Let op: valse e-mails in omloop | NS Community
Sticky

Let op: valse e-mails in omloop



Toon eerste bericht

145 reacties

Ben net in fishingmail getrapt afkomstig van NIEUWSBRIEF@MAILER.NS-NEDERLAND.COM. Zo dom geweest mijn mobiele nummer naar 4239 te SMS-en. Dacht toen pas na en heb meteen STOP erachteraan ge-SMS-t. Doet dat nog iets? Moet ik aangifte doen bij de politie (persoonlijk advies van NSKlantenservice telefoondame)?
Zou mijn telefoonprovider Ziggo mijn gepikte geld terug kunnen halen?
Klopt , nu vanuit Houston ! Althans het mail adres !
Wellicht is het handig om in de waarschuwingen voor nepmails expliciet de tekst op te nemen dat NS nooit zal vragen om het sturen van Sms-berichten (ervan uitgaande dat mijn aanname dat NS hier inderdaad nooit om heeft gevraagd en ook niet van plan is dit te gaan doen correct is). De oproep tot het versturen van Sms-berichten is mijns inziens namelijk een duidelijker graadmeter dat een e-mail niet afkomstig is van NS dan de huidige 4 punten die worden genoemd.
Je bedoelt zeker: Geef NOOIT je telefoonnummer of andere persoonlijke gegevens(mailadres etc.)
NS zal daarom niet vragen!
En ALTIJD controleren of het betrouwbaar is!
Je krijgt NIKS voor NIKS! En zowiezo NIET ONGEVRAAGD!
Je bedoelt zeker: Geef NOOIT je telefoonnummer of andere persoonlijke gegevens(mailadres etc.)
NS zal daarom niet vragen!


In e-mails die wel van NS komen waarin ze me iets willen geven of verkopen, moet ik wel degelijk al mijn persoonsgegevens invullen om van het aanbod gebruik te maken.
Okay, dan is het echt heel erg leep wat de oplichters doen!
Helaas ben ik er ook met open ogen ingetrapt, echt niet te geloven! 15eu via smsdienst geincasseerd. Via www.payinfo.nl nummer laten blokkeren, zou ik m'n geld nog terug kunnen krijgen? NS klopt het dat klanten die onlangs via de klantenservice een bericht/klacht hebben doorgegeven nu benaderd worden?
NS klopt het dat klanten die onlangs via de klantenservice een bericht/klacht hebben doorgegeven nu benaderd worden?

Als u doelt op de e-mail met als onderwerp "Uw mening over de dienstverlening van NS" die is verzonden vanaf adres NS@Marketresponse.nl (waarmee NS dus wederom haar eigen vuistregels niet naleeft): ik ga ervan uit dat dat een e-mail betreft die daadwerkelijk op initiatief van de NS is verzonden.
NS klopt het dat klanten die onlangs via de klantenservice een bericht/klacht hebben doorgegeven nu benaderd worden?

Als u doelt op de e-mail met als onderwerp "Uw mening over de dienstverlening van NS" die is verzonden vanaf adres NS@Marketresponse.nl (waarmee NS dus wederom haar eigen vuistregels niet naleeft): ik ga ervan uit dat
dat een e-mail betreft die daadwerkelijk op initiatief van de NS is verzonden.

de email over de dienstverlening van NS inderdaad een poosje terug ontvangen nadat ik een klacht had doorgegeven, daar toen niet op gereageerd. (NS heeft een zeer uitgebreide procedure als je een vraag/klacht door wilt geven maar dat is nu hier niet ter sprake ;)) Ik vraag me dus wel af of dit met elkaar te maken heeft maw hoe komen phissers aan mijn mailadres?
Ik vraag me dus wel af of dit met elkaar te maken heeft maw hoe komen phissers aan mijn mailadres?

Ik gok op een van onderstaande mogelijkheden:
1. U heeft zelf uw e-mailadres bij hen achtergelaten (beloof mensen een kans op een prijs en velen van hen geven direct hun e-mailadres)
2. U heeft uw e-mailadres achtergelaten bij een bedrijf dat uw gegevens heeft doorverkocht
3. U hebt een virus
4. Iemand die u in zijn/haar adresboek heeft, heeft een virus
Laatste update: 08-12-2015

...

