Skip to main content
beantwoord

leuke acties?

  • 11 July 2024
  • 4 reacties
  • 105 Bekeken

Hoi!

 

Ik ben duaal student en wil na de zomervakantie enkele dagen weg in Nederland. Ik weet nog niet concreet wat ik wil, wel zal ik een deel op mijn week vrij abonnement reizen en waarschijnlijk ook een deel in het weekend reizen (40% korting).

 

Ik vraag me af of er nog leuke combinatie acties zijn die wellicht voordeliger zijn of waar ik deze kan vinden. Denk aan treinticket en toegangsticket voor bijvoorbeeld een museum (voor in het weekend) :)

 

Ook hoor ik graag eventuele aanraders om te bezoeken in Nederland. Soms wil ik een dagje weg en soms wil ik ergens een hotel boeken

 

Alvast bedankt!

4 reacties

Ik denk dat je wel iets leuks kan vinden op onze website van de Spoordeelwinkel. Daar worden zulke combinatie acties aangeboden.

Reputatie 7
Badge +3

Als je denkt vaker naar een museum te gaan, dan is een museumkaart misschien iets. Sommige musea geven ook lezingen bij tentoonstellingen. www.museum.nl. Een aantal musea zijn ook met studenten/jongeren korting te bezoeken.

Als je van wandelen houdt, NS heeft een aantal wandelingen uitgezet. https://www.ns.nl/dagje-uit/wandelen  In steden worden ook vaak wandelingen aangeboden, sommige zijn gratis.

Zoek je een toeristische attractie? Die staan regelmatig met combinatietickets  in de Spoordeelwinkel.

En in welke periode zou je willen reizen?

Reputatie 4

Mogelijk bent u met de museumjaarkaart of VriendenLoterij in combinatie met NS weekend vrij goedkoper uit. NS weekend vrij is nu in de aanbieding voor €17,47, voor het eerste maand (daarna €34,95), en na 1 maand dagelijks opzegbaar.

 

Let op: NS flex abonnementen (dus ook weekend vrij) kunnen niet op hetzelfde kaart met OV studentenkaart. Tijdens het bestellen van NS weekend vrij kunt u een gratis OV chipkaart bestellen (selecteer dat u geen OV chipkaart hebt), dit duurt een week.

 

Met NS weekend vrij (ook met studentenkaart) mag u tegen Nederlands tarief (dus in abonoment periode gratis) reizen naar Leer Ostfriesl RS6 (Arriva), Emmerich RE19 (Arriva), Gronau Westf RE51 RB64 (Blauwnet) en Aachen HBF RE18 (Arriva) voor goedkoper boodschappen. Op deze stations staan OV chipkaart paal om uit en in te checken.

 

Zaanse schans is heel goed met de trein te bereiken, NS wandelroute (eventueel in combinatie met Geocaching), strand Zandvoort of een stedentrip .

 

 

Duitsland is voordelig te reizen met Deutschlandticket voor regionale treinen (abonnement, voor 10de opzeggen), België kent Youth Holidays ticket.

 

Badge +3

Ik denk dat je wel iets leuks kan vinden op onze website van de Spoordeelwinkel. Daar worden zulke combinatie acties aangeboden.

Wat een leuke suggestie @Erryt NS 🤣 Dat zou iedereen moeten doen (alsof men dat nog niet wist voordat er hier serieuze vragen gesteld worden.

Oh, een studenten weeek-ov kaart geeft 40% korting overal en altijd, maar moet je wel wat saldo laden als je dat niet gewend bent. https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-bestellen

 Reis je met NS? Dan staat de saldobestelling bij het inchecken direct op de kaart!

Reageer