en MvanGelder bij elkaar zijn voldoende om je vraag te beantwoorden. Alleen als je gebruik maakt van de IC Direct dien je een extra vervoerbewijs aan te schaffen. Ben je hiermee geholpen?
Ter aanvulling, de naam Intercity Direct is een beetje verwarrend, je betaalt daar een toeslag voor, niet voor de gewone Intercity's
Reputatie 7
Badge
Als je van Rotterdam naar Amsterdam gaat en je pakt de intercity direct dan moet je inderdaad 2,40 toeslag betalen. Je kan die toeslag heel makkelijk ophalen bij een oranje paaltje op het station.
Voor alle overige intercity's hoef je geen toeslag te betalen en is dat kaartje dat je nu bij je hebt voldoende. 😉
Weet je zo even voldoende Maai? 🙂

Reageer