beantwoord

Kruidvatkaartje

Goedemorgen, vanaf maandag zijn de kruidvatkaartjes weer beschikbaar. Vraag voor door de week reizen. Wij reizen op maandag 19 maart terug van Schiphol naar Gronngen CS. Vertrek Schiphol 14.04, aankomst 16.04 (spits). We vertrekken dus in de daluren maar komen in de spits aan in Groningen. Kunnen we gebruik maken van het Kruidvatkaartje? Ik lees op het forum nl. verschillen reacties over eerdere acties vandaar nogmaals de vraag. Met dank!
icon

Beste antwoord door Thom 9 maart 2018, 11:53

Er geldt dat je moet inchecken tijdens de daluren, maar dat je je reis in de spits bij NS mag afmaken. Er geldt dus niet dat je je tijdens de spits niet in de trein mag bevinden. Je mag dus rustig om 16.04 in Stad aankomen. Check je tijdens de daluren in en ga je binnen 35 minuten reizen, dan zit je goed. Inchecken tijdens de spits kan niet.

Let wel op: Het afmaken van de reis in de spits mag bij NS, kennelijk niet bij de andere vervoerders. Bij andere vervoerders is het kaartje wel geldig na inchecken in de daluren, maar mag je je tijdens de spits niet in hun treinen bevinden.

Verder is het een dagKAART en geen dagretour, je kunt dus onbeperkt rijden, los van het spitsverhaal.

Een aantal van deze kaartjes zijn een gunstig alternatief voor een groepsticket. Per twee of drie zijn ze steeds wat goedkoper
Bekijk origineel

11 reacties

Aanvulling: dezelfde vraag geldt ook voor de aanbieding van een dagkaart voor abonnementhouders voor 15 euro. Het gaat me er dus om of je met deze kaartjes kan inchecken in de daluren (kan natuurlijk altijd) maar uitchecken en dus een gedeelte reizen in de spits. Met dank!
Reputatie 7
Badge +4
Er geldt dat je moet inchecken tijdens de daluren, maar dat je je reis in de spits bij NS mag afmaken. Er geldt dus niet dat je je tijdens de spits niet in de trein mag bevinden. Je mag dus rustig om 16.04 in Stad aankomen. Check je tijdens de daluren in en ga je binnen 35 minuten reizen, dan zit je goed. Inchecken tijdens de spits kan niet.

Let wel op: Het afmaken van de reis in de spits mag bij NS, kennelijk niet bij de andere vervoerders. Bij andere vervoerders is het kaartje wel geldig na inchecken in de daluren, maar mag je je tijdens de spits niet in hun treinen bevinden.

Verder is het een dagKAART en geen dagretour, je kunt dus onbeperkt rijden, los van het spitsverhaal.

Een aantal van deze kaartjes zijn een gunstig alternatief voor een groepsticket. Per twee of drie zijn ze steeds wat goedkoper
Er geldt dat je moet inchecken tijdens de daluren, maar dat je je reis in de spits mag afmaken. Er geldt dus niet dat je je tijdens de spits niet in de trein mag bevinden. Je mag dus rustig om 16.04 aankomen. Dank je Thom!
Welkom op het Serviceforum, Agnes.

Ik zie dat Thom me al voor was. Helemaal top!

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust! 😃
Reputatie 7
Badge +4
Met kleinkinderen ben je sneller dan met kleine kinderen 😉
Reputatie 7
Badge
voor enkele reis naar of van een vliegveld of landsgrens ben je doorgaans goedkoper uit bij www.actievandedag.nl waar ze voor tussen 10 en 12 euro een enkele treinreis verkopen, die na 9 uur geldig is.
Oké dus met het kruidvatkaartje waarbij je in- en uitcheckt mag ik de reis met de ns dus afmaken omdat ik ingecheckt heb in de daluren. Nu moet ik in Groningen nog verder met Arriva en kan ik niet verder om 16.22 met het Kruidvatkaartje en check ik inmet mijn gewone ov. Duidelijk.
Met de dagkaart van NS speciaal voor abonnement houders van 15 euro krijg ik een e-ticket van Schiphol naar mijn woonplaats in Noord-Groningen. Ik check dus niet in en uit maar maak wel gebruik van 2 vervoerders, eerst NS en vervolgens om 16.22 van Arriva. Uit Thom zijn verhaal begrijp ik dat ik ook hier mijn reis met NS mag afmaken maar dat ik met deze e-ticket in de spits niet mag reizen met Arriva. Ondanks dat ik niet in- en uitcheck maar een e-ticket heb.
Wat een studie haha
Reputatie 7
Badge +4
Het hangt er vanaf welk e-ticket. Met een groepsticket mag het niet, maar met de meeste e-tickets weer wel in de middagspits. Kijkt u even naar de geldigheid van de e-ticket die wilt gebruiken en wat de voorwaarden zijn. 😉
actie van de dag enkele reis 12 euro (24 euro voor 2 kaartjes)en geen middagspitsbeperking lijkt mij het goedkoopste kaartje voor u reis.
Ik heb nu een drietal kruidvat kaartjes gekocht om van Hengelo naar Leeuwarden te reizen in de trein van 15:45 vanuit Hengelo. Nu blijkt alleen Hengelo-Zwolle via blauwnet te reizen en ik dus pas in Zwolle bij NS incheck. Geldt dan mijn inchecktijd van 15:45 wel of word ik er dan uitgepikt omdat in na 16:00 heb ingecheckt bij NS in Zwolle?
Reputatie 7
Badge +4
Het is helaas voor u zo dat u zich tijdens de spits bij Blauwnnet zich niet in de trein mag bevinden. In normaal Nederlands moet u dus bij Blauwnet voor vier uur de trein uit zijn. Bij NSmag u de reis wel afmaken in de spits maar dan moet u let op: voor vier uur bij NS zijn ingecheckt. Het feit dat u eerder incheckte bij Blauwnet maakt voor NS niet uit. Voor u is het éën reis maar voor de vervoerders zijn het er twee.
De oplossing is simpel: Neem de trein van 14.46 uit Hengelo, check in bij Blauwnet, check in Zwolle uit bij Blauwnet en voor 16.00 in bij NS. Check uit in Leeuwarden bij NS.

Het kan goedkoper zijn met NS via Deventer te reizen. Dan checkt u voor vier uur in in bij NS in Hengelo en mag u uw reis bij NS afmaken. U checkt dan weer uit in Leeuwarden.

U reist met een actiekaartje. Actiekaartjes zijn goedkoop, maar hebben beperkende. voorwaarden. Op zaterdag en zondag heeft u deze beperkingen niet en kunt u reizen wanneer u wilt.

U kunt dus op om 15.46 niet naar Leeuwarden reizen.

Reageer