Sticky

Let op: valse e-mails in omloop



Toon eerste bericht

145 reacties

5 gratis dagkaarten 2
5 gratis dagkaarten
deze aanbieding moet je(dus niet) bevestigen door een sms te sturen "Betalen" naar 84444
Dank voor deze voor mij nieuwe bedreiging. Als ze zo'n echt adres hadden gebruikt, had ik een aantal phishing mails niet ontdekt. Eigenlijk heb ik dan valse hoop gegeven. Nu zit ik te verzinnen, hoe ik zonder muis dat 'https' te zien krijg. En kunnen ze dan ook niet een nepper met een zgn 'https' neerzetten zoals bij een 'KLICK DAN [hier]'-link. Je ziet wel, hoe weinig kennis van zaken ik heb.
Reputatie 3
Het afzenderadres zegt weinig; een spammer kan als afzender een geldig NS-adres invullen. Wat wel helpt is als links in echte berichten van NS altijd met https beginnen.
Zou je de e-mail willen sturen naar valse.email@ns.nl?
Nog een mailadres van de NS:
NS Panel: survey09.QMXMYR@mwm2.nl
Kan die ook toegevoegd worden aan de lijst bekende zenders (of beter vervangen worden door een @ns.nl adres)
De mensen die zijn aangemeld voor NS Extra zijn als het goed is bekend met de werkwijze ervan. Mocht je alsnog twijfelen, dan kun je dit altijd navragen.

Mijn angst is niet dat mensen de mails van NS Extra voor spam aanzien. Als dat het geval is, is de schade immers nihil, dan vullen ze de enquête gewoon niet in.
Mijn angst is dat NS Extra het oplichters wel erg makkelijk maakt om argeloze reizigers te misleiden met e-mails die sterk lijken op die van NS Extra.
De mensen die zijn aangemeld voor NS Extra zijn als het goed is bekend met de werkwijze ervan. Mocht je alsnog twijfelen, dan kun je dit altijd navragen.
Een e-mail met een enquête ter evaluatie van NS Extra.
Jan, jazeker!
Tochjo, daar was rekening mee gehouden, maar er is toch gekozen voor deze variant. Ik ga je punt wel doorzetten.
Theofiel, welke e-mail bedoel je precies?
Merel reageert meteen, en is het met jullie eens. We kunnen het niet direct wijzigen, maar gaan ermee aan de slag voor een volgende uitrol.

Ik neem aan dat die volgende uitrol nog niet heeft plaatsgevonden, want ook de evaluatiemail van vandaag bevat weer allerlei links naar dubieus klinkende websites.
Badge +3
valse.email@ns.nl
Kan als alias hiervoor het adres valse-email@ns.nl aangemaakt worden? Andere organisaties zoals banken gebruiken zonder uitzondering valse-email met streepje voor het apenstaartje.
Goed nieuws! Vanaf heden kun je phishing mails doorsturen naar valse.email@ns.nl. Omdat we merken dat veel mensen te maken hebben met deze vorm van oplichting, hebben wij speciaal hiervoor een uniek mailadres geactiveerd. Controleer voordat je een e-mail doorstuurt even of de ontvangen e-mail niet al wordt genoemd in dit bericht. Zo niet, stuur dan de originele e-mail door naar valse.email@ns.nl. Wij zullen het bericht dan onderzoeken.

Komt het e-mailadres ook op de site http://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/waarschuwing-phishingmails.html te staan bij "Melden van valse e-mails"?
Goed nieuws! Vanaf heden kun je phishing mails doorsturen naar valse.email@ns.nl. Omdat we merken dat veel mensen te maken hebben met deze vorm van oplichting, hebben wij speciaal hiervoor een uniek mailadres geactiveerd. Controleer voordat je een e-mail doorstuurt even of de ontvangen e-mail niet al wordt genoemd in dit bericht. Zo niet, stuur dan de originele e-mail door naar valse.email@ns.nl. Wij zullen het bericht dan onderzoeken.
De bedrijfsnaam hoeft niet te wijzigen, zolang ze maar gewoon mailen vanaf bijvoorbeeld SAMR@ns.nl in plaats van NS@samr.nl.
Terugkoppeling gehad.

SAMR is de ‘nieuwe’ naam voor Market Response, de partij die al onze klanttevredenheidsonderzoeken uitvoert en de uitkomsten voor ons verwerkt. Dit doen zij zowel op ns.nl, het forum, telefonie, live chat als voor email.

Omdat dit een bedrijfsnaam is, kan ik niet zorgen dat dit wordt gewijzigd. Wel zal ik vragen wat er mogelijk is qua verduidelijking. Ik zal op het forum in dit topic en op de website vermelden welke e-mailadressen sowieso van NS zijn.
Ik persoonlijk ken niet alle marktvinders, nee. Hoeft denk ik ook niet. Ik zet hem nu uit bij de mensen die hier meer over weten.
Jullie kennen je eigen marktvinders toch wel 😃

Overigens staat NS ook op de site ervan, al zegt dat op zich ook niets.
Ontvangen, dank je! Ik vind dit wel echt op een mail van ons lijken. Ik vraag het voor de zekerheid even na.

Als het wel van ons is, dan vraag ik of het mogelijk is dat we dit mailadres niet meer gebruiken, want dat bevordert het overzicht niet.
Mark, zou je de oorspronkelijke mail willen doorsturen naar forum@ns.nl? Dan zet ik hem door. Dit komt inderdaad niet van ons.
Goedemiddag, ik krijg zojuist een mail of ik een enquete wil invullen, omdat ik gister zogenaamd contact heb gehad met de ns klantenservice. Dit klopt niet, dus waarschijnlijk is deze mail nep.

Onderwerp: Uw mening over de dienstverlening van NS‏
afkomstig van: NS@samr.nl
* NSGratis reizen met NS [ns@mx2.africapolitical.com]
Volgens mij is onderstaand bericht ook een vals email en gek genoeg twijfel ik toch.

FW: Vergeet niet je 2 NS dagkaarten te bevestigen- nieuwsbrief@mailer.speciale-bonusactie.com


Op basis van de tekst en het e-mailadres zou ik ervan uitgaan dat het nep is.
Volgens mij is onderstaand bericht ook een vals email en gek genoeg twijfel ik toch.

FW: Vergeet niet je 2 NS dagkaarten te bevestigen- nieuwsbrief@mailer.speciale-bonusactie.com
Dat is goed nieuws! We houden het in de gaten.

Reageer