Hoe herken je een valse e-mail?
......:
  • Het verzendadres is geen NS e-mailadres of dat van onze partners Blokker, Kruidvat, Etos of Hema
  • De link die de mail bevat verwijst naar een website die niet van NS is ...
..


oké ... maar 😠

Wat zijn wel valide NS websites:?
Is daar een overzichtje van..:)
Is daar een overzichtje van..:)

Deze dus niet :P
NS
Hier kwam mijn mail vandaan, lijkt toch betrouwbaar of niet dan? Ik mis een reactie van NS...of is dat niet gebruikelijk bij mail misbruik?

Het ging niet helemaal goed, waar de mail vandaan kwam is niet geplaatst, nogmaals..
NS nieuwsbrief@mailer.ns-actie.com
Als het een ander e-mailadres is dan *@ns.nl, is dat een indicatie van een malafide e-mail, maar het kan ook een slecht-doordachte marketingcampagne zijn. Vraag het hier dus eerst na als het e-mailadres anders is dan *@ns.nl.
Als het een ander e-mailadres is dan *@ns.nl, is dat een indicatie van een malafide e-mail, maar het kan ook een slecht-doordachte marketingcampagne zijn. Vraag het hier dus eerst na als het e-mailadres anders is dan *@ns.nl.
Of mail@ezine.ns.nl
Bovenstaand adres lijkt ok....
Hierop kom je wanneer je op de aanbieding klikt...


de ns. is niet erg slim om per post je aan te melden op internet om van hen aanbiedingen te ontvangen. nog meer kans om de mist in te gaan. erg. dom deze aktie!!!!! gisteren deze brief ontvangen. misschien is zelfs de brief ook nep.
Ook hier valse mail ontvangen. Weer een nieuwe misleidende look. Afzender lijkt de naam Ns.nl te hebben maar het mailadres is complaints@cadeau-ns.nl. Krijgen willekeurige mensen dit soort mail of is het verbonden aan mijn frequente bezoek aan ns-sites of misschien zoektochten naar kortingsaartjes van blokker e.d.?
Het valt wel op dat al die valse e-mails van de laatste tijd op dezelfde manier afwijken van de NS-huisstijl. Ze lijken meer op elkaar dan op echte berichten van NS.

N.B. Ook klikken op een link als 'afmelden' is niet aan te raden. Daarmee bevestig je aan de afzender dat het een e-mailadres is dat gebruikt wordt.
Het valt wel op dat al die valse e-mails van de laatste tijd op dezelfde manier afwijken van de NS-huisstijl. Ze lijken meer op elkaar dan op echte berichten van NS.

N.B. Ook klikken op een link als 'afmelden' is niet aan te raden. Daarmee bevestig je aan de afzender dat het een e-mailadres is dat gebruik wordt.

Oeps dat heb ik wel eens gedaan, goede tip! Dank!
Ik ontving gister ook een mail van NS voor gratis kaarten. zal hem zo doorsturen naar jullie, denk dat het een valse is...
Ik kreeg zojuist ook een valse mail binnen
Ik vertrouwde het email adres al niet.
Ging over 2 gratis dagkaarten die voor me klaar lagen.
Heb de mail doorgestuurd
Ik kreeg zojuist ook een valse mail binnen
Ik vertrouwde het email adres al niet.
Ging over 2 gratis dagkaarten die voor me klaar lagen.
Heb de mail doorgestuurd

zo even de kl.service ns gebeld. meegedeeld dat het niet slim is dat de ns ook per e-mail aanbiedingen gaat versturen. ze erkenden het probleem.
zo even de kl.service ns gebeld. meegedeeld dat het niet slim is dat de ns ook per e-mail aanbiedingen gaat versturen. ze erkenden het probleem.

Dat NS ook aanbiedingen verstuurt per e-mail hoeft an sich geen probleem te zijn. Wat wel een probleem is, is dat NS hierbij eveneens gebruik maakt van adressen niet eindigend op ns.nl en dat NS in de e-mails doorverwijst naar dubieus ogende webadressen. Dit probleem is zelfs zo groot dat NS zelf nauwelijks nog in staat is om hun eigen e-mails te onderscheiden van valse e-mails door oplichters.
En alweer een, dit keer met als naam NS en echte afzender: complaints@ns-balie.com. zie plaatje.
Ook hier een valse email ontvangen.
(2) X dagticket cadeau. Afzender: nieuwsbrief@mailer.dagkaartjes.com

Reageer