beantwoord

Kruidvat of trekpleister treinkaartjes

• 26 juni 2019
  • 5 reacties
  • 711 Bekeken

Ik wil graag aankomende week van zo,n actie gebruik maken

Nu vraag ik mij paar dingen af..

Is zo,n dagkaart een retourtje ?
En moet ik het op de dag van de reis verzilveren ?

Bedankt alvast voor de antwoorden
icon

Beste antwoord door Robert B 26 juni 2019, 20:02

Welkom bij de NS Community!

De kaartjes die momenteel via Kruidvat (en mogelijk ook Trekpleister) verkocht worden zijn dagkaarten voor heel Nederland (trein).

Er zijn wel wat beperkingen, met als belangrijkste dat je er doordeweeks (ma-vr) tijdens de spits (6:30-9:00 en 16:00-18:30) niet mee mag reizen, dus voor die tijd moet je de trein verlaten hebben.

Uiteraard is zo kort mogelijk van tevoren (liefst op de reisdag zelf) verzilveren het verstandigst, want eenmaal verzilverd is het niet meer te wijzigen. Dus als je bijv. ziek wordt of als het slecht weer wordt en je besluit niet te reizen ben je je geld kwijt (want jouw naam staat er op dus iemand anders heeft er ook niets aan).
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

De kaartjes die momenteel via Kruidvat (en mogelijk ook Trekpleister) verkocht worden zijn dagkaarten voor heel Nederland (trein).

Er zijn wel wat beperkingen, met als belangrijkste dat je er doordeweeks (ma-vr) tijdens de spits (6:30-9:00 en 16:00-18:30) niet mee mag reizen, dus voor die tijd moet je de trein verlaten hebben.

Uiteraard is zo kort mogelijk van tevoren (liefst op de reisdag zelf) verzilveren het verstandigst, want eenmaal verzilverd is het niet meer te wijzigen. Dus als je bijv. ziek wordt of als het slecht weer wordt en je besluit niet te reizen ben je je geld kwijt (want jouw naam staat er op dus iemand anders heeft er ook niets aan).
Welkom bij de Community! 😀

Zowel de tickets bij Kruidvat als Trekpleister zijn Dagkaarten. Met deze Dagkaart Daluren reis je onbeperkt door Nederland. De NS Daluren Dagkaarten zijn zowel in het weekend als doordeweeks te gebruiken. Van maandag t/m vrijdag zijn deze Daluren Dagkaarten alléén in de daluren geldig. De daluren zijn vóór 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en ná 18.30 uur. Voordat de spits begint moet je de trein verlaten hebben, tenzij je in het bezit bent van een ander geldig vervoersbewijs voor de te maken reis in de spits. Reis je met de Dagkaart Daluren in de spits, dan heeft de Hoofdconducteur het recht een boete (€ 50 + ritprijs) uit te schrijven. In het weekend zijn de NS Daluren Dagkaarten de hele dag geldig.
Verstandig is om de tickets pas te verzilveren op het moment dat je 100% zeker weet de tickets ook te gaan gebruiken. Eenmaal verzilverde tickets kunnen niet meer worden aangepast. Ook kunnen eenmaal geopende/gedownloade tickets niet meer worden gerestitueerd.
Bedankt voor de antwoord Robert.. maar is het ook een retour..

Als ik bijvoorbeeld woensdag naar Amsterdam reis kan ik met een kaartje terug of moet ik 2 van de kaartjes verzilveren
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn heel veel verschillende actiekaartjes en u moet zich van te voren vergewissen of het een dagkaart, een dagretour voor een traject heen of terug is of misschien wel een enkele reis. Het weekend kent geen spits maar door de week is het meestal zo dat u zich tijdens de spits helemaal niet in de trein mag bevinden.

Doorgaans is een dagkaart in het weekend het meest gunstig, omdat u dan onbeperkt kunt reizen. Het is in ieder geval altijd als retour inzetbaar.

U kunt het op elke dag verzilveren zolang het in de voorwaarden staat dat het dan mag. Actiekaartjes zijn altijd tijdelijk.

Er zijn veel mensen die fouten maken met het verzilveren in die zin dat ze het snel doen en dan op de dag van geldigheid er achter komen dat de reis niet door kan gaan. Dan bent u het geld kwijt.

Ik raad u met klem aan het op de dag zelf te verzilveren al hoeft dat niet, dan wel heel kort er voor, als u zeker weet dat u gaat reizen.

We kunnen inmiddels een vuistdikke roman vullen met mensen waarbij dit mis ging. Zonde van uw geld, maar de strenge maatregel is ingesteld omdat er ook mensen waren die er bewust misbruik van maakten.

Een zielig verhaal houden van mijn kaart is geldig op de 16e, kan ik het nog veranderen in de 17e? Omdat een e-ticket niet te cancellen is, kun je dan op twee dagen reizen voor de prijs van eentje. NS is geen gekke Henkie en doet dat niet meer, hoe sneu het ook is voor de mensen die zich echt vergisten.
Bedankt voor de antwoorden

Reageer